Micro project

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

    Micro project

    Moet in 16 kasten micro's plaatsen die geluiden moeten laten horen van wat er in elke kast wordt waargenomen.

    Probleem is dat ik deze 16 micro's op 1 lijn moet uitsturen.

    Nu is mijn idee om een blok te maken waar de micro's op binnenkomen deze allemaal met elkaar doorverbinden en met een uitgang naar de mixer.

    Maar het probleem is dat het condensator micro's zijn.
    Dus zit met de phantom.

    Is een phantomvoeding sterk genoeg om 16 van deze CAD aan te sturen ?

    Keus is de CAD CM217.

    Iemand een idee
    Last edited by Rolandino; 13-01-10, 00:34.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

    #2
    Je wilt 16 mics op één kanaal laten binnenkomen op je mixer? Waaaaaarom?
    Ik zou gewoon een (grotere) mixer pakken, 16 kanalen gebruiken, evt naar een VCA routen, klaar, één fader (de VCA) om alles tegelijk aan/uit te zetten, geen problemen met phantom, gains (je geluiden zijn nooit identiek, dus ongetwijfeld niet allemaal even hard), balans in je ' eindmix' , enz.

    CAD microfoontjes zijn wel goed, kun je niet echt de mist mee ingaan.
    Waar wij hier de studio's volhangen met Shure, Rode en Sennheiser doen ze dat in Amerika voornamelijk met CAD. Zelfde kwaliteit ongeveer.
    Heb zelf een CAD drumkitje met de CM217 als overhead, klinkt prima. Nadeel kan zijn dat deze mics echt ontzettend veel oppikken, als overhead is centimeter of 10 ruim voldoende, als je ze op 1m boven je drumstel hangt pik je alles op, inclusief de kick
    Last edited by renevanh; 13-01-10, 00:48.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

    Comment

    • Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

      #3
      Het is ook niet voor Live muziek ofzo.

      Ben met een project bezig dat er in een kast de micro is aan de achterkant en in de kast ontstaat een geluid wat de micro moet opvangen en dat geluid moet ter hore gebracht worden.

      er is geen livetafel bij omdat dit te groot is.

      Alle micro´s moeten dus over 1 kanaal ter gehore gebracht worden.

      Mijn vraag is of ik deze CAD CM217 aan elkaar kan knopen in een blok met een uitgang naar de mixer.

      Zit alleen met de Phantom of heb ik deze niet nodig
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

      Comment

      • renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

        #4
        De mics hebben zeker weten Phantom nodig.
        16 mics aan elkaar knopen op één 48V lijntje... ik weet wel bijna zeker dat het niet gaat werken.
        Reken voor de gein eens uit hoeveel volt elk micje dan krijgt (parallel geschakeld)... veel te weinig.

        Dan kun je beter kiezen om er losse phantom kastjes tussen te zetten (veel werk, stopcontacten, kostbaar) of een condensator te kiezen waar een 9V blokje in kan (Rode M3 bijvoorbeeld).

        Maar om dit echt fatsoenlijk te kunnen doen: verstop ergens een mixer met 16 kanaaltjes. Je gaat nu tegen heel erg veel problemen aanlopen die je niet kan oplossen. Zoals ik al zei: volumeverschillen, gain problemen.
        Ik ben en blijf van mening dat een mixer er bij halen veel makkelijker is dan met losse phantom voedingen en aan elkaar gesoldeerde inputs te gaan rommelen...
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

        Comment

        • remco_k
          • Sep 2002
          • 325

          #5
          Het is gewoon een heel simpel rekensommetje.
          Zoek de specs van de mic:
          Impedance: 230 ohms
          Power Requirements: 48 V, 11mA
          Dus om 16 van die dingen te kunnen voeden met 1 phantoom voeding heb je een voeding nodig die 16x 11 mA kan leveren. Dat is 176mA, gelijk aan bijna 8,5 Watt. Dát lijkt me voor een gemiddelde profi phantoom voeding niet zo'n probleem. Het is wel zinvol dat je de phantoom voeding even cheched of hij inderdaad voldoet.
          @hierboven: de mics worden parallel geschakeld, dus als de voeding niet in elkaar zakt vanwege overbelasting, krijgen ze gewoon allemaal 48V en kunnen ze allemaal 11 mA trekken zonder problemen.

