dBTechnologies

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MC_VibezZ
    • Feb 2010
    • 10

    dBTechnologies

    Dames & heren,

    Wij hebben dBTechnologies (Opera Digital & DVX) aangeschaft voor onze betere & grotere klussen, conclusie: MEGA, onze JBL & Mackie staan reeds te koop en vliegen hopelijk asap buiten. ...!
    Nog nooit zo tevreden geweest van een aankoop: klankkleur véél beter, minder gewicht, RCF componenten, krachtiger EN goedkoper EN Made in Europe.
    We zijn nu aan het denken om ook een Line Array aan te schaffen van dBTechnologies.
    dBTechnologies is een A-merk van RCF, nu zoeken we toch feedback hierover: zijn er hier mensen met ervaring mbt deze DVA??! Alvast dank!
    DVA - News
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

    #2
    Heb de DVA eenmaal gehoord.
    Moet 2x kijken om zeker te weten dat het dB technologies was.
    Klank en volume zijn behoorlijk. Het is weliswaar geen Meyer Sound, Adamson enz.. Maar het is dan ook een stuk goedkoper.

    Helaas pas 1x mogen horen, dus een écht oordeel kan ik je niet geven.
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

    Comment

    • laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

      #3
      Heb de DVA ondertussen twee keer gehoord en kan er niets verkeerds van zeggen. 1x voor fuifgeweld en 1x voor live. Het heeft ongeveer hetzelfde krachtige geluid als je DVX.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

      Comment

      • Hansound
        • Apr 2006
        • 832

        #4
        Fijn dat je zo tevreden bent met je kasten van DBt,
        Maar het is geen RCF, er zitten RCF componenten in,
        Zo is er een flink verschil in geluid tussen een RCF top en een DBt top.

        Ik heb het DVA 2 x gezien en gehoord,
        Het zijn kunststof kasten en ze stonden krom getrokken op de beurs....
        Daarnaast is 128 db "peak" (van DBt) niet echt veel voor een line array module, je zult er flink wat van moeten hebben voor een betere en grotere klus.
        Misschien toch wat langer wachten en een gerenommeerd merk aanschaffen, dat kun je later ook nog eens verkopen.

        Comment

        • Hansound
          • Apr 2006
          • 832

          #5
          Ik vind dit overigens een erg postief topic over een merk + type speaker dat ik constant met reclame boven in beeld zie als ik deze site bezoek

          Comment

          • xvisionbelgium
            • Sep 2008
            • 50

            #6
            Wij draaien al een paar jaar met DVA T4's... En voor de jobs die wij doen (met 12 stuks) is het de beste investering ooit. Je moet natuurlijk alles zien in de juiste context. Je kan dit niet vergelijken met een grote Meyer, JBL of Adamson set. Maar ik heb nog nooit één gasttech horen klagen, integendeel, meestal het ongekeerde....

            Originally posted by Hansound
            Fijn dat je zo tevreden bent met je kasten van DBt,
            Maar het is geen RCF, er zitten RCF componenten in,
            Zo is er een flink verschil in geluid tussen een RCF top en een DBt top.

            Ik heb het DVA 2 x gezien en gehoord,
            Het zijn kunststof kasten en ze stonden krom getrokken op de beurs....
            Daarnaast is 128 db "peak" (van DBt) niet echt veel voor een line array module, je zult er flink wat van moeten hebben voor een betere en grotere klus.
            Misschien toch wat langer wachten en een gerenommeerd merk aanschaffen, dat kun je later ook nog eens verkopen.

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Originally posted by Hansound
              Daarnaast is 128 db "peak" (van DBt) niet echt veel voor een line array module, je zult er flink wat van moeten hebben voor een betere en grotere klus.
              Dat betekent dus 140 dB voor een stack van 4 kastjes en ongeveer 143 dB voor 6 kastjes, lijkt me dat je daar toch wel wat mee aan moet kunnen....
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • Hansound
                • Apr 2006
                • 832

                #8
                Originally posted by MusicXtra
                Dat betekent dus 140 dB voor een stack van 4 kastjes en ongeveer 143 dB voor 6 kastjes, lijkt me dat je daar toch wel wat mee aan moet kunnen....
                Ga jij alle kastjes dezelfde kant op laten schieten dan?
                Heb je je rekenmachine erbij gepakt ?

                En heb jij wel eens een Opera kastje gehoord ?
                Nou dat is echt van DAP, @&*^%$tec, en pro&^%$#*nic kwaliteit,
                Nee ik zou mijn JBL er ook meteen uitgooien als ik DB technologies Opera kasten had....

