Antennesysteem voor in-ears <-> Mic

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • helmuteke
    • May 2010
    • 1

    Antennesysteem voor in-ears <-> Mic

    Mensen ,
    Zit hier met een vraagje waar ik niet uitgeraak.
    Voor een Liveset(band optreden ) hebben we geluidsset gecreeerd die we snel kunnen opstellen en terug afbreken (meestal inprikken op de aanwezige installatie).
    Nu wil de zanger zijn eigen in-ears(senheiser) alsook zijn eigen Micro(shure) gebruiken. Natuurlijk staat de mixing console in de zaal.
    Nu zijn we op zoek naar een systeem met 1 Antenne die we kunnen gebruiken voor de beide toestellen.
    Bestaat er zoiets of ben ik verkeerd aan het denken

    mvg

    helmuteke
  • BJD
    • Oct 2007
    • 771

    #2
    Nee.

    Ontvanger systemen zijn te combineren zodat je meerdere ontvangers op 1 set antennes kunt gebruiken.
    Zender systemen zijn te combineren zodat je meerdere zenders op 1 antenne kunt gebruiken.
    Het is echter niet mogelijk om (gecombineerde) zend en ontvangst systemen een antenne te laten delen.
    In jou setup zit je dus aan 3 antennes vast.

    Comment

    • joe
      • Jan 2003
      • 446

      #3
      Het is niet gebruikelijk bij in ears en draadloze mic's, maar het kan wel.
      Je moet aan de ontvangst kant wel goed filteren.

      Comment

      • Junior
        • Jan 2010
        • 114

        #4
        Originally posted by joe
        Het is niet gebruikelijk bij in ears en draadloze mic's, maar het kan wel.
        Je moet aan de ontvangst kant wel goed filteren.

        Puur uit interesse.

        Hoe kan dit dan, ik heb hier nog nooit van gehoord, en hoe goed werkt dit.
        Want het principe van deze 2 type antennes is toch compleet anders?
        En ik heb altijd geleerd dat voor een draad loze microfoon al twee antennes (bij voorkeur vlaggen)nodig zijn.

        Maar ik weet ook niet alles dus wie weet.

        Comment

        • cobi
          • Aug 2002
          • 1083

          #5
          Originally posted by helmuteke
          Mensen ,
          Zit hier met een vraagje waar ik niet uitgeraak.
          Voor een Liveset(band optreden ) hebben we geluidsset gecreeerd die we snel kunnen opstellen en terug afbreken (meestal inprikken op de aanwezige installatie).
          Nu wil de zanger zijn eigen in-ears(senheiser) alsook zijn eigen Micro(shure) gebruiken. Natuurlijk staat de mixing console in de zaal.
          ik neem aan dat er gewoon een multi richting de zaal loop? Dus dat de mixer in de zaal staat maakt toch niets uit?

          Wat is precies de reden dat je alles over 1 antenne wilt laten lopen? Als je het zendersetje van de zanger in een case hebt zitten is dit toch verder geen probleem?
          Spelingvouten onder voorbehout...

          Comment

          • cobi
            • Aug 2002
            • 1083

            #6
            Originally posted by joe
            Het is niet gebruikelijk bij in ears en draadloze mic's, maar het kan wel.
            Je moet aan de ontvangst kant wel goed filteren.
            Ok, cool.

            Maar is dit ook echt handiger? en kost dit niet veel meer geld dan wanneer je gewoon 2 sprietjes (voor de mic) en een vlaggetje/sprietje voor de in-ear neer zet?
            Spelingvouten onder voorbehout...

            Comment

            • NesCio01
              • May 2010
              • 1987

              #7
              Ik wil er best wel eens meer over leren.
              Ik kom werkelijk nergens tegen dat het kan
              en lees eigenlijk alleen maar over zenden
              of ontvangen.

              Toch moet er toch zeker wel iets mogelijk zijn
              want ik herinner me wel iets in de trand van
              simplex en duplex nog iets.
              Als voorbeeld is je GSM duplex, want die kan
              zenden en ontvangen tegelijk (haha via 1 antenne toch?)
              en de C2000 is simplex, je kunt of zenden of ontvangen,
              maar dit niet tegelijk. Wel gaat alles via dezelfde antenne.

