GRF Audio: géén 1 april grap

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

    GRF Audio: géén 1 april grap

    Een goedemiddag,

    Neem vooral niet de tijd en kijk vluchtig de productpagina van het volgende merk door: Guangzhou Dema Electronics and Sound Ltd.-

    Je ziet wel eens dat ontwerpen gekopieerd worden. Maar dit gaat helemaal nergens meer over. Kijk, dat bepaalde merken zich soms laten inspireren door de grote spelers daar kan ik me nog wat bij voorstellen. Maar hier wordt gewoonweg de complete serie met naam en al klakkeloos gejat!

    En nee, ik heb niet ter behoeve van de bijzondere dag dat het vandaag is deze complete site in elkaar geflanst; er is zelfs een officiële importeur in de Benelux.

    Mvg,

    Teun
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Originally posted by 4AC
    Een goedemiddag,

    Neem vooral niet de tijd en kijk vluchtig de productpagina van het volgende merk door: Guangzhou Dema Electronics and Sound Ltd.-

    Je ziet wel eens dat ontwerpen gekopieerd worden. Maar dit gaat helemaal nergens meer over. Kijk, dat bepaalde merken zich soms laten inspireren door de grote spelers daar kan ik me nog wat bij voorstellen. Maar hier wordt gewoonweg de complete serie met naam en al klakkeloos gejat!

    En nee, ik heb niet ter behoeve van de bijzondere dag dat het vandaag is deze complete site in elkaar geflanst; er is zelfs een officiële importeur in de Benelux.

    Mvg,

    Teun
    Dit is echt niet het enige bedrijf dat zo schaamteloos kopieert.
    De vraag is alleen of de klank vergelijkbaar is, de meesten kopiëren vanaf de folder (letterlijk) en stoppen er chinese speakers in, er klopt dus totaal niets meer van.
    Heb in Frankfurt een Chinees een compliment gegeven dat hij uit een 2*12"/2*2" line-array nog minder geluid kon krijgen als uit de gemiddelde 8"/1" topkast.
    De man vertelde mij dat ze inderdaad puur vanaf folders hadden gebouwd en nooit enig reken of meetwerk deden.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • Drumvogel
      • Nov 2004
      • 175

      #3
      En volgens het nieuws op de site is er een wet onderweg naar Holland...

      Wie is de ontvanger?

      Comment

      • Drumvogel
        • Nov 2004
        • 175

        #4
        Originally posted by MusicXtra
        Dit is echt niet het enige bedrijf dat zo schaamteloos kopieert.
        De vraag is alleen of de klank vergelijkbaar is, de meesten kopiëren vanaf de folder (letterlijk) en stoppen er chinese speakers in, er klopt dus totaal niets meer van.
        Heb in Frankfurt een Chinees een compliment gegeven dat hij uit een 2*12"/2*2" line-array nog minder geluid kon krijgen als uit de gemiddelde 8"/1" topkast.
        De man vertelde mij dat ze inderdaad puur vanaf folders hadden gebouwd en nooit enig reken of meetwerk deden.
        Voordat de messe voorbij is ligt de kopie van een nieuwe release al op de beurs.

        Comment

        • Timo Beckman
          • Jul 2006
          • 1298

          #5
          Als het zelfde merk is wat ik in harbin (china) ben tegen gekomen dan kan ik je vertellen dat toendertijd het setje met ik meen 6 toppen per kant na een meter of 20 (positieve schatting) al op is en dat het op zijn zachtst gezegd K*T klinkt . Welke set dat was zou ik eens na moeten kijken . Ik ga van de week eens kijken of ik de foto's terug kan vinden .

          Comment

          • 4AC
            • Nov 2007
            • 1791

            #6
            Bedankt iedereen voor je reactie(s)!

            Originally posted by MusicXtra
            Dit is echt niet het enige bedrijf dat zo schaamteloos kopieert.
            Dat staat letterlijk in mijn stukje. Je ziet wel eens dat ontwerpen gekopieerd worden. Maar dit gaat helemaal nergens meer over. Kijk, dat bepaalde merken zich soms laten inspireren door de grote spelers daar kan ik me nog wat bij voorstellen. Maar hier wordt gewoonweg de complete serie met naam en al klakkeloos gejat!

            Originally posted by MusicXtra
            De vraag is alleen of de klank vergelijkbaar is, de meesten kopiëren vanaf de folder (letterlijk) en stoppen er chinese speakers in, er klopt dus totaal niets meer van.
            Heb in Frankfurt een Chinees een compliment gegeven dat hij uit een 2*12"/2*2" line-array nog minder geluid kon krijgen als uit de gemiddelde 8"/1" topkast.
            De man vertelde mij dat ze inderdaad puur vanaf folders hadden gebouwd en nooit enig reken of meetwerk deden.
            Dat is mijn punt. Als het klopt wat je zeft over die luidsprekers; jeetje. Dan is het nog erger dan ik dacht.
            Het is nogal frustrerend als je net veel centjes geïnvesteerd hebt in een product, welke vervolgens 'gekopieerd' wordt en voor een schijntje verkocht wordt.
            Mocht dit ook werkelijk goed klinken -wat ik betwijfel- dan is het een ander verhaal.

