Crown XTI in Bridge-Mono mode op 2 ohms?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    Crown XTI in Bridge-Mono mode op 2 ohms?

    Weet iemand of dit kan?
    In de handleiding of website staat het nergens.
    Wel in Bridge-Mono 4-8 ohms
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

    #2
    Volgens de info van de website 4 of 8 maar niet op 2 . Hij zal dan iig in de protect moeten schieten . Bel anders Audio XL even

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Kan me niet voorstellen dat dit kan, ieder kanaal ziet dan een belasting van 1 Ohm.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

        #4
        Bridgen met 2 ohms belasting? Zoals MusicXtra al aangeeft is het dan wel echt zwaar werken voor de eindtrappen.
        Ik denk dan ook dat hij vrij snel in thermal protect of overcurrent protect zal gaan.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

        Comment

        • jadjong
          • Oct 2003
          • 654

          #5
          Dat lukt je alleen met een crest 10001 of een Ferm of Mig Mag. Alle andere gebakjes die stereo 2 ohm al moeilijk vinden zou ik het niet mee proberen.

          Comment

          • Hansound
            • Apr 2006
            • 832

            #6
            Ik ken inderdaad weinig versterkers die dat aan kunnen.
            Ik zou dat niet doen.

            Comment

            • frederic
              • Jan 2006
              • 3511

              #7
              Zou de XTI 6000 stabiel zijn op 2x 3000w op 2 ohms?
              Dan neem ik 1 XTI6000 ipv 2 XTI4000
              Die kan volgens de tabel 2x 3000w leveren bij 2ohms
              We moeten 3 subs per kant aansturen van 1000w/ stuk

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #8
                Originally posted by frederic
                Zou de XTI 6000 stabiel zijn op 2x 3000w op 2 ohms?
                Dan neem ik 1 XTI6000 ipv 2 XTI4000
                Die kan volgens de tabel 2x 3000w leveren bij 2ohms
                We moeten 3 subs per kant aansturen van 1000w/ stuk
                Bedoel je 2 Ohm per kanaal of gebrugd?
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

                  #9
                  Originally posted by MusicXtra
                  Bedoel je 2 Ohm per kanaal of gebrugd?
                  per kanaal

                  Comment

                  • Timo Beckman
                    • Jul 2006
                    • 1298

                    #10
                    Wel eens van google gehoord . Ga naar de crown website en daar staat alles wat je wil weten betreffende je vraag .
                    2 x 3Kw op 2 ohm is mogelijk alleen je THD gaat van 0,5 naar 1 % .
                    Het tikken van dit bericht koste meer tijd dan het na zoeken van je vraag . Of even bellen met audio xl

                    Comment

                    • e-sonic
                      • Aug 2004
                      • 329

                      #11
                      google op 8/3

                      Bovenstaande geeft ook in google het juiste resultaat, bij 8 ohm sub kom je niet op 2 ohm.

                      Maar ook een sub is niet altijd 8 ohm, bij de kast resonatie is de impedantie weer veel hoger, (de bult bij de hoogste frequentie) en bij de kast/poort resonantie is de impedantie weer minimaal. Dit even uitgaande van basreflex systeem.....

                      Dus zeker even vragen of uitproberen, voordat de versterker een tijdelijk onderdeel van de lichtshow wordt....

                      groet jurjen
                      Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

                      Comment

                      • Timo Beckman
                        • Jul 2006
                        • 1298

                        #12
                        Mooi man heb je geen rook machine meer nodig dus minder zooi op het podium

                        Comment

                        • Hansound
                          • Apr 2006
                          • 832

                          #13
                          De kans op rook is groot,
                          Als je gaat kijken naar verschillende systemen zie je bijna nergens dat er meer dan 2 (8 ohm) subs op een kantje van een amp hangen.
                          Als ie niet gaat roken is de kans dat eea een beetje stabiel blijft erg klein.

                          Comment

                          • daviddewaard
                            • Mar 2008
                            • 627

                            #14
                            XTI Amps kunnen wel degelijk op 2 ohm stabiel draaien.
                            3 subs van 8 ohm likt mij geen probleem je komt dan op 2,5 ohm dus trek je wel bijna de 3000 watt.
                            je zou ook kunnen kijken voor een I-tech 6000 die kunnen zelf stabiel op 1 ohm draaien.
                            weet dat proapplestar nog een paar demo's van ik meen ommenabij de 3300 euro heeft staan
                            A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              #15
                              Originally posted by e-sonic
                              Bovenstaande geeft ook in google het juiste resultaat, bij 8 ohm sub kom je niet op 2 ohm.

                              Maar ook een sub is niet altijd 8 ohm, bij de kast resonatie is de impedantie weer veel hoger, (de bult bij de hoogste frequentie) en bij de kast/poort resonantie is de impedantie weer minimaal. Dit even uitgaande van basreflex systeem.....

                              Dus zeker even vragen of uitproberen, voordat de versterker een tijdelijk onderdeel van de lichtshow wordt....

                              groet jurjen
                              Je mag ervan uitgaan dat Crown hier echt wel rekening mee heeft gehouden, het is een normaal verschijnsel dat de impedantie van een speaker niet constant is.
                              Daarbij heeft een merk als Crown echt wel deugdelijke beveiligingen die ingrijpen voor er rook uit komt.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              Working...