LAN audio komt met een nieuwe Line array

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peeterss
    • Mar 2009
    • 66

    LAN audio komt met een nieuwe Line array

    Ik las op de site van LAN dat begin Juli de eerste serie Line LAN array op de markt komt. Het heeft even geduurd. Direct de telefoon maar gepakt en wat informatie opgevraagd. De LAN Array zal volgende maand getest gaan worden. ( nog even geduld dus)

    De afstraling is 100(horizon)x5(verticaal) met twee golf geleiders. Ik ben erg benieuwd. Dus de nieuwe ontwikkelingen gaan inderdaad door, zoals eerder al werd aangegeven. Zij konden mij ook vertellen dat begin juni de eerste actieve systemen in de verkoop gaan. Active 12"sub 700W, 15"sub, 10" active toppen (400W/8 Ohm) etc.etc.

    Het heeft even geduurd, maar dan heb je waarschijnlijk ook wat...we laten ons verrassen.

    Ik ben ook heel benieuwd naar de prijs van een compleet systeem.

    voor meer info natuurlijk nog even de link:

    LAN-audio Nieuws
  • RayM
    • Jan 2006
    • 742

    #2
    Ben jij vertegenwoordiger van LAN?
    Jammer dat er nog weinig informatie op de website staat.
    De zoveelste speler in audioland, het zal niet meevallen om een voet aan de grond te krijgen.
    Ook jammer dat de demo die ze aankondigen in Groningen is, voor velen is de reisafstand toch een drempel.
    Heerlijk die stilte

    Comment

    • dexter
      • Jul 2005
      • 433

      #3
      Tja eindelijk eens iets in groningen, wij moeten altijd naar het zuiden kom nu maar keer deze kant op

      Comment

      • metalteacher
        • Dec 2007
        • 467

        #4
        Juist op deze site zou ik dan insteken op een stukje achtergrond bij het systeem. daar is juist de interesse.

        dit lijkt sterk op een handige verkooptechniek
        Steelwing - Full Speed Ahead!!!

        Comment

        • Peeterss
          • Mar 2009
          • 66

          #5
          Originally posted by RayM
          Ben jij vertegenwoordiger van LAN?
          Jammer dat er nog weinig informatie op de website staat.
          De zoveelste speler in audioland, het zal niet meevallen om een voet aan de grond te krijgen.
          Ook jammer dat de demo die ze aankondigen in Groningen is, voor velen is de reisafstand toch een drempel.

          haha..nee ben gelukkig geen vertegenwoordiger...is niet echt voor mij weggelegd. Ik denk dat ik nog geen baksteen kan verkopen, laat maar maar lekker schuiven..- Als het systeem maar goed is ..

          Comment

          • Bosmusic
            • Jun 2011
            • 2

            #6
            LAN Audio

            Heb ik oktober de product range van LAN gehoord bij de demo. Ik ben niet gauw onder de indruk maar de systemen klinken echt ongelofelijk goed. Ik was niet de enige die enthousiast waren. De presentatie was niet spetterend (meer technisch) maar de optredens van diverse artiesten 's avonds maakte dat wel goed. LANarray klink beter dan vele andere concullega's en is zeker bescheidener in aanschaf. Mark Baaiens (of zoiets) deed de mix en was ook vol lof. Nou maar wachten op de eerste productie buiten.

            Comment

            • geenstijl21
              • Jan 2008
              • 462

              #7
              Originally posted by Bosmusic
              LANarray klink beter dan vele andere concullega's en is zeker bescheidener in aanschaf.
              Over welke concullega's heb je het?

              Kort over weer zo'n nieuw systeempje: Prijs/kwaliteit zou vast in orde zijn... maar net zoals MB audio en de rest van de minder geaccepteerde merken: waar ga je het bijhuren? Op welke rider ga je het tegenkomen? Wat voor een publiciteit brengt het met zich mee voor je bedrijf? Waar ga je nog service/spare parts krijgen over 3 jaar? Wat is je restwaarde van het systeem over 5 jaar? Wil je over 2 jaar je systeem uitbreiden, is het dan nog wel te koop?
              "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

              Comment

              • steed
                • Sep 2008
                • 68

                #8
                Originally posted by geenstijl21
                Over welke concullega's heb je het?

                Kort over weer zo'n nieuw systeempje: Prijs/kwaliteit zou vast in orde zijn... maar net zoals MB audio en de rest van de minder geaccepteerde merken: waar ga je het bijhuren?

