MyMix aviom achtig maar leuker

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    MyMix aviom achtig maar leuker

    Er is weer een nieuw monitordoosje gemaakt in de stijl van Aviom.
    volledig digitaal personal mixertje maar voor half de prijs van de roland en met meer mogelijkheden dan de axiom.

    ik vind hem leuk! Vooral omdat je met een extra zou kunnen inzeten als zaalmixer bij kleine klusjes... Wie weet komt er nog eens een separate input / splitmodule.

    Begrenzingen: maximaal 8 stations.
    Muzikanten moeten dit doosje wel begrijpen. Want menu-gedreven.

    YouTube - myMix - Introductie

    myMix Audio

    Maar digitaal mixen wordt steeds leuker en veelzijdiger. Kun je wel stellen.
    Last edited by showband; 07-06-10, 09:56.
    lekker belangrijk!
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

    #2
    Ik kwam 'm vorige maand tegen op een beurs en heb er even snel mee gespeeld.

    Vormgeving is leuk, prijstechnisch zeer aantrekkelijk, maar de grafische interface (menu) maakt het toch behoorlijk traag (en je krijgt een gevecht met de dienstdoende lichtontwerper/-technicus, omdat de displays de sfeer verpesten). Ik zie nog wel een nieuwe versie komen met touchscreen, wat het een stuk sneller te bedienen maakt.

    Comment

    • sparky
      • Apr 2002
      • 2104

      #3
      Je bedoelt vast Aviom.
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

      Comment

      • sparky
        • Apr 2002
        • 2104

        #4
        Het voordeel wat dit apparataat over Aviom heeft is denk ik meteen het nadeel; er kan veel mee. Het zit alleen wel verstopt in menuus, terwijl de Aviom echt "what you see is what you get" is. Het is maar net waar je het voor inzet. Zet je het in op een vaste band, waarbij de muzikanten de tijd hebben om uit te zoeken hoe eea in elkaar zit, dan kunnen de extra opties handig zijn denk ik. Als je als verhuurder echter een systeem als dit moet wegzetten bij verschillende groepen muzikanten, waarbij sommigen zelfs maar 1x met het apparaat te maken krijgen, dan wint de Aviom absoluut.

        Verder is er wel een groot verschil tussen het Aviom-systeem en dit: Bij dit systeem komen alle inputs binnen via de personal mixers (een stereo of dual mono-input) , Bij de Aviom gebeurt dit op een centraal punt. 2 kanalen input per mixer is echt een beperking als je het mij vraagt:Erg lastig in het geval van drummers, of in het geval van die toetsenist met zn lesly (3 mics), zn Rhodes en zijn synth. Voordeel is dan wel weer dat je geen mixer of inputmodule nodig hebt.

        Nog een nadeel van de inputs op de mixer zelf: Je mag eerst lekker zelf je signaal analoog splitten naar de zaal voordat je in de MyMix gaat. Is ook alleen weer handig te integreren bij de bands die een vaste setup hebben. Erg jammer dat ze geen losse in-out module hebben, dat is wat mij betreft de grootste zwakke plek van het systeem die ik nu kan zien.

        De twee bovenstaande punten zullen in veel gevallen een hemeltergende kabelzooi tot gevolg hebben! Muzikanten die inputs van andermans mixers gaan gebruiken om aan meer kanalen te komen en analoge splits bij alle mics of mixers, of misschien de minste van de kwaden: op een centraal punt, zodat er eerst vanaf de mics naar de splitter gegaan kan worden en er daarna weer met kabels naar de MyMix gegaan mag worden. Dat kun je dan tenminste wel bundelen met de ethernetkabel, wat een kabelsoep voorkomt. Maar dan toch weer jammer dat er geen meerkanaals inputmodules zijn, dan had het namelijk niet nodig geweest nog eens analoog terug te gaan en had alles direct via het netwerk gegaan

        En als sidenote:

        Ze beginnen met een niet al te beste slogan: "no more monitor wars" Is het niet in de meeste gevallen de monitortech die bezig is met het beperken van het podiumvolume? En zijn het niet juist vaak de muzikanten zelf die niet altijd begrijpen wat hun te hoge volume doet met het podiumgeluid en dus ook het zaalgeluid? Dat is teminste mijn ervaring.

        De enige toepassing die ik zie voor dit systeem is in een vaste setup waar de MyMix-modules helemaal geintegreerd kunnen worden. Aviom is veel breder inzetbaar en wat mij betreft een heel stuk beter doordacht!
        Last edited by sparky; 05-06-10, 21:49.
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Denk dat dit alleen lekker werkt bij in-ears, moet er niet aan denken dat muzikanten zelf controle krijgen over het monitorvolume, en dan natuurlijk wel de tech achter de tafel de schuld geven als het niet lekker klinkt of rondzingt.
          daarbij wordt het ook nogal een kluwen van kabels met al die losse kastjes, natuurlijk gevoed door een adaptor, twee input en twee outputkanalen plus een netwerk kabel, dat zijn dus al 6 kabels per kastje.
          Blijf bij mijn stelling dat muzikanten muziek moeten maken en geluidstechnici moeten zorgen dat het hoorbaar is voor publiek en muzikant.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • sparky
            • Apr 2002
            • 2104