                Comment

                • frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

                  #9
                  Originally posted by Hansound
                  Ga jij alle kastjes dezelfde kant op laten schieten dan?
                  Heb je je rekenmachine erbij gepakt ?

                  En heb jij wel eens een Opera kastje gehoord ?
                  Nou dat is echt van DAP, @&*^%$tec, en pro&^%$#*nic kwaliteit,
                  Nee ik zou mijn JBL er ook meteen uitgooien als ik DB technologies Opera kasten had....
                  Ik heb de indruk dat het gewoon voor jou het verkeerde merk is.

                  Comment

                  • xvisionbelgium
                    • Sep 2008
                    • 50

                    #10


                    Om alle discussie's te vermijden... 6 kastjes zonder sub, Peak

                    Originally posted by MusicXtra
                    Dat betekent dus 140 dB voor een stack van 4 kastjes en ongeveer 143 dB voor 6 kastjes, lijkt me dat je daar toch wel wat mee aan moet kunnen....

                    Comment

                    • Noobie
                      • Dec 2007
                      • 223

                      #11
                      Originally posted by frederic
                      Ik heb de indruk dat het gewoon voor jou het verkeerde merk is.
                      Lijkt er inderdaad wel op.

                      Ik gebruik het setje nu iets meer als een jaar, eigenlijk naar tevredenheid. Mooie open klank, genoeg druk en heel flexibel. Regelmatig gebruik ik 2 toppen per kant voor een klein zaaltje, of 4 per kant gestackt. Enige nadeel qua sound is het laagmid. door de 8" speaker mis je een beetje laagmid op afstand. Gelukkig is er genoeg headroom om dat te corrigeren. De setup is relatief eenvoudig. Je kunt zonder een (software)calculatie te maken, relatief snel een acceptabele sound neerzetten. De eq presets laat ik nog wel eens wat afwijken van de software. Vooral bij maar 2 toppen per kant, is Eq 0/1 wat mooier als 1/1 of 0/0

                      Het is natuurlijk een relatief voordelige oplossing, maar als je vergelijkt met b.v. Rx van EV (wat zo'n beetje in dezelfde prijscategorie ligt) heb je een flexibeler systeem, wat beter klinkt en veel meer druk levert (heb het naast elkaar gehoord). Ook de JbL vrx blijft toch echt achter qua klank en flexibiliteit. ook naast dat systeem gehoord, 3 x Vrx / 5 x DVA, klinkt DVA mooier, JBL is veel eerder agressief. Qua flexibiliteit wint het systeem van Rx, omdat je daar gewoon na 20-30 meter een delaystack moet bouwen. met DVA haal je zonder problemen 50-70 meter. (mits voldoende toppen/hoogte natuurlijk) Persoonlijk klik ik liever een extra topje, dan dat ik een delaystack moet bouwen.

                      Heb tot nu toe 1500 pers op 5 toppen per kant gehad, buiten, met de toppen gevlogen, daar was het setje toereikend, alleen nog 2 x Rx15 als infill. En een berg laag onder de buhne. Meestal gebruik ik ze gecombineerd met een B2, 3 top per sub vind ik dan een mooie balans. (met een beetje instellen uiteraard). Originele (dubbel 18) subs vind ik niet zo.

                      Natuurlijk klinkt Vdosc, of Arcs of adamson mooier, en gaat dat harder.. enz. enz. Maarja een Mercedes rijd nou eenmaal ook fijner als een ford. Anderzijds is een ford ook weer geen lada, zo moet je deze set ook zien denk ik. Tuurlijk is er beter te koop, maar ik denk dat een betere prijs/kwaliteit/flexibiliteit verhouding nog wel eens lastig kan worden.

                      Comment

                      • laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

                        #12
                        Over BEPAALDE Opera's wil ik idd nog meegaan wat betreft iets minder. Vergelijken met een Skytec gaat mij echter wel te ver. Het DVA systeem zomaar afbreken is ook vele bruggen te ver: Zoals Noobie het al zegt: dat ding doet gewoon zijn werk super in verhouding tot zijn prijs.
                        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                        Comment

                        • Turboke
                          • Oct 2006
                          • 463

                          #13
                          Originally posted by Noobie
                          Lijkt er inderdaad wel op.

