hardwaredoosjes voor effecten?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    hardwaredoosjes voor effecten?

    Is er iemand die ervaring of kennis heeft in het gebruiken van hardwaredoosjes voor VST plugins als effectdoos?


    Voorbeeld:
    SM Pro Audio: V-Machine
    en
    SM Pro Audio: V-Rack

    accepted plugin lijst:
    SM Pro Audio: Wizard Files - your database for plug-ins

    Die doosjes zijn erg goedkoop en sommige plugins zijn erg goed... Werkt dit?
    Een mooie multiband compressor inserten voor 200 euri klinkt te goed om waar te zijn.
    lekker belangrijk!
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    #2
    Originally posted by showband
    Is er iemand die ervaring of kennis heeft in het gebruiken van hardwaredoosjes voor VST plugins als effectdoos?


    Voorbeeld:
    SM Pro Audio: V-Machine
    en
    SM Pro Audio: V-Rack

    accepted plugin lijst:
    SM Pro Audio: Wizard Files - your database for plug-ins

    Die doosjes zijn erg goedkoop en sommige plugins zijn erg goed... Werkt dit?
    Een mooie multiband compressor inserten voor 200 euri klinkt te goed om waar te zijn.
    Als je en mooie multiband compresser VST moet kopen + 200€ is het niet zo goedkoop meer.

    Waves heeft ook een virtual rack voor livegebruik.

    Comment

    • cobi
      • Aug 2002
      • 1083

      #3
      Originally posted by showband
      Is er iemand die ervaring of kennis heeft in het gebruiken van hardwaredoosjes voor VST plugins als effectdoos?


      Voorbeeld:
      SM Pro Audio: V-Machine
      en
      SM Pro Audio: V-Rack

      accepted plugin lijst:
      SM Pro Audio: Wizard Files - your database for plug-ins

      Die doosjes zijn erg goedkoop en sommige plugins zijn erg goed... Werkt dit?
      Een mooie multiband compressor inserten voor 200 euri klinkt te goed om waar te zijn.
      Van Muse Research hebben ze de recepter (verschillende proccessor snelheden en intern geheugen). Kosten wel gelijk 2500 euro of zo. Die SMpro bakkies zijn volgens mij meer voor muzikanten die daar via midi hun geluid uithalen. Die kleine SMpro Vmachine heeft als ik me niet vergis ook alleen maar minijack aansluitingen.

      Ikzelf draai momenteel ook live met plugins. M-audio profire 2626 met een Macbook Pro en Protools als host. Ik draai nu veel Breverb van Overloud en wat delaytjes. Dynamics heb ik wel eens geprobeerd, op foh moet die geen probleem zijn (qua latency) maar ik wil de stabiliteit eerst nog even afwachten het aankomend jaar.
      Spelingvouten onder voorbehout...

      Comment

      • vasco
        • Oct 2003
        • 2567

        #4
        Mooie VST plugins kosten geld om ze in dat doosje te mogen stoppen. Deze prijzen komen bovenop de prijs van het doosje per gebruikte VST licentie.

        Ik heb wel eens een demo geprobeerd van Sonalksis CQ1 kost 300 euro per licentie. Er zijn natuurlijk gratis VST plugins te vinden alleen is het afwachten wat de kwaliteit hiervan is.

        Ik vind dit idee wel interessant.

        Comment

        • daviddewaard
          • Mar 2008
          • 627

          #5
          heel leuk idee idd om vst plugins te gebruiken als vervanging van conventionele apperatuur, houd er echter rekening mee dat er in het digitale domein latancy onstaat.
          dit is dus echt niet aaceptabel als je dit als inserts gaat gebruiken.
          steel je voor je instert een "virtueel" compressortje om je snare de een latency heeft van pak hem beet 10ms en dit signaal komt samen in je mixer met het directe signaal van je hihat mic die ook veel snare meepakt wat er gebeurd... grrr hier wil ik niet eens over nadenken.
          beetje offtopic maar om dezelfde reden klinken ook het gros van de digitale tafels niet..
          op kanaal snare gate/compressie/eq = bijvoorbeeld 3 ms latency op dat kanaal en hihat alleen hipass filter 1 ms latency op kanaal.
          alleen de duurdere tafels trekken alle kanalen kwa latency gelijk na het kanaal met de meeste processing
          A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

          Comment

          • JeroenVDV
            • Mar 2004
            • 963

            #6
            Originally posted by daviddewaard
            beetje offtopic maar om dezelfde reden klinken ook het gros van de digitale tafels niet..
            op kanaal snare gate/compressie/eq = bijvoorbeeld 3 ms latency op dat kanaal en hihat alleen hipass filter 1 ms latency op kanaal.
            alleen de duurdere tafels trekken alle kanalen kwa latency gelijk na het kanaal met de meeste processing
            Beetje offtopic maar dit slaat werkelijk nergens op. Wellicht was 't in de jaren 80 te ingewikkeld dit met ponskaarten te programmeren... Kom eens met een recente digitale tafel die een verschillende latency per kanaal heeft afhankelijk van je gekozen processing?
            Creating shows beyond Imagination

            Comment

            • cobi
              • Aug 2002
              • 1083

              #7
              Reken het hele latency verhaal eens door naar afstand. 3ms is +/- een meter. Snare wordt over het algemeen opgepikt door je snare mic, je hihatt mic en je overheads. Tussen die mic's zit een behoorlijk afstand (dus een soort latency). Ook wanneer je met een analoge tafel werkt

              Op foh is daar, tot een bepaalde grens natuurlijk, best mee te werken. Zeker in de grotere zalen ga je het verschil van een paar, een paar meter extra vertraging, niet horen. Op monitors en vooral inears ga je de latency eerder horen en is een plugincompressor ook niet echt een aanrader.
              Spelingvouten onder voorbehout...

