Dynacord SL1200 vermogen?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JanFryslan
    • Mar 2010
    • 43

    Dynacord SL1200 vermogen?

    Al lezende op het forum kwam ik 2 tegenstrijdige uitspraken tegen:

    - Een S1200 geeft zo weer niet de opgegeven 2 x 600W RMS, die houd echt op bij 450/500W

    - Vergeet niet dat o.a. bij Dynacord bijv. S1200 1 kantje 600 Watt @ 4 Ohm + 25%...Dus eigenlijk 750 Watt @ 4 Ohm is...

    Zo zie je maar weer: neem alles met een korreltje zout, tenzij goed onderbouwd!
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

    #2
    ... ach, zo zijn er wel meer meer uitspraken, meningen, stellingen en "feiten" die uiteenlopen, kan er soms verhit aan toe gaan, dat is inherent aan een forum (en techneuten eigen ;-)

    Groeten !
    Meer is minder, minder is meer

    Comment

    • speakertech
      • Jan 2008
      • 1696

      #3
      Och, als ik 50 volt over 4 ohm meet, is tie voor mij gewoon 625 watt hé Koen.
      Mijn voltmeters houden niet van veronderstellingen en gehoormatige vermogensbepalingen.
      Heb nou een Rammetje op de testbank. DQX7.0. Volgens het boekje 6900 watt 4 ohm bridged. Dan maak je je toch geen zorgen meer over een paar honderd watt meer of minder.
      Wordt overigens tijd dat ik mijn dummyload wat extra ga koelen.
      Zoek trouwens de docu, want een kanaal staat in protect.

      Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Originally posted by speakertech
        Och, als ik 50 volt over 4 ohm meet, is tie voor mij gewoon 625 watt hé Koen.
        Mijn voltmeters houden niet van veronderstellingen en gehoormatige vermogensbepalingen.
        Heb nou een Rammetje op de testbank. DQX7.0. Volgens het boekje 6900 watt 4 ohm bridged. Dan maak je je toch geen zorgen meer over een paar honderd watt meer of minder.
        Wordt overigens tijd dat ik mijn dummyload wat extra ga koelen.
        Zoek trouwens de docu, want een kanaal staat in protect.

        Speakertech
        Een voltmeter, dummyload en sinusgenerator zijn idd de gereedschappen om het vermogen te meten...
        Met 7 kW wordt het iig lekker warm in je testruimte, de vraag is dan wie er het eerst in de thermische stress schiet, jij of de versterker.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • Whitefarmer
          • Oct 2003
          • 1244

          #5
          In de tijd dat ik nog 'zendamateur' was in de 11 meter had ik ook de nodige apparatuur om amps enzo door te meten, waar scoor ik een dummyload voor PA amps? ( en wat heb ik nog meer nodig?) sinusgenerator, voltmeter las ik al, en .....??

          En dan wat zijn de formules?? (p=u*i)?? of is dat TE simpel?
          Groeten John
          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

          Comment

          • moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

            #6
            Onderwerp/titel aangepast, was wel hele dikke korrel zout.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Originally posted by Whitefarmer
              In de tijd dat ik nog 'zendamateur' was in de 11 meter had ik ook de nodige apparatuur om amps enzo door te meten, waar scoor ik een dummyload voor PA amps? ( en wat heb ik nog meer nodig?) sinusgenerator, voltmeter las ik al, en .....??

              En dan wat zijn de formules?? (p=u*i)?? of is dat TE simpel?
              Zo simpel is het idd, als dummy-load kun je simpele straalkacheltjes nemen, heeft Koen ook geloof ik. Wel ff de fan apart met 230V voeden anders gaat die heel hard draaien als je een 10 kHz testsignaal erop zet.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • Whitefarmer
                • Oct 2003
                • 1244

                #8
                Kan ik als sinusgenerator ook gewoon een test CD met diverse frequenties gebruiken?

                En met straalkacheltje bedoel je echt gewoon zo'n 1-2 KW heatertje met fan, welke we in de winter gebruiken om het berenvel (met bijbehorende schone dame) warm te houden?!
                Groeten John
                ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                Comment

                • JanFryslan
                  • Mar 2010
                  • 43

                  #9
                  Originally posted by moderator
                  Onderwerp/titel aangepast, was wel hele dikke korrel zout.
                  [...]

