aa v6001 of synq 3k6 voor de subs?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Patrick10
    • Jan 2010
    • 12

    aa v6001 of synq 3k6 voor de subs?

    Hallo,

    ik had een vraag wat zouden jullie aan raden voor:

    1600 watt rms subs 2x18 eminence omega pro 800 rms per stuk

    een synq 3k6 of een aa v6001?

    de v6001 lijkt me betrouwbaarder en stabieler en iets meer vermogen alleen wel weer veel gewicht

    of de synq 3k6 de grote voordeel van deze is zen gewicht natuurlijk maar presteert hij ook goed voor op het laag?

    ik hoor graag jullie reacties over deze versterkers of mischien andere versterkers of types die jullie aan spreken.

    alvast bedankt,
    Patrick
  • Big Bang
    • Apr 2008
    • 652

    #2
    Met beide amps geen of weinig ervaring, maar als tweedehands ook een optie is zou ik eens kijken voor een mx3000/ex4000/pro 8001 oid... Ik hoor van die synqs toch steeds vaker dat ze uitvallen, maar moet er eerlijk bij zeggen dat ik t nog nooit zelf heb zien gebeuren
    It's time to play the music, It's time to light the lights ...

    Comment

    • xvisionbelgium
      • Sep 2008
      • 50

      #3
      en wat denk je van dbTechnologies HPA3100L
      dBTechnologies - Produkte

      Wij gebruiken die op ons subs (2x18" Faital 1500XL) in bridge mode.
      Enne... design van AEB (moederbedrijf van dbTechnologies/RCF) en vraag gerust eens aan Labgruppen wie er het origineel design van hun fp series heeft gedaan....

      Originally posted by Patrick10
      Hallo,

      ik had een vraag wat zouden jullie aan raden voor:

      1600 watt rms subs 2x18 eminence omega pro 800 rms per stuk

      een synq 3k6 of een aa v6001?

      de v6001 lijkt me betrouwbaarder en stabieler en iets meer vermogen alleen wel weer veel gewicht

      of de synq 3k6 de grote voordeel van deze is zen gewicht natuurlijk maar presteert hij ook goed voor op het laag?

      ik hoor graag jullie reacties over deze versterkers of mischien andere versterkers of types die jullie aan spreken.

      alvast bedankt,
      Patrick

      Comment

      • Hansound
        • Apr 2006
        • 832

        #4
        Dan kun je ook kijken bij de RCF HPS amps, die gaan erg goed op laag (beter dan de RAM S-serie die we A/B hebben getest) en zijn zeker goed te betalen.

        Of tweedehands voor good old crest

        De Synq heeft helaas niet de naam om echt betrouwbaar te zijn, wat niet zo gek is gezien de prijs en het vermogen dat ze leveren.

        Comment

        • Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

          #5
          Dat verhaal over de Synq vindt ik wel wat overdreven.

          De tests die zijn gedaan waren in de beginfase waarin de fabrikant alles heeft terug gehaald en een "nieuwe " op de markt heeft gezet.

          De gebruikers van de nieuwe amps zijn alleen maar positiief over deze versterkers.

          ( nieuwe type is herkenbaar aan zijn XLR in en out ) ( oude types hebben jack en xlr )

          ikzelf heb er ook een aantal en die gebruik ik al bijna een jaar ( nieuwe types ) zonder uitval en andere problemen.

          Gebruik ze op subs met 18sound 18LW1400 erin en dit kunnen ze zonder ellende aan.

          Ook is hier iemand op het forum die draait er 3 JBL subs per kant op zonder problemen.

          Maar voor die 469,00 mag je niet klagen voor zijn prestatie's en vermogen wat hij levert ( geeft echt een hoop )

          Ondanks er veel kritiek is over deze amp zijn er ook een hoop goede ervaringen met deze amp.

          Alleen wordt hier vaak b-merken afgezeken die goed presteren.

          Mocht je in de buurt van Breda zitten kun je altijd een demo krijgen waarmee ik aantoon dat het best een goede amp is voor zijn geld.

          Je kan ook bij je dealer ofzo luisteren.

          Dan kun je zelf horen en zien wat de amp doet ipv verhalen van andere afgaan.

          De AA amp ken ik niet dus daar kan ik geen idee van geven
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

          Comment

          • Andree
            • Aug 2001
            • 119

            #6
            Ik heb zelf de Sinq 1k nu een half jaar.

            Ik heb er niet meer dan een 4tal k112 op. Nooid klachten mee gehad en inderdaad lekker lichtgewicht.
            Wel behoorlijk op zijn donder gegeven door een hele dag voluit te zetten bij een aantal sporvelden.