              Comment

              • SoundOfSilence
                • Mar 2007
                • 766

                #8
                Originally posted by cobi
                Reken het hele latency verhaal eens door naar afstand. 3ms is +/- een meter. Snare wordt over het algemeen opgepikt door je snare mic, je hihatt mic en je overheads. Tussen die mic's zit een behoorlijk afstand (dus een soort latency). Ook wanneer je met een analoge tafel werkt

                Op foh is daar, tot een bepaalde grens natuurlijk, best mee te werken. Zeker in de grotere zalen ga je het verschil van een paar, een paar meter extra vertraging, niet horen. Op monitors en vooral inears ga je de latency eerder horen en is een plugincompressor ook niet echt een aanrader.
                Omdat je snare opgepikt wordt door je oh's, hihat en andere mics zet je ze toch ook netjes in tijd (op een digitale mixer altans)?

                Da's wel meer werk, zorgt voor meer delay, maar voorkomt veel faseellende (lees: scheelt daardoor flink eq-en en klinkt natuurlijker).

                Doe dergelijke zaken vaker en heb nog nooit een drummer horen klagen over 5 á 6 ms (monitor ligt toch ook op 1,5 meter van zn oor en van die 5 ms heeft ie ook geen last). Gelukkig hebben de drummers van mijn bandjes tegenwoordig in-ear + shaker dus heb je iets meer marge.

                Maar zal dat niet de reden zijn dat je op monitortafels vaak geen inserts gebruikt?
                It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

                Comment

                • cobi
                  • Aug 2002
                  • 1083

                  #9
                  Originally posted by SoundOfSilence
                  Omdat je snare opgepikt wordt door je oh's, hihat en andere mics zet je ze toch ook netjes in tijd (op een digitale mixer altans)?
                  Uuh, nee. Heb ik analoog al nooit over nagedacht (ook geen behoefte aan gehad) en digitaal heb ik dat dus ook nooit gedaan.


                  Da's wel meer werk, zorgt voor meer delay, maar voorkomt veel faseellende (lees: scheelt daardoor flink eq-en en klinkt natuurlijker).

                  Doe dergelijke zaken vaker en heb nog nooit een drummer horen klagen over 5 á 6 ms (monitor ligt toch ook op 1,5 meter van zn oor en van die 5 ms heeft ie ook geen last). Gelukkig hebben de drummers van mijn bandjes tegenwoordig in-ear + shaker dus heb je iets meer marge.
                  Ligt er natuurlijk ook maar net aan wat je gebruik als plugin en monitors. Als je een digitale tafel gebruikt, en je hebt digitale processors en je gaan dan ook nog eens aan de slag met een plugin insert dan wordt het echt wel hoorbaar. Bij zang geeft echt een heel onrustig indirect effect.


                  Maar zal dat niet de reden zijn dat je op monitortafels vaak geen inserts gebruikt?
                  Dat heeft denk ik niet zoveel met latency te maken. Het is gewoon handig als een muzikant hoort wat hij doet, kan je wel een compressor overal op zetten maar muzikanten zelf volumes laten bepalen werkt dan vaak niet meer.
                  Spelingvouten onder voorbehout...

                  Comment

                  • SoundOfSilence
                    • Mar 2007
                    • 766

                    #10
                    Originally posted by cobi
                    Uuh, nee. Heb ik analoog al nooit over nagedacht (ook geen behoefte aan gehad) en digitaal heb ik dat dus ook nooit gedaan.
                    Moet je (als en een keertje digitaal staat én tijd hebt) toch eens proberen.
                    Is echt anders (niet per definitie beter... beter is een gevoel, maar het is zeker anders). Persoonlijk houd ik er wel van.

                    Sowieso, als je microfoons t.o.v. je front in tijd zet wordt je beeld in de zaal ook rustiger.

                    Latency an-sich is niet slecht, je moet er alleen rekening mee houden en bewust bepalen waar je het wel en waar je het niet kunt hebben.
                    It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

                    Comment

                    • w00Dy
                      • May 2006
                      • 257

                      #11
                      Met de Presonus StudioLive kan je met een DAW op een snelle PC op ieder kanaal een VST gebruiken.

                      Leuk als extraatje als je vb. wat tromgeroffel wil i.s.m. met Drumagog
                      Alles begint bij Neutrik

                      Gitaren verdienen beter dan een SM 57

                      Comment

                      Working...