                Zie alweer, dat je iets schrijft wat op aanname is. Net als dat ik van velen hoor dat LAN van Auke Meijer is..mocht ie willen. Zal dan direct de juiste info geven. A.M is inderdaad importeur geweest in NL, maar heeft er een "klein zooitje" van gemaakt, product is door fabrikant terug genomen vanuit product bescherming. (daarom failliet) Daarop heeft A.M, MB audio ontwikkeld met een bedrijf uit Haren en het in de markt gezet als zijnde vervanging van LAN. (uit eigen ervaring meegemaakt door vertegenwoordiger) Daardoor imago schade opgelopen met name in de service en dienst verlening.

                Door deze oneerlijkheid is MB een flop geworden. Klanten wisten het niet meer en dat is ook logisch. De kasten lijken nagenoeg op LAN, maar de klank van MB vind ik persoonlijk erg agressief en de prijs vind ik aan de hoge kant.

                MB is qua geluid, totaal niet vergelijkbaar met LAN en MB is volgens mij al naar de KL** ( aangezien de ontwikkelaars al weg zijn)

                Daarnaast is LAN geen nieuw "systeempje". Ik zal gewoon eens luisteren mocht er weer een demo zijn.

                -Er zijn vele bedrijven in NL die dit merk voeren. o.a. Almaro sound, Presentatie techniek holland, Rockprodutions, Esprolite, ES Audio, PAdiscounter, Strangeway etc.etc...dus bijhuren geen probleem...eff van de site gejat. en dat allemaal naast systemen als Alcons e.d. inmiddels 25 dealers in NL.

                Op welke rider ga je het tegenkomen?
                - Zie het regelmatig op een rider voorbij komen, wellicht niet zoveel als andere merken, maar dat zal wel los gaan lopen.

                Wat voor een publiciteit brengt het met zich mee voor je bedrijf?
                - De bands, festivals en lokale DJ's die met onze systemen werken zijn altijd lovend en komen telkens weer terug..

                -Waar ga je nog service/spare parts krijgen over 3 jaar?

                ??? rare vraag aangezien LAN al meer dan 20 jaar bestaat..dat iemand het in NL geimporteerd heeft en er een potje van heeft gemaakt..ja..so be it. De huidige importeur kent een hoge service en professionaliteit...ik ben zeer tevreden over hoe deze jongens het aanpakken en te werk gaan.

                -Wat is je restwaarde van het systeem over 5 jaar?
                Restwaarde blijft. (ligt eraan hoe je met je systeem omgaat) Uit eigen ervaring mee gemaakt..oude set verkocht voor inkoopprijs. ( 5 jaar oud)

                Wil je over 2 jaar je systeem uitbreiden, is het dan nog wel te koop?

                Hoezo is het dan nog wel te koop?
                ??? rare vraag aangezien LAN al meer dan 20 jaar bestaat..dat iemand het in NL geimporteerd heeft en er een potje van heeft gemaakt..ja..so be it. wij krijgen vragen vanuit kerkelijk NL en sommige conferentie zalen om uitbreiding van het systeem. Blijkt dat het systeem al gemiddeld tussen de 10-15 jaar draait zonder problemen. En bij plaatsing van een nieuwe top en hoorbaar nauwelijk verschil..na meten wel natuurlijk.

                Kortom: Heb met vele merken al gewerkt: Martin, Nexo, Meyer, D&B, Alcons en nu LAN. Ben zeer tevreden en een goede prijs/kwaliteit verhouding.

                Wacht nu op de eerste actieve set en op de nieuwe website die deze maand moet komen is de verwachting..werd ook tijd, die was wel aan vervanging toe!!

                Kortom samengevat:
                1) LAN zit in Italie (bij Milaan) en al meer dan 20 jaar actief in de pro audio markt
                2) LAN is niet van AM en ook nooit geweest, zoals hij wel verteld in audio NL.
                3) LAN is GEEN MB

                Als dealer moet je wel het nodige weten over je producten..de Lanarray210 wat bosmusic het over heeft is echt top, heb de lanarray ook gehoord op de demodag..ik ben nog geen systemen tegengekomen welke zo in balans zijn en lineair zijn in het hoog, mid en laag.
                Voor meer info zie de NL importeur of de wesite van LAN. Hoop dat het één en ander duidelijk is.

                Genoeg getypt..werk ligt weer te wachten...

