RF loopt terug van Sennheiser IEM300 G2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Magico
    • Aug 2009
    • 21

    RF loopt terug van Sennheiser IEM300 G2

    Hallo,

    Ik gebruik al een tijdje tot volle tevredenheid een IEM300 G2 Inear monitor.
    Nu is het me opgevallen dat het RF metertje begint terug te lopen als ik meer dan 5 meter van de zender ben. Ga ik nog verder dan begint de set te kraken,poppen en te piepen. Geen typische dropout dus.

    De set zit ingebouwd in een flightcase die meestal op heuphoogte staat met de anetnne op het front.
    Ik dacht dat de set kapot was maar een IEM300G1 (geleend voor de test) op dezelfde frequentie doet precies hetzelfde.
    Tijdens de test (thuis) waren er geen andere draadloze systemen actief.

    Is dit normaal? En is dit te verbeteren door de antenne hoger te zetten. Bijvoorbeeld op een microfoon statief? Een vlagantenne is financieel niet echt een optie.

    Alvast bedankt !
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

    #2
    een 1031 (vlagje van sennheiser voor 100 euro) is echt niet een optie?


    g2 systemen worden vaak gebruikt samen met een vlagje juist vanwege het zwakke antennetje op de beltpack, sennheiser zou de antennes(op beltpack) van de g1 serie op de g2/g3 moeten zetten.
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

    Comment

    • Magico
      • Aug 2009
      • 21

      #3
      Hallo Shure-fan,

      Valt me wel een beetje tegen van Sennheiser......

      100,- euro is zeker wel een optie. Ik dacht dat ik meteen een actieve vlag nodig zou hebben. (= 400,- +)
      Worden de vlaggetjes die jij noemt op een statief gemonteerd? In dat geval is 5 meter kabel geen probleem toch?

      Comment

      • shure-fan
        • Sep 2003
        • 1046

        #4
        als ik jou was zou ik even bij de lokale pa boer gaan informeren naar de sennheiser 1031 of de A2003, beide zijn antennes, waarbij de 1031 rondstraalt (net als je spriet op de zender) en de A2003 meer gericht werkt.

        beide antennes kun je gewoon op een microfoon statief zetten met een 5 meter kabel eraan...
        Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

        Comment

        • Magico
          • Aug 2009
          • 21

          #5
          Ik ga zeker even langs mijn lokale handelaar.
          Wat ik echter nog niet helemaal begrijp is hoe debehoorlijke harde ploppen en sissende geluiden ontstaan.
          Als het RF niveau te laag wordt grijpt de squelch toch in en schakelt het LF (gecontroleerd) af? En niet met veel geweld?
          Of is er nog een instelling niet goed?

          Comment

          • hugovanmeijeren
            • Oct 2004
            • 1436

            #6
            Al een andere frequentie geprobeerd? Misschien wordt je weggedrukt door een zendmast bij je in de buurt. Op welke locatie zit je en welke frequentie gebruik je precies?

            Groeten Hugo
            Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

            "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

            Comment

            • Magico
              • Aug 2009
              • 21

              #7
              Ik heb al verschillende frequenties geprobeerd. Dwz : in het raster in de E-band wat Sennheiser zelf opgeeft.
              Ik zit in Zeeland omgeving Goes

              Comment

              • MusicSupport
                • Feb 2006
                • 1016

                #8
                Klinkt als een squelch probleem. Zet hem eens op low; daar staan ze hier allemaal op en dat werkt. De ontvanger probeert zo lang mogelijk de verbinding in stand te houden en daarbij valt wel eens wat signaal weg.

                Zit de antenne ook aan de podiumkant? Anders zou ik dat eens regelen. Aan de voorkant van een flightcase die compleet de andere kant van de artiest uit wijst is ook niet handig voor het RF.
                d&b Audiotechnik

                Comment

                • Magico
                  • Aug 2009
                  • 21

                  #9
                  Ik heb de squelch instelling gecontroleerd. Deze staat helaas op LO.
                  Wat ik me nu wel bedenk is dat ik eigenlijk alleen het sissen en ploppen heb als ik bij 1 bepaalde band mee speel.
                  Toch eens vragen hoe de rest van de draadloze spullen bij die band staan ingesteld.

                  Is het mogelijk dat ik last heb van een ander terwijl die geen last van mij heeft (mochten we op een botsende frequentie zitten)?

                  Comment

                  • Rieske
                    • Aug 2002
                    • 544

                    #10
                    Dit probleem los je niet op met een externe antenne. Als je na 5 meter al signaal verliest is er iets anders aan de hand. Rare suggestie dus dat een vlaggetje de oplossing zou moeten zijn...

                    Contoleer eens de antenne op je beltpack. Waarschijnlijk zit er een breukje in en is deze niet helemaal meer 100%. Bij de G1 serie zit de antenne er op geschroefd en kun je 'm dus gemakkelijk vervangen maar bij jouw G2 moet je complete beltpack naar een TD. Succes !
                    Life is what you make it

                    Comment

                    • MusicSupport
                      • Feb 2006
                      • 1016

                      #11
                      Originally posted by Magico
                      Ik heb de squelch instelling gecontroleerd. Deze staat helaas op LO.
                      Wat ik me nu wel bedenk is dat ik eigenlijk alleen het sissen en ploppen heb als ik bij 1 bepaalde band mee speel.
                      Toch eens vragen hoe de rest van de draadloze spullen bij die band staan ingesteld.