            #6
            Originally posted by MusicXtra
            Denk dat dit alleen lekker werkt bij in-ears, moet er niet aan denken dat muzikanten zelf controle krijgen over het monitorvolume, en dan natuurlijk wel de tech achter de tafel de schuld geven als het niet lekker klinkt of rondzingt.
            daarbij wordt het ook nogal een kluwen van kabels met al die losse kastjes, natuurlijk gevoed door een adaptor, twee input en twee outputkanalen plus een netwerk kabel, dat zijn dus al 6 kabels per kastje.
            Blijf bij mijn stelling dat muzikanten muziek moeten maken en geluidstechnici moeten zorgen dat het hoorbaar is voor publiek en muzikant.
            En toch werkt dat Aviom systeem wel hoor. Ik heb ooit in een reeks shows als onderdeel van een monitorsysteem mogen gebruiken. (naast een aantal wedge/IEM/sidefillmixen die ik zelf deed.)En dat ging goed, ook met de exactjes die sommigen hadden meegenomen. Daar moet ik dan wel bij zeggen dat dat in theaters was en het stuk voor stuk ingehuurde, professionele muzikanten waren die een Aviom kastje voor hun neus hadden. Ik moet er ook niet aan denken dat ik dit bij de weekendhelden in het cafe neerzet op wedges als ze lekker willen knallen met hun ZZ-top en AC/DC covers
            Het is dus niet overal in te zetten, maar nog steeds op meer plekken dan het MyMix systeem.
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

            Comment

            • w00Dy
              • May 2006
              • 257

              #7
              Aviom is imo veel leuker omdat je alles binnenkrijgt via een UTP-tje inclusief stroom.
              Alles begint bij Neutrik

              Gitaren verdienen beter dan een SM 57

              Comment

              • JeroenVDV
                • Mar 2004
                • 963

                #8
                Originally posted by w00Dy
                Aviom is imo veel leuker omdat je alles binnenkrijgt via een UTP-tje inclusief stroom.
                KUCH bekijk het artikel eens KUCH
                Creating shows beyond Imagination

                Comment

                • renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

                  #9
                  Originally posted by w00Dy
                  Aviom is imo veel leuker omdat je alles binnenkrijgt via een UTP-tje inclusief stroom.
                  **Begint zich af te vragen waarom dan toch steeds die adapters mee moeten...**
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                  Comment

                  • JeroenVDV
                    • Mar 2004
                    • 963

                    #10
                    Originally posted by renevanh
                    **Begint zich af te vragen waarom dan toch steeds die adapters mee moeten...**
                    Omdat je ze in serie kunt aansluiten waarbij ze losse voeding nodig hebben?!

                    Als je ze allemaal individueel naar een A-16D Pro distributor aansluit krijgen ze netjes daarvandaan spanning via de CAT5.

                    Verschil met de MyMix is overigens dat de Aviom GEEN (!!!) ethernet protocol heeft maar werkt met "audio-over-CAT5". Je kunt er dus GEEN standaard ethernet-switch tussen hangen, wat bij MyMix dus wel kan. Als je bij MyMix een POE switch gebruikt hebben de losse units ook geen losse voeding meer nodig.

                    Ik zie MyMix ook nog wel met een PC-programmaatje komen waarbij je je macbook/laptop in het netwerk erbij hangt en dan alles kunt mixen/streamen naar harddisc.
                    Creating shows beyond Imagination

                    Comment

                    • jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3150

                      #11
                      Originally posted by sparky
                      Je bedoelt vast Aviom.
                      Nope, MyMix. Op de stand van Erikson Audio mee gespeeld (de Canadese importeur).

                      Comment

                      • Junior
                        • Jan 2010
                        • 114

                        #12
                        Originally posted by jurjen_barel
                        Nope, MyMix. Op de stand van Erikson Audio mee gespeeld (de Canadese importeur).

                        Ik denk dat hij op de titel van het topic doelde daar staat axiom wat aviom moet zijn.

                        Comment

                        • Waveform
                          • Dec 2009
                          • 321

                          #13
                          Lijkt een beetje op de controller van Bose

                          Comment

                          • w00Dy
                            • May 2006
                            • 257

                            #14
                            Originally posted by JeroenVDV
                            KUCH bekijk het artikel eens KUCH
                            Ik zie geen artikel, wel een site en youtube filmpje.


                            Koop bij zo'n MyMix maar een trekker Palmer signal splitters

                            Ik vind het weer een gevalletje marketing scheme, met je 449 Euro heb je echt niets in handen. Wil je het allemaal leuk in orde hebben zit je met je signal splitters, extra signaal kabel, POE switch etc etc.

                            Het is niet omdat installatie CAT5 geen drol kost dat het een geweldig systeem is. Een beetje FTP foiled UTP dat ook nog leuk op te rollen is en tegelijk mooi afgewerkt met gegoten stekkers kost ook wat voor een hele band. Maar goed, mss kijk ik niet naar de juiste markt. Ik kan de handigheid ervan zien voor jazz/pop combo's in luidruchtige situaties.
                            Alles begint bij Neutrik

                            Gitaren verdienen beter dan een SM 57

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              #15
                              Ik zie mezelf al elke keer het podium opklimmen omdat één van de muzikanten het niet begrijpt of er een stekkertje verkeerd zit, etc.
                              Doe mij maar gewoon een aparte monitortafel met een goeie tech erachter.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              Working...