                Comment

                • StarclassicBB
                  • May 2011
                  • 25

                  #9
                  Hallo,

                  Ik heb ook een aantal keer LAN-systemen gehoord en dit zijn gewoon super luidsprekers. Het geluid is vergelijkbaar (of misschien wel beter) met D&B en TW audio. Een beetje HIFI, denk ik. Maar gewoon super gebalanceerd en "rustig" over het frequentie bereik. De luidsprekers gaan ook hard, maar toch ook op de hoge volume's nog steeds rustig, in balans, en prettig om naar te luisteren.

                  Iedereen die sceptisch is over dit merk zou eens moeten gaan luisteren.
                  Last edited by StarclassicBB; 07-06-11, 21:49.

                  Comment

                  • geenstijl21
                    • Jan 2008
                    • 462

                    #10
                    @Steed, je wil schijnbaar iets lezen wat je zelf wilt lezen. Ik heb nooit gezegd dat MB hetzelfde als LAN is.... MB en LAN zijn beide merken die niet bij het grote publiek bekend zijn. Je hebt toen volgensmij ook gereageerd aangaande mijn aannames over MB, volgensmij zijn die allemaal uitgekomen

                    En mocht je een rider van een festival band hebben die om LAN vraagt dan stuur ik je een appeltaart op! Uiteraard niet de plaatselijke Andre Hazes...

                    De lijst met de bedrijven hebben 4 of 8 kastjes voor eigen gebruik.... Zo'n setje klinkt ook best prima, de technici zijn er gewend om mee te draaien en klanten komen niet alleen om het geluidssysteem terug maar om het totaal plaatje en daar wegen de gaven en talenten van een technici ook erg zwaar in.

                    Bestaat 20 jaar? LAN geeft op hun eigen site 10 jaar aan....

                    Over smaak en kwaliteit valt te twisten maar ikzelf en vele andere om mijn heen zijn al een keer keihard op hun bek gegaan door op een eilandje te gaan zitten en een niet gangbaar audiomerk gekocht te hebben en dat gek genoeg de volgende aankoop weer een bekend merk is: Meyer, L'Acoustics, D&B, EAW, Nexo.... Gek is dat toch. En de bedrijfjes die zich telkens weer laten verleiden om een niet veel verkocht setje te kopen ook blijven hangen in een bepaalde sector van de markt.

                    Mijn advies blijft: kijk lekker naar de Rental's, Ampco's, AED's, Peak's, Purple's wat zij kopen. Daar zit een groot stuk kennis en kunde en nog het meest belangrijke je kunt er plenty bijhuren om je EIGEN set aan te vullen.
                    Last edited by geenstijl21; 07-06-11, 22:23.
                    "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

                    Comment

                    • qvt
                      • Oct 2009
                      • 721

                      #11
                      Originally posted by geenstijl21
                      Over smaak en kwaliteit valt te twisten maar ikzelf en vele andere om mijn heen zijn al een keer keihard op hun bek gegaan door op een eilandje te gaan zitten en een niet gangbaar audiomerk gekocht te hebben en dat gek genoeg de volgende aankoop weer een bekend merk is: Meyer, L'Acoustics, D&B, EAW, Nexo.... Gek is dat toch. En de bedrijfjes die zich telkens weer laten verleiden om een niet veel verkocht setje te kopen ook blijven hangen in een bepaalde sector van de markt.

                      Mijn advies blijft: kijk lekker naar de Rental's, Ampco's, AED's, Peak's, Purple's wat zij kopen. Daar zit een groot stuk kennis en kunde en nog het meest belangrijke je kunt er plenty bijhuren om je EIGEN set aan te vullen.
                      En zo is het maar net, niet altijd het goedkoopste maar op de lange termijn haal je er de voordelen uit !
                      There is no substitute for imagination

                      Comment

                      • Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

                        #12
                        Geweldig, weer...
                        Er zitten daar in noord-Italië een paar leuke geluidsboeren, die allemaal erg geweldig spul maken. Vaak is de ontwerper van het systeem al weer weg voordat de kasten in productie zijn, wordt er spontaan een nieuwe naam aan een bestaand systeem gegeven, ( zoals bijv Reference -bekend van de kabels- ineens met de MSL3-imitaties van AudioPerformance op de markt kwam) en breekt er 3-maandelijks de importeurs stoelendans uit, meestal wegens gebrek aan omzet/ verkoop resultaat.

                        Ik verwacht niet dat Lan of MB de uitzondering op de regel gaan worden.

                        Verder zat ik net ff op een website waar weer een paar patenten aangekondigd werden.
                        Toch steeds weer geweldig hoe sommigen de marketing strategieën tot op de letter nauwkeurig kopiëren van de concurrentie.