          Wat wel een probleem is (écht een probleem) is de impedantie van de mics. Die is zo laag dat ze elkaars signaal gaan verbruiken. Doordat je de mics allemaal parallel aansluit, krijg je een totale impedantie van 14 Ohm. (230 / 16)
          Het audio signaal wat uit elke mic komt zal met een factor heel hoog (lastig in te schatten, zeg factor 50) naar beneden zakken (als er uberhaupt nog wat uitkomt...). Dat moet je dan weer compenseren met je gain en dat ga je niet meer ruisvrij redden. En dan heb ik nog niet gesproken over de mogelijk niet lineare impedantie over het hele frequentie bereik waardoor de mics allemaal gelijk heel anders gaan klinken. (Doffer, scheller, meer midden, you name it). Dat mag je dan weer met een EQ gaan oplossen. Allemaal LAPMIDDELEN die je bij voorbaat niet moet willen gebruiken en wederom gratis een "bak" ruis erbij.

          De enige oplossingen om mics allemaal aan te sluiten is gewoon via pre-amps (elke mic z'n eigen pre-amp dus) dus je moet een heleboel pre-amps bouwen (met hoge uitgangsimpedantie en die parallel schakelen), of je schakeld een mengtafel in met genoeg kanalen. Zo zie je maar, die dingen bestaan niet zomaar. Ik zou direct voor dat laatste kiezen.
          Last edited by remco_k; 13-01-10, 01:37.
          Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
          Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

          Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

          Comment

          • Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

            #6
            Kzit nu beetje te surfen op de site van behringer

            En kom deze RX1202FX tegen.

            De phantom die er op zit is dat op alle kanalen

            Zoa dan lijkt mij dit een zeer kompakte mixer die ik kan gebruiken
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

            Comment

            • DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

              #7
              Misschien is iets als een octopre iets, 8 voorversterkers in 1HE met fantoom voeding.
              2 van deze apparaten, uitgangen met weerstanden sommeren en klaar is Ronaldino.
              Heb je natuurlijk ook van andere merken.

              8.5W aan fantoom voeding is best wel veel, daar zullen zeker een aantal goedkopere merken mixers problemen mee kunnen hebben. Er word over het algemeen niet vanuit gegaan dat een complete tafel vol hangt met condensators. Maar in je eigen voorbeeld met ik neem aan 2 van die behringers word het in ieder geval al verdeelt, of dat een goede keus is??

              Comment

              • remco_k
                • Sep 2002
                • 325

                #8
                Originally posted by Rolandino
                Kzit nu beetje te surfen op de site van behringer

                En kom deze RX1202FX tegen.
                Die heeft maar 8 mic inputs, dan heb je er 2 nodig waarvan je de outputs nog moet sommeren... Vanwaar deze keuze?
                De phantom die er op zit is dat op alle kanalen
                Op alle XLR Mic inputs.
                Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
                Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

                Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

                Comment

                • showband
                  • May 2001
                  • 4524

                  #9
                  Niet hifi: Koop een stel goedkope dynamische microfoons bij de electronicagigant. En plak die in serie met elkaar als contactmicrofoon in de kastjes.

                  voor betere kwaliteit anders met lijn mixertjes. http://www.behringer.com/EN/Products/MX400.aspx
                  condensatormicrofoons zou ik niet doen.
                  Last edited by showband; 13-01-10, 09:17.
                  lekker belangrijk!

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    #10
                    Originally posted by showband
                    Niet hifi: Koop een stel goedkope dynamische microfoons bij de electronicagigant. En plak die in serie met elkaar als contactmicrofoon in de kastjes.

                    voor betere kwaliteit anders met lijn mixertjes. http://www.behringer.com/EN/Products/MX400.aspx
                    condensatormicrofoons zou ik niet doen.
                    Je kunt 16 microfoons niet zomaar aan elkaar knopen, of je ze nou serie of parallel, met of zonder phantoom of hoe dan ook schakelt, je houdt geen signaal meer over.
                    Een hele tijd geleden hebben ze daar een briljante oplossing voor uitgedacht, een mengpaneel.