                          Ik gebruik het setje nu iets meer als een jaar, eigenlijk naar tevredenheid. Mooie open klank, genoeg druk en heel flexibel. Regelmatig gebruik ik 2 toppen per kant voor een klein zaaltje, of 4 per kant gestackt. Enige nadeel qua sound is het laagmid. door de 8" speaker mis je een beetje laagmid op afstand. Gelukkig is er genoeg headroom om dat te corrigeren. De setup is relatief eenvoudig. Je kunt zonder een (software)calculatie te maken, relatief snel een acceptabele sound neerzetten. De eq presets laat ik nog wel eens wat afwijken van de software. Vooral bij maar 2 toppen per kant, is Eq 0/1 wat mooier als 1/1 of 0/0

                          Het is natuurlijk een relatief voordelige oplossing, maar als je vergelijkt met b.v. Rx van EV (wat zo'n beetje in dezelfde prijscategorie ligt) heb je een flexibeler systeem, wat beter klinkt en veel meer druk levert (heb het naast elkaar gehoord). Ook de JbL vrx blijft toch echt achter qua klank en flexibiliteit. ook naast dat systeem gehoord, 3 x Vrx / 5 x DVA, klinkt DVA mooier, JBL is veel eerder agressief. Qua flexibiliteit wint het systeem van Rx, omdat je daar gewoon na 20-30 meter een delaystack moet bouwen. met DVA haal je zonder problemen 50-70 meter. (mits voldoende toppen/hoogte natuurlijk) Persoonlijk klik ik liever een extra topje, dan dat ik een delaystack moet bouwen.

                          Heb tot nu toe 1500 pers op 5 toppen per kant gehad, buiten, met de toppen gevlogen, daar was het setje toereikend, alleen nog 2 x Rx15 als infill. En een berg laag onder de buhne. Meestal gebruik ik ze gecombineerd met een B2, 3 top per sub vind ik dan een mooie balans. (met een beetje instellen uiteraard). Originele (dubbel 18) subs vind ik niet zo.

                          Natuurlijk klinkt Vdosc, of Arcs of adamson mooier, en gaat dat harder.. enz. enz. Maarja een Mercedes rijd nou eenmaal ook fijner als een ford. Anderzijds is een ford ook weer geen lada, zo moet je deze set ook zien denk ik. Tuurlijk is er beter te koop, maar ik denk dat een betere prijs/kwaliteit/flexibiliteit verhouding nog wel eens lastig kan worden.
                          Met welke artiesten heb je in deze configuratie gewerkt?

                          Comment

                          • MC_VibezZ
                            • Feb 2010
                            • 10

                            #14
                            Dank voor de info heren!
                            Ik heb volgende week een afspraak bij een groot bedrijf/rental om de DVA te beluisteren, dus ben zéér benieuwd.
                            Dit bedrijf heeft zowat "alles" of "alles" al gehad, DnB, Meyer, LA Accoustics, JBL VRX, etc..zelf werk ik vaak als freelance voor de 2 grootste verhuurbedrijven in de Benelux maar uiteraard willen wij ons eigen bedrijfje verder uitbouwen, weet niet...
                            Dit bedrijf vertelde me dat de DVA veruit superieur is aan de meeste merken, zeker in deze prijsklasse (ik heb reeds offerte gevraagd), zij kunnen het weten daar ze al met bijna alles werken maw ben ik zéér benieuwd..., het zou ook echt een plug and play systeem zijn volgens hun en uitermate gemakkelijk in gebruik, ideaal voor ons, nog geen 13 kg voor een actieve top...
                            Na een beetje research ben ik teweten gekomen dat dBTechnologies net hetzelfde is als RCF, de DVA is blijkbaar ook 100% RCF, lekker, dBTechnologies komt blijkbaar ook zoals RCF uit de A.E.B. "stal"...laat die demo maar komen!
                            Onze DVX'en hebben we aangekocht na een benchmark met AEW, man, wat een verschil, ze speelden de AEW'ers los naar huis vooral in 't mid-laag & het laag....
                            PS: Onze JBL's zijn net verkocht wij vond deze "oude" JBL reeks beter als de nieuwe EON's...je hoort dat deze laatste uit China komt vinden we (een OEM made in China versterker "van Crown" voor de ingewijden), we gaan nu verder met de dBTechnologies, verder ook dank aan Noobie & Xvision & Turboke voor de info! Nog meer info is altijd welkom...
                            Last edited by moderator; 05-02-10, 20:11.

                            Comment

                            • Dj Gino V
                              • Feb 2009
                              • 237

                              #15
                              en de qsc reeks is dat niet iets intressant want zelf heb ik de qsc hpr 122i en heb deze ook vergeleken met de db tech. dvx 12d en de ev sxa 360 en de mackie 450v2 en de Jbl prx 512m en kwa prijs lag de qsc onder deze merken buiten de mackie die was nog goedkoper maar de klank en spl vond ik van de qsc toch wel t.o.v. de andere ver overleggen
                              misschien zijn de wideline array van qsc ook zo goed kwa prijs kwaliteit

                              Comment

                              Working...