                        Comment

                        • frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

                          #13
                          Originally posted by MacGyverSounds
                          Geweldig, weer...
                          Er zitten daar in noord-Italië een paar leuke geluidsboeren, die allemaal erg geweldig spul maken. Vaak is de ontwerper van het systeem al weer weg voordat de kasten in productie zijn, wordt er spontaan een nieuwe naam aan een bestaand systeem gegeven, ( zoals bijv Reference -bekend van de kabels- ineens met de MSL3-imitaties van AudioPerformance op de markt kwam) en breekt er 3-maandelijks de importeurs stoelendans uit, meestal wegens gebrek aan omzet/ verkoop resultaat.

                          Ik verwacht niet dat Lan of MB de uitzondering op de regel gaan worden.

                          Verder zat ik net ff op een website waar weer een paar patenten aangekondigd werden.
                          Toch steeds weer geweldig hoe sommigen de marketing strategieën tot op de letter nauwkeurig kopiëren van de concurrentie.
                          Jah, het wordt steeds moeilijker om met iets nieuws op de markt te komen hé.

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            #14
                            Originally posted by frederic
                            Jah, het wordt steeds moeilijker om met iets nieuws op de markt te komen hé.
                            Valt wel mee.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • steed
                              • Sep 2008
                              • 68

                              #15
                              En mocht je een rider van een festival band hebben die om LAN vraagt dan stuur ik je een appeltaart op! Uiteraard niet de plaatselijke Andre Hazes...

                              antw: JA, daar gaan we voor, de appeltaart, wel een zelfgemaakte dan !!


                              De lijst met de bedrijven hebben 4 of 8 kastjes voor eigen gebruik.... Zo'n setje klinkt ook best prima, de technici zijn er gewend om mee te draaien en klanten komen niet alleen om het geluidssysteem terug maar om het totaal plaatje en daar wegen de gaven en talenten van een technici ook erg zwaar in.

                              antw: Waar je deze info vandaan haalt weet ik niet...deze bedrijven hebben tientallen luidspreker kasten van LAN en niet alleen voor eigen gebruik maar ook vele bedrijven die bijhuren of inhuren.


                              Bestaat 20 jaar? LAN geeft op hun eigen site 10 jaar aan....

                              Antw: Zal de info even opzoeken omtrent de 20 jaar...het klopt wel

                              Over smaak en kwaliteit valt te twisten maar ikzelf en vele andere om mijn heen zijn al een keer keihard op hun bek gegaan door op een eilandje te gaan zitten en een niet gangbaar audiomerk gekocht te hebben en dat gek genoeg de volgende aankoop weer een bekend merk is: Meyer, L'Acoustics, D&B, EAW, Nexo.... Gek is dat toch. En de bedrijfjes die zich telkens weer laten verleiden om een niet veel verkocht setje te kopen ook blijven hangen in een bepaalde sector van de markt.

                              Antw: De hoorn die in de Lanarray210 gebruikt wordt, zou eerst gebruikt worden voor de nieuwe line array voor L'acoustics. Echter heeft LAN de primeur daar voor gekregen..ja en het is een houten hoorn!

                              Mijn advies blijft: kijk lekker naar de Rental's, Ampco's, AED's, Peak's, Purple's wat zij kopen. Daar zit een groot stuk kennis en kunde en nog het meest belangrijke je kunt er plenty bijhuren om je EIGEN set aan te vullen.[/QUOTE]

                              Antw: Ongetwijfeld dat daar kennis en de kunde zit, maar ik wil me niet spiegelen aan deze jongens. We doen het erg goed op dit moment in de markt en de mensen komen terug voor de kwaliteit van het geluid en de service...nu al zitten wij met meer dan 125% meer rental opdrachten dan vorig jaar...en dan praat ik niet over het feit dat we vorig jaar maar 1 opdracht hebben gedaan

                              Op de nieuwe website van LAN komen straks ook de reviews van bekende en geaccepteerde internationale geluidstechneuten, waarom zij voor LAN hebben gekozen. (van de vertegenwoordiger gehoord) ben benieuwd hoe de nieuwe site eruit komt te zien.

                              Wat ik begreep, maar kan het ook mis hebben, komt er in augustus een verkoopdag van de demo systemen.
                              En eind van het jaar weer een demo, maar dit keer centraal (omg. Utrecht) in Nederland en zoals het ernu naar uit ziet, komt deze maand de eerste actieve lijn uit en staan ze volgend jaar ook weer op de Messe!

                              Comment

                              Working...