Dave Rat: monitor/wedge test

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

    Dave Rat: monitor/wedge test

    Via een nieuwsitem van EAW terecht gekomen bij dit filmpje:
    YouTube - Testing Gain Before Feedback on EAW MicroWedge, L-Acoustics and D&B Wedges

    Oordeel zelf zou ik zeggen.

    Mvg,

    Teun
    Last edited by 4AC; 27-01-10, 17:35.
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen
  • qvt
    • Oct 2009
    • 721

    #2
    Interessant filmpje! Maar vraag me af hoe gevoelig de D&B wedge is voor feedback als je daar het tophoog gelijk maakt met dat van de microwedge 12/15 en de 115HiQ..
    There is no substitute for imagination

    Comment

    • showband
      • May 2001
      • 4524

      #3
      Ik vind een meting "Gain Before Feedback" een bijzaak.

      Ik wil "kan ik mijzelf verstaan?" als norm. of het harder is, is echt een tweede.

      Als ik een behringer feedback killer aansluit op een willekeurige 12 incher zal die meer Gain Before Feedback geven.... En toch is het geen oplossing...

      Geef mij maar een less Gain Before Feedback monitor die goed klinkt. anytime.
      lekker belangrijk!

      Comment

      • tarpan
        • Dec 2008
        • 266

        #4
        Hier gebruikt hij voor zover ik kan zien een 58?
        En wat als je nu diezelfde test uitvoert met een andere mic?
        Lijkt me nogal een relatieve test, niet?
        als je bij de brom zit...

        Comment

        • dexter
          • Jul 2005
          • 433

          #5
          Het is een beetje een aparte test, je kan als je op de monitor kijkt ook zien dat de linker en de 3e wedge van links een vlakker frequentie respons hebben dan de microwedges als er ruis op staat.

          Ook is het afstraal gedrag van de microwedges misschien wel anders als die van de andere monitoren...

          Ben wel benieuwd hoe de eaw wedges het in praktijk doen.

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #6
            Het is gewoon een reclame filmpje voor de Micro Wedge.
            Erg wetenschappelijk is de benadering ook niet, beetje zwaaien met een microfoon voor een paar monitors die allemaal toch net in een iets ander positie liggen. Weet jij veel of er achter de camera een betegelde wand zit.
            Wat ik wel weet is dat de Micro Wedge erg lekker klinkt.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

              #7
              Grappig dat jullie ook zo reageren, mijn reactie was namelijk identiek. Op zijn manier van oordelen vallen nogal kanttekeningen bij te plaatsen.
              Viel me een beetje tegen van meneer Dave Rat.

              Dat ik dit filmpje van de site van EAW heb kunnen vissen zegt natuurlijk ook het een-en-ander.

              Mvg,

              Teun
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

              Comment

              • Turboke
                • Oct 2006
                • 463

                #8
                Hoe dikwijls je ze on stage zal vinden dat is naar mijn mening een betere reclame.

                Comment

                • @lex
                  • Jul 2006
                  • 1087

                  #9
                  Ik zie ook niet welke schuif via de direct-out aan welke wedge zit. Lijkt mij nog het belangrijkst... Kan dus best zijn dat als hij zegt dat hij de MW 'little bit of gain added to it' (de derde fader) hij in feite de L'a of de D&B harder zet waardoor de MW rustiger zal blijven en de volgende monitor harder over de emmer zal gaan...

                  @lex
                  Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                  Comment

                  • 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

                    #10
                    Originally posted by @lex
                    Ik zie ook niet welke schuif via de direct-out aan welke wedge zit. Lijkt mij nog het belangrijkst... Kan dus best zijn dat als hij zegt dat hij de MW 'little bit of gain added to it' (de derde fader) hij in feite de L'a of de D&B harder zet waardoor de MW rustiger zal blijven en de volgende monitor harder over de emmer zal gaan...

                    @lex
                    Zat ik ook al aan te denken, het is niet erg duidelijk te zien. Maar ach, als je daar al niet op kunt vertrouwen...? Dan kun je net zo goed die hele test in twijfel trekken. En misschien moet dat dan ook wel.

                    Mvg,

                    Teun
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                    Comment

                    • Waveform
                      • Dec 2009
                      • 321

                      #11
                      Ook interessant (voor wie ze zelf nog niet had gevonden):

                      YouTube - Dave Rat demonstrates volume and frequency modulation issues in a loudseaker
                      (pas op voor je oren)

                      YouTube - Dave Rat demonstrates the effects of IM distortion in monitor wedges


                      Ivm die test, je kan dat inderdaad in twijfel trekken, maar het laatste stukje is vooral interessant. Alles op 103dB en dan hoor je duidelijk het verschil. Lijkt me toch niet dat daar echt heel hard vals wordt gespeeld. Of heb ik dat verkeerd?

                      Moest het een echte promofilm zijn, dan was het wel op een andere manier gefilmd,... Dus niet in een shop vol met L Acoustics SB28's
                      Last edited by Waveform; 31-01-10, 17:12.

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #12
                        Originally posted by Waveform
                        Moest het een echte promofilm zijn, dan was het wel op een andere manier gefilmd,... Dus niet in een shop vol met L Acoustics SB28's
                        Als je weet dat Dave Rat de ontwerper van de MW is weet je al genoeg.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • MusicSupport
                          • Feb 2006
                          • 1016

                          #13
                          Vermakkelijke nietszeggende appels en peren test. De M2 is de enige niet coaxiale wedge met hoorn en aparte hoogdriver. Ook de dubbele 12" van de M2 reageert anders met de cardioide bron van een SM58 dan een enkele 12 of 15" zou doen. Daarnaast is de freq. resp. geheel anders en mist de een net iets waar de ander teveel heeft. Kortom geen winnaar als je het mij vraagt.
                          d&b Audiotechnik

                          Comment

                          Working...