Mackie DFX-12 in error?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KlankOntwerp
    • Jun 2008
    • 130

    Mackie DFX-12 in error?

    Ik heb een Mackie DFX12 in een zaal staan die volgens de toen draaiende technicus raar begon te doen toen hij iets in kanaal 1 stak. Ik vond het een raar verhaal dus heb de tafel mee naar huis genomen.

    Nou... Het klopt; van de Mackie knipperen alle LEDs 2 x per seconde. Ik heb een filmpje met mijn telefoon gemaakt dus daarop is het niet heel goed te zien (dankzij frames -> Nyquist) maar wel een beetje:

    YouTube - DFX12_error

    Iemand bekend met deze verschijnselen en of dit makkelijk te fixen is (reset, nieuwe zekering o.i.d.) en hoe dit gebeurd zou kunnen zijn?
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

    #2
    LOL

    kun je dit niet beter in het LICHT-forum vragen
    LOL


    ziet er erg apart uit, ik heb een DFX 6 en heb dit nog NOOIT gezien!
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

    Comment

    • w00Dy
      • May 2006
      • 257

      #3
      Best even aan de verdeler vragen wat de error-code betekend, als het al een code is natuurlijk.
      Alles begint bij Neutrik

      Gitaren verdienen beter dan een SM 57

      Comment

      • 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

        #4
        Is dit niet die speciale 'strobe-mode', die je wel vaker bij Mackie's ziet?

        hihihihihihihi

        Veel succes ermee!

        Mvg,

        Teun
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

        Comment

        • theo
          • Nov 2001
          • 503

          #5
          Zo van afstand en dat is best moeilijk, Lijkt het mij dat de voeding staat te schakelen.
          Zou goed kunnen dat er iets defect is en de voeding in de stress gaat.
          Veelal bij een kortsluiting bv een defecte preamp.
          Voedingsspanningen onbelast meten kijken of de voeding dan gewoon blijft werken.
          Een error code lijkt mij onwaarschijnlijk.
          Gr succes

          Comment

          • laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

            #6
            De lampjes flikkeren te regelmatig en te veel op normale sterkte voor een voedingsprobleem veroorzaakt door kortsluiting (op het eerste gezicht!!). Maar ik ken natuurlijk de interne keuken van die tafel niet.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

            Comment

            • KlankOntwerp
              • Jun 2008
              • 130

              #7
              Ja op het filmpje is het niet goed te zien maar alle LEDs flikkeren op dezelfde snelheid (pulsen van 120 BPM so to speak)...

              Ik weet niet waar het theater deze Mackie gekocht heeft; ik heb helaas geen aankoopbon, doos of wat dan ook van deze tafel. Hij is iig nog niet zo lang daar aanwezig en is gewoon nieuw gekocht. Waar ik dan heen moet voor support...
              Last edited by KlankOntwerp; 05-05-10, 01:51.

              Comment

              • salsa
                • Jan 2007
                • 1315

                #8
                Heb je niet stiekem een hele mooie DJ mixer nu met BMP leds???

                Hahaha!

                Dave
                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                Comment

                • w00Dy
                  • May 2006
                  • 257

                  #9
                  Originally posted by KlankOntwerp
                  Ja op het filmpje is het niet goed te zien maar alle LEDs flikkeren op dezelfde snelheid (pulsen van 120 BPM so to speak)...

                  Ik weet niet waar het theater deze Mackie gekocht heeft; ik heb helaas geen aankoopbon, doos of wat dan ook van deze tafel. Hij is iig nog niet zo lang daar aanwezig en is gewoon nieuw gekocht. Waar ik dan heen moet voor support...
                  Let me google that for you
                  Alles begint bij Neutrik

                  Gitaren verdienen beter dan een SM 57

                  Comment

                  • TheoRockNL
                    • Aug 2007
                    • 3

                    #10
                    knipperende leds ?? nog steeds ??

                    Ik stuur in dit soort gevallen mijn DFX of ander mackie spul op naar het Mackie service in Temse Belgiƫ.

                    Ik had last van een effect processor die uitviel, al vanaf het begin, heel soms tot nu heel vaak,

                    het werd me te dol en ja hoor voor een 100 euro is het weer helemaal in orde.

                    info@mackie.be

                    hier kan je al je vragen stellen.
                    reparatie punt voor de Benelux.

                    Comment

                    Working...