Shure Slx ontvanger Uitgangen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • artiest_kobus

    Shure Slx ontvanger Uitgangen

    hey vrienden van het forum,

    ik zit even me ontvanger te bekijken(Shure SLX)en heb daar wat vragen over?
    aan de achterzijde van de ontvanger heb je 2 verschillende aansluitingen:
    1:mic output Xlr balanced (Low z)
    2:line out Jack unbalanced(High z)

    Mic ouput word het meest gebruikt.Het is gewoon simpelweg van je ontvanger naar je Xlr van je mengpaneel.

    Maar waar dient line out voor?en ik snap ook niet echt wat ze bedoelen met de specificatie Low Z en High Z?

    ik gebruik een compressor(lijnsignaal)is het dan ook niet verstandig om de line out te gebruiken(slx ontvanger) om naar je compressor te gaan?Van line naar line lijkt mij?
    en is het dan mogelijk om van line out(slx ontvanger)unbalanced naar balanced te gaan van je compressor?
    teminste ik weet niet of daar kabels voor zijn en of het mogelijk is?
    van unbalanced naar balanced?

    met dank groetjes,kobus
  • Party's With a Message
    • Dec 2009
    • 37

    #2
    Het verschil tussen mic. en line;
    Mic. = 0,1 Volt
    Line = 1 Volt.
    Line is dus veel sterker, en komt daardoor vaak veel harder binnen op de tafel.

    Ik zou gewoon de mic. out pakken, naar je mengtafel en via de insert naar je compressor. Mocht je tafel over geen insert beschikken, zou je hem ook via line out naar de compressor pakken. Hoef je niets stereo te werken als je hem daarna aansluit op de line-in (Jack) op je tafel en dus NIET de mic. in (XLR).

    Let ook even op je Jack stekkers.
    Van insert naar compressor; "Stereo Jack" naar "2x mono Jack"
    Van ontvanger naar compressor; "mono Jack" - "Mono Jack" Dus een normale Jack kabel. Ik neem aan dat de line-out op je ontvanger met jack werkt?
    Van compressor naar mengtafel; Weer normale jack en dan naar de LINE IN.

    Succes!
    Geluidstechniek begon als een hobby, daarna werk. Maar bovenal, Het is een passie!

    Comment

    Working...