            Originally posted by Timo Beckman
            Als het zelfde merk is wat ik in harbin (china) ben tegen gekomen dan kan ik je vertellen dat toendertijd het setje met ik meen 6 toppen per kant na een meter of 20 (positieve schatting) al op is en dat het op zijn zachtst gezegd K*T klinkt . Welke set dat was zou ik eens na moeten kijken . Ik ga van de week eens kijken of ik de foto's terug kan vinden .
            Ik ben benieuwd. Zie de foto's graag verschijnen!

            Mvg,

            Teun
            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

            Comment

            • hugovanmeijeren
              • Oct 2004
              • 1436

              #7
              GRF?

              Klinkt als GRAF Audio.


              Ik heb er bijzonder weinig verdusie in...

              Groeten Hugo
              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

              "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

              Comment

              • cobi
                • Aug 2002
                • 1083

                #8
                De hele range spullen is ook totaal niet doordacht. Een normaal merk zal een aantal marktgebieden kiezen (theater, goedkopere disco range, heavy duty touring range). Dit is gewoon maar in het wilde weg gekopieerd. Zelfs daar is nog niet eens over nagedacht.
                Spelingvouten onder voorbehout...

                Comment

                • Hansound
                  • Apr 2006
                  • 832

                  #9
                  Als er nou een keer een chinees een stel goed componenten fabriceert, dan kunnen ze ook een goed klinkende kast bouwen,
                  Op het moment dat dat gebeurt zal de prijs wellicht ook anders worden,

                  Helaas worden deze GRaF en alle andere kloon (kleun)merken toch vaak verkocht !!!

                  Comment

                  • salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

                    #10
                    Er staat werkelijk letterlijk dat je hun 15 inch subwoofer van hun PS series als uitbreiding van je bestaande NEXO set kan gebruiken............

                    De specs halen het helemaal niet!!

                    Dave
                    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                    Comment

                    • Watt Xtra
                      • Oct 2004
                      • 1119

                      #11
                      JDB heeft in ieder geval de stand opgekocht in frankfurt.
                      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

                      Comment

                      • Timo Beckman
                        • Jul 2006
                        • 1298

                        #12
                        Ok het was effe zoeken maar toch gevonden . Ik heb idd een keer met dat merk gewerkt nm. in Harbin china .
                        Hetgeen wat ik nog specifiek weet betreffende dit merk was dat het na een meter of 15 a 20 op was en dat het stikte van de kam filters . Een beetje jammer dat de hal waar we in stonden een 40 a 50 mt(?) lang was behoorlijk hoog en dat er overal mensen kwamen te zitten . Een beetje jammer dat ze daar dus niet echt rekening mee houden en geen systeem naar de zij tribunes plaatsten .
                        Na een 4 weken daar rond geklooid te hebben leer je het wel af om nog ergens moeilijk te doen maar goed .
                        Ook orgineel het grid (ik geloof om en nabij de 5 of 6000kg ging met hand takels om hoog . Tijdens de show kwam bij een kant van de chinese line array een ketting uit zijn zak naar beneden en nam voor het gemak de speakons mee . Ben toen maar met vol vermogen op de groundstack verder gegaan (martin w8l/wsx ook leuk als groundstack) . Dat ik niet gelynched ben door de voorste rij .........
                        Maar goed dit zijn de foto's (een paar van veel)

                        Naar aanleiding van de frankfurter messe en die dreigende chinese invasie . Zo doen ze het in china (harbin) - Windows Live

                        Naar aanleiding van de frankfurter messe en die dreigende chinese invasie . Zo doen ze het in china (harbin) - Windows Live

                        (+/- 15 foto's)

                        Comment

                        • dj-wojcik
                          • Jul 2008
                          • 911

                          #13
                          uhhh is het normaal dat als je gaat takelen, of wat hij ook maar aan het doen is, op 2 gestapelde cases gaat staan met mooie wieltjes er onder?

                          [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                          [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

                          Comment

                          • Timo Beckman
                            • Jul 2006
                            • 1298

                            #14
                            In china wel ja . Dit valt nog mee kan nog veel erger (daarbij als deze knakker zijn nek had gebroken had iemand anders zijn taak wel overgenomen . Genoeg chinezen beschikbaar zou ik zo zeggen). Ik wou dat ik wist hoe jullie het voor elkaar krijgen om die foto's op het forum zelf te posten mij lukt het niet iig .
                            Waarschijnlijk heeft hij op zijn lazer gekregen van zijn baas vanwege het beschadigen van de lak op de kasten .
                            Last edited by Timo Beckman; 05-04-10, 11:20.

                            Comment

                            • Beckers Entertainment
                              • Dec 2008
                              • 650

                              #15


                              Alstublieft..
                              Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

                              Comment

                              Working...