Instellingen Lexicon LXP15

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • roppa
    • Jan 2010
    • 1

    Instellingen Lexicon LXP15

    Enkele weken geleden heb ik een Lexicon LXP 15 revb. kunnen kopen een apparaat met voor die tijd neem ik aan veel instelmogelijkheden.
    Hoofdzakelijk gebruik ik hem voor wat galmkleur aan mijn zang te geven.
    Al vele uren heb ik met de parrameters lopen stoeien ,maar nog steeds geen mooie instellingen gevonden.

    Mijn vraag ,wie is er thuis met dit type lexicon en kan mij wat goede instel waarden geven.

    Roppa.
  • gvvulpen
    • Jan 2005
    • 27

    #2
    Ik vind de fabrieksinstellingen van de meeste programma's al heel bruikbaar. Met name programma 1 en 3 (resp bright en dark hall, uit mijn hoofd). Ik speel dan vooral met de lengte van de ruimte (standaard 60m voor die programma's geloof ik) en revtime. Meestal pas ik die naar beneden aan.

    Guido

    Comment

    • Jeroen
      • Aug 2000
      • 1021

      #3
      Begin door hem op standaard reverb te zetten, programma 1. Dat is een hele degelijke galm. Speel dan met de reverb en delay tijden, maar vergeet zeker de hi-cut en de low-cut niet.

      Over het algemeen is de reverb time van 2.0 - 2.2 erg vriendelijk en de delay time even naar smaak aanpassen. 60m is volgens mij inderdaad standaard, ik maakte hem een fractie groter en speelde met de toonregeling op de tafel. Tikkie laag eraf in ieder geval.
      Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

      Comment

      Working...