                  Maar iemand al achter het werkelijke vermogen van een SL1200?
                  Last edited by JanFryslan; 10-09-12, 23:03.

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    #10
                    Originally posted by Whitefarmer
                    Kan ik als sinusgenerator ook gewoon een test CD met diverse frequenties gebruiken?

                    En met straalkacheltje bedoel je echt gewoon zo'n 1-2 KW heatertje met fan, welke we in de winter gebruiken om het berenvel (met bijbehorende schone dame) warm te houden?!
                    Je verwart het nu met een open haard, daar kun je geen vermogen mee meten.
                    Ik bedoel idd de 2 kW straalkacheltjes met ingebouwde ventilator.
                    Misschien dat Koen een typenummer voor je heeft.
                    Een test CD kan wel maar is niet echt handig, met een sinus generator kun je ook gelijk exact zien bij welk ingangssignaal hij begint te clippen.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

                      #11
                      Straalkacheltje met een impedantie van 8 of 4 Ohms? Lijkt mij zeer raar: die zouden dan op 230 V 28.75 A trekken... dat is een pak meer dan 2 kW...
                      Ik mag hopen dat Koen gewoon een grote verzameling weerstanden op wat actief gekoelde koelbalken heeft gemonteerd?
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                      Comment

                      • speakertech
                        • Jan 2008
                        • 1696

                        #12
                        Originally posted by MusicXtra
                        Je verwart het nu met een open haard, daar kun je geen vermogen mee meten.
                        Ik bedoel idd de 2 kW straalkacheltjes met ingebouwde ventilator.
                        Misschien dat Koen een typenummer voor je heeft.
                        Een test CD kan wel maar is niet echt handig, met een sinus generator kun je ook gelijk exact zien bij welk ingangssignaal hij begint te clippen.
                        Een staalkacheltje van 2000 watt/ 220 volt heeft een weerstand van 24,2 ohm.
                        Om aan 4 ohm te komen moet je er 6 parallel schakelen Je hebt dan praktisch 4 ohm. Je kunt er dan wel 12000 watt op loslaten....
                        De ventilatoren, moet je los van de weerstanden koppelen. Thermostaten moet je uitschakelen of overbruggen, dat levert alleen maar extra overgangsweerstand op.

                        Speakertech
                        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                        Comment

                        • Whitefarmer
                          • Oct 2003
                          • 1244

                          #13
                          Iemand in de buurt van Eindhoven/Helmond dit zo in zijn werkplaats staan??

                          Ik lust koffie, en breng gebak mee.
                          Groeten John
                          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                          Comment

                          • Koen van der K
                            • Aug 2005
                            • 1146

                            #14
                            Originally posted by speakertech
                            Een staalkacheltje van 2000 watt/ 220 volt heeft een weerstand van 24,2 ohm.
                            Om aan 4 ohm te komen moet je er 6 parallel schakelen Je hebt dan praktisch 4 ohm. Je kunt er dan wel 12000 watt op loslaten....
                            De ventilatoren, moet je los van de weerstanden koppelen. Thermostaten moet je uitschakelen of overbruggen, dat levert alleen maar extra overgangsweerstand op.

                            Speakertech
                            psies, het kan ook op 'n andere (handigere / goedkopere) manier maar gezien de groottes van aanwezige spanningen en stromen en waarborging van de veiligheid van mede-forummers en hun apparatuur ga ik dat hier maar niet in detail posten. Het gaat toch om zo'n 115VRMS / 40A, da's behoorlijk wat potentieel gevaarlijke energie.

                            Mocht iemand z'n amps willen laten testen dan zou dat hier (omgeving Breda) kunnen. 2x 4000W/ 3,3 Ohm is de max maar dat volstaat wel voor 'n Dyna S1200 Testprotocolletje en aanwezige meetapparatuur vind je op m'n site.

                            ps hé buur; die DQX 7.0 is één van de weinige amps die daadwerkelijk dat vermogen gedurende langere tijd kan leveren dus 2KW dummies ga je echt nodig hebben !
                            Meer is minder, minder is meer

                            Comment

                            Working...