draadloze microfoon set

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gijstewinkel
    • Apr 2010
    • 2

    draadloze microfoon set

    Hallo,

    Ik zing in een metal band en voorheen heb ik altijd gewerkt met een gewone shure sm 58 dit beviel in principe prima, enigste nadeel is dat ik op het podium altijd met het snoetje in de knoop zit met de gitaristen en de bassist, dus ik wil graag overstappen op draadloos, ik vroeg me af of iemand mij antwoord kan geven op de vraag welke ik het beste kan nemen de draadloze sm58 of de beta58, andere suggesties zijn ook altijd welkom ik denk ik een prijsklassen tussen de 500 en de 1000 euro aangezien we steeds meer professioneel optreden dus het moet wel echt goed werken! ik hoop dat iemand mij kan helpen!

    Groetjes Gijs te Winkel
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

    #2
    zing je hard? dus kwa volume?
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

    Comment

    • moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

      #3
      Originally posted by shure-fan
      zing je hard? dus kwa volume?
      Hallo,

      Ik zing in een metal band
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

      Comment

      • Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

        #4
        Originally posted by gijstewinkel
        Hallo,

        ... dat ik op het podium altijd met het snoetje in de knoop zit met de gitaristen en de bassist
        LOL

        Ik wil het niet weten...

        LOL
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

        Comment

        • shure-fan
          • Sep 2003
          • 1046

          #5
          beste Gijs,

          Mijn ervaringen met shure zenders is dat ze bij luide bronnen (jou stem dus) over de zeik kunnen gaan,

          heb je misschien de kans om eens een sennheider ew g2 of g3 systeem te testen?
          die gaan een stuk minder snel bij harde bronnen over de zeik (145 kop zou best geschikt kunnen zijn)
          Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

          Comment

          • hugovanmeijeren
            • Oct 2004
            • 1436

            #6
            Zeg eerst eens wat voor stijl je precies speelt. Alleen cleane vocals of ook grunts?

            Een microfoon moet vooral ook bij je stem passen, dat je in een metalband speelt hoeft absoluut niet te betekenen dat een sm58 je enige optie is (zo gebruikt de zanger van Blind Guardian bijvoorbeeld een Neumann KMS 105 op een Sennheiser SKM5000 setje en Sonata Arctica een Shure KSM9 op UHF-R; ik bedoel maar)...

            Groeten Hugo
            Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

            "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

            Comment

            • shure-fan
              • Sep 2003
              • 1046

              #7
              wat hugo hierboven zegt probeerde ik eigenlijk ook in mijn eerste post:

              cleane vocals of toch wat ruiger / rauwer (en eventueel grunts)

              als je dan vervolgens gaat kijken naar microfoons binnen het budget van 500 tot 1000 euro:
              (gebaseert op mijn eigen ervaringen tijdens metal gebruik)

              shure slx.... is zeer makkelijk dicht te schreeuwen (clipt op de ontvanger) bij cleane zang valt het wel mee, maar zodra het wat rauwer wordt slaat ie dicht,

              sennheiser ew g2 / g3: zender kun je instellen op een gevoeligheid van -30, betekend dat je best mag schreeuwen zonder dat je em dicht zingt, dus kan daar misschien (na testen) toch beter tegen dan een shure

              en wat hugo ook zegt:

              een microfoon moet vooral juist op je stem passen, kan dus ook zijn dat een shure / sennheiser niet voor jou bedoelt is maar dat je bijvoorbeeld kunt gaan zoeken bij

              audio technica, beyer dynamics, en akg om eens wat te noemen


              edit: @ gijs:

              waar woon je? misschien is er iemand op het forum die in de buurt woont en je kan adviseren over een microfoon die echt voor jou bestemd is
              Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

              Comment

              • gijstewinkel
                • Apr 2010
                • 2

                #8
                draadloze microfoon

                hallo allemaal,

                aller eerst bedankt voor alle reacties, de stijl die we precies spelen is inderdaad vooral de wat rauwere thrash metal gemengt met een vleugje new wave, om echt een goed impressie te krijgen zou je even op onze myspace kunnen kijken myspace.com/trashedband. Ik kom uit Deventer en als er iemand is die daar ergens vandaan komt zou ik uiteraard graag een keer langs gaan om informatie in te winnen!

                voor de rest zal ik even kijken of ik mijn profiel verder kan af maken maar ik ben niet zo goed met dit soort dingen een reactie plaatsen was al even lastig genoeg haha!

                Hartelijk Dank en ik hoop snel weer iets te Horen.

                Comment

                Working...