Kanaalprobleem versterker Dynacord PAA 990

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Norbert123
    • Apr 2010
    • 5

    Kanaalprobleem versterker Dynacord PAA 990

    Had tijdens de soundcheck van mijn bandgig een probleem met één van mijn twee Dynacord PAA 990 versterkers (los aangestuurd hoog-laag via crossover).

    Input van kanaal B viel uit en is ook na herhaaldelijk aan/uit niet hersteld. Heb het optreden gered door de versterker op 'mono' te schakelen, waarbij de input van kanaal A over bijde kanalen werd verdeeld. Ook het gebruik van de 'jack' input ipv geballanceerd was geen relaas. De eindtrap is duidelijk nog in orde en het zijn erg fijne versterkers, maar wil het probleem graag oplossen.

    Kan iemand mij tips geven over wat ik hieraan kan doen of in welke hoek (letterlijk in de kast) ik dit probleem moet zoeken? Gebruiksaanwijzingen en schema's heb ik ondertussen al van het net gevist.

    Alvast bedankt voor de reacties!
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Snap je niet helemaal, eerst zeg je dat je eindtrap problemen geeft en daarna dat je eindtrappen in orde zijn.
    Wat is nu het probleem?
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • Norbert123
      • Apr 2010
      • 5

      #3
      Beste MusicXtra,

      De eindversterking werkte prima op beide speakeruitgangen (input van kanaal A - versterker op mono). Alleen kwam het signaal van kanaal B, bij 'stereoschakeling' niet binnen, input LED's lichtten alleen bij kanaal A. Bij monoschakeling lichtten wel allebei de input (kanaal A + B) LED's op. Beide inputkanalen had ik via gebalanceerde stekkers aangesloten. Lijkt mij dat de eindtrappen wel werken, alleen komt de input van kanaal B de versterker niet binnen.

      Hoop dat ik nu iets duidelijker ben.

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Originally posted by Norbert123
        Beste MusicXtra,

        De eindversterking werkte prima op beide speakeruitgangen (input van kanaal A - versterker op mono). Alleen kwam het signaal van kanaal B, bij 'stereoschakeling' niet binnen, input LED's lichtten alleen bij kanaal A. Bij monoschakeling lichtten wel allebei de input (kanaal A + B) LED's op. Beide inputkanalen had ik via gebalanceerde stekkers aangesloten. Lijkt mij dat de eindtrappen wel werken, alleen komt de input van kanaal B de versterker niet binnen.

        Hoop dat ik nu iets duidelijker ben.
        Da's inderdaad een stuk duidelijker maar oplossen is weer een ander verhaal.
        Eerste wat mij te binnen schiet is een slecht/los contact bij de input.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • Norbert123
          • Apr 2010
          • 5

          #5
          Zat ik ook aan te denken, maar wat tips en trucs zijn nooit weg! Ga morgen wel even kijken of ik iets kan vinden, wellicht dat er tijdens transport iets is losgetrild en moet worden gesoldeerd. laat het even weten.

          Comment

          • swblom
            • Oct 2008
            • 38

            #6
            Ik zou eens naar die mono/stereo schakelaar kijken. De fout lijkt ergens tussen de input en die schakelaar te zitten

            Succes

            Comment

            • Norbert123
              • Apr 2010
              • 5

              #7
              OK ga ik morgenavond even avondje knutselen, bedankt!

              Comment

              • EVfreak
                • Jan 2006
                • 146

                #8
                Op de bodemprint bij de schuifschakelaartjes zitten 2 kleine relais die het signaal schakelen. Die willen wel eens vuile contacten hebben... Zelf aan de hand gehad en simpel opgelost door de contacten zuiver te maken

                Comment

                • Norbert123
                  • Apr 2010
                  • 5

                  #9
                  Ok bedank voor de tips. heb vanavond de versterker voor de gein gewoon weer aangesloten en hij werkt weer als vanouds zonder dat ik hem heb opengemaakt! Moet het probleem wel verhelpen, tijdens een optreden kan ik deze problemen slecht gebruiken!

                  Ga van de week even aan de gang met alcohol voor de puntjes van de relais en kijken of er breuken zitten in het soldeer van de prints.

                  Comment

                  • salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

                    #10
                    Originally posted by EVfreak
                    Op de bodemprint bij de schuifschakelaartjes zitten 2 kleine relais die het signaal schakelen. Die willen wel eens vuile contacten hebben... Zelf aan de hand gehad en simpel opgelost door de contacten zuiver te maken

                    Dit is een bekend probleem, niet alleen met de Dynacord maar met meerdere merken het geval...

                    Dave
                    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                    Comment

                    Working...