            Groet

            Andree
            Het kan in Almere

            Comment

            • Timo Beckman
              • Jul 2006
              • 1298

              #7
              Ik ben dus een van die mensen met slechte ervaaringen met sinq . Ik ben die krengen nu 2 x tegen gekomen en 2 x was er een probleem . En niet een klein probleem maar de 1ste keer wou 1 kanaal al gelijk niet en de 2de keer knalde een kanaal er uit na 2 uur draaien (op het moment dat dit gebeurde stond er niet eens signaal op of misschien heel zachtjes) . Ik was even koffie drinken en er scheen een klap te horen geweest te zijn en daarna niets meer . Ik zou op zijn minst voorzichtig zijn met sinq .
              Dit soort onzin kan ik tijdens mjn werk niet gebruiken vandaar dat dit merk bij mij dus ook niet binnen komt net zoals een aantal andere merken . Te veel kans dat het fout gaat
              Last edited by Timo Beckman; 28-01-10, 21:11.

              Comment

              • Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

                #8
                Volgens mij had je laatst ook geen nieuwe type, dat zou een hoop kunnen verklaren toch ?

                Maar goed ga hier niet verder over discussiëren want dat is in een ander topic van pas geweest.

                Maar goed voor jou een reden om toch een andere keuze te nemen.

                Toch wilt het niet zeggen dat de amps die gewoon hun werk goed doen slecht zijn !
                Last edited by Rolandino; 28-01-10, 21:45.
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                Comment

                • 4AC
                  • Nov 2007
                  • 1791

                  #9
                  Laten we aub niet weer die zinloze discussie starten?

                  Verder: ik geloof niet dat anderen de vraag van de TS kunnen beantwoorden.
                  Het zijn gewoonweg PUUR de prioriteiten en voorkeuren van de TS. Die kunnen wij niet voor hem gaan maken.

                  En hij geeft zelf al aan wat de positieve/negatieve kanten zijn van de versterkers. Wat wil je dan nog meer?

                  Ja, als je echt zekerheid wilt op de juiste keuze dan moet je een goede A/B vergelijking doen. En dan concluderen of het verschil in geluidskwaliteit en degelijkheid dermate is, dat je het gewicht voor lief neemt. (of niet)

                  Ik blijf bewust even bij de Sync/AA, want dat is waar dit topic over gaat en wat de vraag van de TS is. We kunnen nu wel gaan gooien en smijten met allerlei andere opties... (bekende verhaal)

                  Mvg,

                  Teun
                  uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                  Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                  Comment

                  • Turboke
                    • Oct 2006
                    • 463

                    #10
                    lol het is weer bezig,

                    Comment

                    • Timo Beckman
                      • Jul 2006
                      • 1298

                      #11
                      Voor laag zou ik inderdaad naar een 2de hands crest of amcron/crown kijken . Dan heb je tenminste een kwaliteits amp en niet ......... Laat ik me toch weer bijna verlijden tot die andere discussie

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #12
                        Een gebruikte Lab Gruppen is ook een prima alternatief, scheelt ook een hoop kilo's.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • Patrick10
                          • Jan 2010
                          • 12

                          #13
                          ik heb nu een ad 2402 1200 watt 4 ohm werkt heel goed op de subs zouden jullie denken dat die andere 2 versterkers niets extras leveren?

                          ik heb ook nog 2 hoorgeladen basskasten dubbel 18 inch 1000 rms
                          daar heb ik een qsc plx 3402 op staan 2x1100 licht gewicht versterker
                          beter voor het hoog dan voor het laag vind ik. zou ik daar een synq voor kopen in de plaats? niet zoveel gewicht maar wel meer kracht?

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            #14
                            Originally posted by Patrick10
                            ik heb nu een ad 2402 1200 watt 4 ohm werkt heel goed op de subs zouden jullie denken dat die andere 2 versterkers niets extras leveren?

                            ik heb ook nog 2 hoorgeladen basskasten dubbel 18 inch 1000 rms
                            daar heb ik een qsc plx 3402 op staan 2x1100 licht gewicht versterker
                            beter voor het hoog dan voor het laag vind ik. zou ik daar een synq voor kopen in de plaats? niet zoveel gewicht maar wel meer kracht?
                            Als je nu die AD gewend bent zal de Synq je waarschijnlijk teleurstellen, de AD wil heel lekker doordrukken op het sub.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • Hansound
                              • Apr 2006
                              • 832

                              #15
                              Er zijn inmiddels aardig wat mensen die zeggen met de synq amps te werken.
                              Kleine moeite om eens zo'n apparataat te lenen (of huren) en een Ab testje te doen, weet je meteen wat de beste keus is.

                              Comment

                              Working...