              OK, back on stage.
              1 vlag die IEM zendt en WL ontvangt en splitst?
              mmm, interesant.

              Wie o wie?

              btw on topic:
              Zet je case on stage. Je kunt het dan met
              de ' gewone' antennes af. Afstanden zijn kort
              en de signalen gaan mee over de multi?

              Last edited by NesCio01; 26-05-10, 00:25.
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

              Comment

              • peterkuli
                • Nov 2002
                • 113

                #8
                Met het GSM voorbeeld heb je wel een punt ja.

                Volgens mij werkt GSM niet duplex, dat wil zeggen, er wordt heel snel geschakeld tussen ontvangen en zenden. Het is namelijk een digitale verbinding die alleen maar zend als je praat, en iets ontvangt als de andere kant wat zegt.

                Maargoed, dat weet ik ook niet helemaal zeker, maar dat zou een verklaring kunnen zijn.

                Mic en/of in-ear is natuurlijk analoog en heb je wel een probleem als je tegelijk wilt zenden en ontvangen.

                Comment

                • NesCio01
                  • May 2010
                  • 1987

                  #9
                  Maar als het niet duplex is, kun je elkaar toch niet interrumperen?

                  Het kan natuurlijk zijn dat dit duplex dezelfde frequenties gebruikt.
                  Er vindt nl. slechts een dialoog plaats - hoewel groepsgesprekken
                  soms ook kunnen -.
                  Bij miking en IEW ligt de complexiteit van hetgeen uitgezonden
                  en ontvangen wordt van ingewikkelder en kan het daardoor mss niet.

                  iig, ik ken het gevraagde systeem van 1 antenne niet.
                  Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                  Comment

                  • joe
                    • Jan 2003
                    • 446

                    #10
                    [FONT=Verdana]Je moet de frequentie van de inear gewoon weg filteren (moet wel een stijl filter zijn), zodat het niet de ontvanger in kan.[/FONT]
                    [FONT=Verdana]Als dit passief gebeurd heb je aan de zend kant al gouw zo'n 4dB verlies +het verlies van je kabel, ik weet niet of je dit zou willen.[/FONT]
                    [FONT=Verdana][/FONT]
                    [FONT=Verdana]Bij intercom zie je dit vaker gebeuren. 1 combi antenne (zend/ontvangst) 1 ontvangst antenne om[/FONT][FONT=Verdana] diversity[/FONT][FONT=Verdana] te krijgen.[/FONT]
                    [FONT=Verdana][/FONT]
                    [FONT=Verdana]Als ik een set heb met 1 combi antenne en het is een kleine ruimte laat ik het lekker zo, maar als de locatie wat groter wordt split ik altijd het signaal zodat ik het onafhankelijk kan boosten of verzwakken.[/FONT]
                    [FONT=Verdana][/FONT]
                    [FONT=Verdana]Het is wel handig als je bv na 150m ook nog een antenne neer wil zetten, dan hoef je maar 1 antenne kabel neer te leggen [/FONT]
                    [FONT=Verdana][/FONT]
                    [FONT=Verdana][/FONT]
                    [FONT=Calibri][/FONT]

                    Comment

                    • Dikke Foaf
                      • May 2003
                      • 618

                      #11
                      ivm GSM:
                      Dit is inderdaad maar 1 antenne maar er wordt nooit tegelijk gezonden en ontvangen.
                      Als de GSM iets ontvangt van het Base Station, dan mag de GSM slechts 3 tijdsloten later iets beginnen zenden.
                      Dit is om de GSM zelf de tijd te geven om over te schakelen van ontvangen naar zenden...
                      Dit kan omdat GSM burst communicatie is, elke burst duurt 577µs, daarna moet je zwijgen want dan komen er 7 anderen aan de beurt. Een frame van 8 tijdsloten duurt 4,61ms, enz, enz...
                      De communicatie op zich is dus niet duplex, het gesprek dat voor jou hoorbaar is, is dat wel (door buffering en door ervoor te zorgen dat je snel terug aan de beurt komt).
                      Het zijn trouwens die bursts die instralen op jou mengpaneel en andere audio apparatuur. Elke 4,61ms mag je iets zeggen = 217Hz, plat in onze audio bandbreedte!
                      Last edited by Dikke Foaf; 29-05-10, 13:34.

                      Comment

                      Working...