                    En speciaal voor microfoons zijn er mixers met microfoon ingangen en voor lijnsignalen zijn er line-mixers.
                    In dit geval is er dus een microfoon-mixer nodig.
                    Je zou nog wel kunnen volstaan met een 8 kanaals waarbij je steeds twee microfoons op één ingang aansluit, parallel wel te verstaan.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

                      #11
                      Het gaat er gewoon om dat er geluiden die in de kast ontstaat wordt versterkt. dus een gevoelige microfoon zou goed zijn omdat ie te veel opvangt.

                      Mss een idee om van die micro's te nemen die op een flat worden bevestigd op de intercom.

                      Die heb ik in mijn handen gehad.

                      Denk dat dit het beste lijkt voor het doel echter leverancier bevestigde dat deze CAD beter zou zijn. Echter wat ik al dacht en jullie ook bevestigen dat het een probleem zou geven om het op deze manier te doen. Volgens leverancier zou het moeten kunnen.

                      Het mag ook niet te veel kosten.

                      Dus wil er ook niet teveel tijd en energie aan besteden maar het zou wel moeten werken natuurlijk.

                      plaats voor een livemixer is er niet tenzij rackmounted is en betaalbaar.
                      Last edited by Rolandino; 13-01-10, 12:31.
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                      Comment

                      • RenéE
                        • Oct 2006
                        • 291

                        #12
                        ART 418 mixer (Let op: 12V fantoom!)
                        Rolls RM-82

                        Het kan soms zo gemakkelijk zijn

                        Comment

                        • djspeakertje
                          • Oct 2008
                          • 1912

                          #13
                          Waarom is er geen plek voor een livetafel? En als we mogen weten hoeveel plek er wel is, naast 19", dan kunnen we misschien iets meer. En het mag ook niet teveel kosten, hoeveel is teveel?

                          Misschien is de ZED24 een optie, wat groter dan 19" , maar je kan eventueel meteen de productie opnemen voor cd/dvd etc. Verder heb je nog ruimte over voor een pauzemuziekje ofzo? Waar is het eigenlijk precies voor? Een theaterproductie?


                          In ieder geval succes, Daan.
                          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                          Comment

                          • remco_k
                            • Sep 2002
                            • 325

                            #14
                            Originally posted by Rolandino
                            Volgens leverancier zou het moeten kunnen.
                            Natuurlijk kan het, als je maar de juiste schakelingen gebruikt, en dat betreft dus een stel pre-amps.
                            Wat denk je dat er in die intercom kastjes zit (of in de 'centrale')?

                            Een mengpaneel doet in feite ook niets anders dan de hele boel parallel schakelen, maar dan wel met geschikte voorversterkers.

                            Edit:
                            Ben je zelf handig? Ja?
                            Bestel 16 van deze dingen (á 4 euro):

                            De uitgangsimpedantie is erg hoog (400 kOhm), dat is een voordeel, dan kan je ze parallel schakelen.
                            Nog even zorgen voor de juiste voedingsspanning en wat handigheid en klaar is Rolandino.
                            Verwacht alleen geen wonderen van deze micjes....
                            Last edited by remco_k; 13-01-10, 16:45.
                            Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
                            Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

                            Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

                            Comment

                            • Koen van der K
                              • Aug 2005
                              • 1146

                              #15
                              Hmm, dan mag 400K idd wel hoog zijn maar als één zo'n micje 'n impedantie "ziet" wat éénzestiende is van z'n eigen uitgangsimpedantie blijft er ook weinig meer van 't outputlevel over. het blijft lood om oud ijzer denk ik zo ... gewoon uitproberen is een goede optie.

                              Succes !
                              Meer is minder, minder is meer

                              Comment

                              Working...