                      Is het mogelijk dat ik last heb van een ander terwijl die geen last van mij heeft (mochten we op een botsende frequentie zitten)?
                      Dan ga ik toch mee met de TS. Frequentie dingetje. Harmonische / spiegelfrequentie probleem. Zet de handheld microfoons eens op een andere frequetie en probeer wat betreft de andere In-Ear systemen een Sennheiser frequency tabel te volgen.

                      Toevallig vandaag hetzelfde meegemaakt; ff de handhelds opnieuw vrij gescanned en frequentie veranderd en weg waren de probleempjes op de in ear beltpacks.
                      d&b Audiotechnik

                      Comment

                      • @lex
                        • Jul 2006
                        • 1087

                        #12
                        Ik snap niet helemaal wanneer precies de problemen zich voordoen:

                        Originally posted by Magico
                        Wat ik me nu wel bedenk is dat ik eigenlijk alleen het sissen en ploppen heb als ik bij 1 bepaalde band mee speel.
                        en een eerdere posting:

                        Originally posted by Magico
                        Ik dacht dat de set kapot was maar een IEM300G1 (geleend voor de test) op dezelfde frequentie doet precies hetzelfde.
                        Tijdens de test (thuis) waren er geen andere draadloze systemen actief.
                        Heb je last van de storing alleen met één bepaalde band of is het ook met een test bij je thuis? Is in mijn optiek best belangrijk!
                        Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                        Comment

                        • Magico
                          • Aug 2009
                          • 21

                          #13
                          Ik heb vanmiddag de set nog eens goed bekeken en als ik wat aan de antenne rommel ontstaat de storing......
                          Het lijkt er dus niet op dat het een andere draadloos systeem waarvan ik last heb.
                          Ik ben redelijk handig met electronica en dat soort zaken dus ik vroeg me af of ik ergens in Nederland zo'n antennetje kan kopen. Betreft Sennheisernummer : 091084
                          Ik kan hem in Duitsland bestellen maar dat duurt al 5 werkdagen voordat ze de betaling hebben ontvangen.
                          Heeft iemand een idee wat repareren bij Sennheiser ongeveer kost?

                          Comment

                          • Timo Beckman
                            • Jul 2006
                            • 1298

                            #14
                            Je zegt dat je alleen bij 1 bepaalde band het probleem hebt . Het kan duiden op inter modulatie tussen 2 zenders .
                            Dit kan duiden op problemen die onstaan in de harmonischen tussen zenders .
                            Stel je hebt 3 zenders respectievelijk op
                            800.000
                            801.000
                            802.000
                            Ze staan op verschillende frequenties maar als zender 1 en 3 bij elkaar in de buurt komen loop je een dikke kans dat er problemen ontstaan .
                            De problemen ontstaan op de ik meen 3de of 5de harmonische .
                            Ik werk vaak op locaties waar een behoorlijk zender park de lucht in gaat en het is altijd een behoorlijke klus om het eea storings vrij te laten werken .
                            Bij de laatste toppers de 1ste dag geen problemen 2de dag wel . Er liep toen een wireless cam rond die 5watt zend vermogen bij zich had . Elke keer als dat ding aan ging ontstonden er problemen . Volgens de mensen in de wagen kon dat niet het probleem zijn daar hij niet in de buurt zat van de frequenties die wij gebruikten maar wel typisch dat elke keer als er met dat ding gewerkt werd er problemen ontstonden .
                            Het is niet voor niks dat er bij producties van dit formaat frequentie managment ge-ofreerd wordt . Als het mis gaat kom je er pas achter hoe belangrijk dit gedeelte is .

                            Comment

                            • joe
                              • Jan 2003
                              • 446

                              #15
                              [FONT=Verdana]Hey Timo, [/FONT]
                              [FONT=Verdana]Nog leuk gehad bij de toppers? Ze hadden nog gebeld of ik tijd had om naar die rf storing te kijken, ik kon niet, zat al ergens in Heerenveen rf te scannen [/FONT]

                              [FONT=Verdana]Een type foutje bij je voorbeeld, het is dus als je zender 1 en 2 of 2 en 3 bij elkaar houd heb je last van de intermodulatie product op de 3e harmonische op zender 3 of 1[/FONT]
                              [FONT=Verdana]En als je alle 3 de zenders bij elkaar houd heb je last van de 3e harmonische op zender 2[/FONT]

                              [FONT=Verdana]Even ontopic: als je aan de antenne zit en hij geeft storing, zal er wel iets los zitten of een breuk in zitten. Gewoon een andere antenne uit proberen en kijken of het opgelost is.[/FONT]



                              [FONT=Verdana]Groeten,[/FONT]
                              [FONT=Verdana]Marco[/FONT]
                              Last edited by joe; 30-05-10, 18:47.

                              Comment

                              Working...