Ervaringen / reparatie oude Soundcraft 8000

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Waveform
    • Dec 2009
    • 321

    Ervaringen / reparatie oude Soundcraft 8000

    Ik weet dat er nog ergens een oude thread is, maar daar stond naar mijn goesting niet veel interessants in. Daarom een nieuwe.

    Ik ben momenteel bezig met zo'n tafel aan te schaffen, namelijk een 40/8/2. Een grote jongen dus. Omdat ik er zelf slechts 1x mee heb gewerkt, maar zelf niet opgesteld en ook maar heel eventjes heb ik nog niet echt helemaal het beste beeld er over.

    Hoe vergelijk je de klank met de nieuwere MH3 / Series Four?
    Welke functies (buiten vca's op subgroepen) mis je vooral op zo'n oude bak?
    Zijn deze tafels gemakkelijk te onderhouden / repareren?

    Nu betaal ik niet zo gek veel voor die tafel en kan ik hier en daar wel aan wat losse modules geraken. Er zitten een paar kleine defecten op, master vu's werken niet meer, slecht contact in een paar insert connectors, hier en daar een knopje dat soms ruist. Lijken me dingen die wel makkelijk te repareren zijn.

    Is het nog een goed idee om zulke oude tafels te kopen? Het is iig wel rock & roll. Heeft iemand van jullie ervaring met deze tafels?
  • Mach Facilities
    • May 2009
    • 109

    #2
    dit is dus een van de BESTE tafels die er op analoog gebied gemaakt is, qua live werk.
    als de tafel goed klinkt, is het ten alle tijden de moeite om het ding te repareren, je zal versteld staan van de klank.

    Chris

    Comment

    • Jan van Duren
      • May 2004
      • 204

      #3
      Was even benieuwd wat voor soort tafel dit is. Maar dat is idd een flinke jongen. Zag op de soundcraftsite dat je nog een manual en overzicht spareparts en diagrammen kunt downloaden.

      Comment

      • DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

        #4
        Als je er niet uitkomt kun je ook Hennie Westerlaken (HW sound) vragen.
        Die zal er ook nog wel iets van hebben liggen.

        Comment

        • Waveform
          • Dec 2009
          • 321

          #5
          Volgens mij kan ik al veel oplossen door hem wat uit te kuisen, contacten opnieuw te solderen en nieuwe jack pluggen te installeren.

          Hij komt trouwens inclusief tourcase, 2 psu's in kist, 32ch multikabel op harting + shuku in kist en met litelights erbij. 1900 euro


          Edit: Als iemand er ooit mee gewerkt heeft. Wat zijn zo de dingen die je vooral opvallen aan deze mixer? Wat is anders tov nieuwere bakken en zijn er dingen waar je op moet letten in gebruik? Minpunten, pluspunten? Natuurlijk kan ik voor die prijs niet veel verkeerd doen, maar beetje advies kan nooit kwaad
          Last edited by Waveform; 03-03-10, 21:45.

          Comment

          • darco
            • Sep 2009
            • 135

            #6
            Heb er nooit mee gewerkt, maar op gearslutz vind je wel wat info

            Soundcraft 8000 - Gearslutz.com

            Comment

            • Waveform
              • Dec 2009
              • 321

              #7
              Precies enkel maar positieve reacties op deze mixer. Als je AC/DC kan mixen op een Midas Pro40, dan zal ik met deze soundcraft ook wel toekomen

              Comment

              • JanD
                • Jun 2008
                • 36

                #8
                Ik heb een S6000. Ongeveer net zo bejaard.
                Voor een tafel van respectabele leeftijd werkt hij gewoon goed.
                Ik heb wel inmiddels een hoop elco's vervangen, en dat is te horen.
                Qua onderhoud; broodjes zijn opgebouwd uit componenten die gewoon nog los te koop zijn. Geen smd te vinden.
                Tja... soms kraakt er een fader... Dan weet ik weer wat ik de volgende dag kan gaan doen.
                Met een schroevendraaier, tang en een rol tape kom je al een heel eind
                Tafels van deze leeftijd zijn hufterproof.
                Ik zou mijn 6000 wel willen ruilen tegen jou 8000 hoor.... lol

                Comment

                • Waveform
                  • Dec 2009
                  • 321

                  #9
                  Maar een 6000 is eerder een studiotafel, toch?

                  Comment

                  • Olaf Duffhuës
                    • Oct 2000
                    • 2477

                    #10
                    Maar een 6000 is eerder een studiotafel, toch?
                    Jep...

                    Ik heb wel eens met een van de 8000's van Hennie gewerkt, fijn ding!

                    Ook heb ik er 1 aangeboden gekregen, maar ik durf het eigenlijk niet goed n vanwege de leeftijd van die dingen...Maar wie weet...
                    Olaf Duffhuës

                    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                    Comment

                    • Waveform
                      • Dec 2009
                      • 321

                      #11
                      Wat is eigenlijk net de functie van de patchbar op een Soundcraft 6000 en een Midas Pro40? Wat link je daar eigenlijk juist mee door? Inserts?

                      Comment

                      • Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

                        #12
                        DOEN ! .. is fun !

                        Comment

                        • JanD
                          • Jun 2008
                          • 36

                          #13
                          S6000 is idd de studio uitvoering, maar is voor live ook heel goed te gebruiken.
                          De patchbay heb ik niet... en ook nog nooit gemist.
                          Denk niet dat je er veel spijt van krijg als je een 8000 aanschaft.

                          Comment

                          • DJ Antoon
                            • May 2005
                            • 1681

                            #14
                            Originally posted by Waveform
                            Wat is eigenlijk net de functie van de patchbar op een Soundcraft 6000 en een Midas Pro40? Wat link je daar eigenlijk juist mee door? Inserts?
                            Gewoon hetzelfde als met elke andere patchbay, aangezien je een vaste opstelling hebt met een studio tafel, wil je niet aan je aansluitingen rommelen.
                            Vaste bedrading, met de flexibiliteit van losse aansluitingen.
                            Ik gebruik in mijn Dj meubel zelfs een patchbay aangezien ik niet bij de aansluitingen kan, maakt je erg flexibel als het eens niet standaard is.

                            Comment

                            Working...