EV Force i serie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raytegoed
    • Oct 2009
    • 17

    EV Force i serie

    Dag allen,

    Jullie advies en of ervaringen zijn welkom bij mijn volgende vraag:

    Op dit moment draai ik actief een set van EV type Eliminator. Tops 300 RMS en Subs 400 RMS. De set is al wat ouder en helaas heeft 1 top het begeven en moet voor reparatie. Nu kan ik ook een vergelijkbaar (lees opvolger) nieuw kopen: de EV Force i serie. Hiervan zijn de specs: tops 250 RMS en subs 350 RMS. Ga ik er nu op achteruit als ik hiervoor kies of maakt dit verschil in vermogen niks uit? De set wordt aangestuurd door 2 SYNQ digitale versterkers van elk 2x1100 watt bij 4 Ohm met x-over. Toch zou ik ook wel eens wat zwaarder willen draaien, maar weet niet goed welke systeem hier het beste bij past? Hoeft niet perse EV te zijn, maar ik kwaliteit wel graag een vergelijkbaar merk/type.

    Graag jullie adviezen c.q. ervaringen.

    BVD
    Raytegoed
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Het verschil in vermogen zul je niet echt merken maar eventueel verschil in rendement wel.
    Overigens vind ik wel dat je versterkers aardig overbemeten zijn, kan niet echt kwaad zolang je maar niet te hard gaat.
    Welke set je anders zou kunnen kopen hangt van heel veel factoren af, je budget, wat wil je ermee, je persoonlijke voorkeur, enzovoort. Het is dus heel lastig om hier een antwoord op te kunnen geven.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • frederic
      • Jan 2006
      • 3511

      #3
      Budget zal de doorslaggevende factor zijn

      Comment

      • Raytegoed
        • Oct 2009
        • 17

        #4
        Originally posted by MusicXtra
        Het verschil in vermogen zul je niet echt merken maar eventueel verschil in rendement wel.
        Overigens vind ik wel dat je versterkers aardig overbemeten zijn, kan niet echt kwaad zolang je maar niet te hard gaat.
        Welke set je anders zou kunnen kopen hangt van heel veel factoren af, je budget, wat wil je ermee, je persoonlijke voorkeur, enzovoort. Het is dus heel lastig om hier een antwoord op te kunnen geven.
        Hoezo overbemeten? De speakers leveren dat vermogen bij 8 Ohm. Hierdoor leveren de versterkers toch 'slechts' 650 Watt RMS bij 8 Ohm. Dan zijn we toch weer bij de algemene stelling dat de versterker 1,5 x - 2 x het vermogen zou moeten leveren. Verder is het budget ca. € 2.000,- en is bedoeld voor kleine tot middelgrote zalen. Persoonlijke voorkeur voor merk is er niet. Al zijn de gevestigde merken de bekende namen: Dynacord; EV; JBl..... Wel zou het rendement beter moeten zijn dan de huidige EV Eliminator. Vooral in de bas weergave zoek ik wat extra. Dit is wellicht op te lossen met 2 xtra subs?

        Comment

        • salsa
          • Jan 2007
          • 1315

          #5
          Je wil van Eliminator (budget) naar Force (absolute budget) gaan?
          Nee, daar ga je niet mee op vooruit.

          Kijk eens naar de andere opvolgende modellen van EV.

          Dave
          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #6
            Originally posted by Raytegoed
            Hoezo overbemeten? De speakers leveren dat vermogen bij 8 Ohm. Hierdoor leveren de versterkers toch 'slechts' 650 Watt RMS bij 8 Ohm. Dan zijn we toch weer bij de algemene stelling dat de versterker 1,5 x - 2 x het vermogen zou moeten leveren. Verder is het budget ca. € 2.000,- en is bedoeld voor kleine tot middelgrote zalen. Persoonlijke voorkeur voor merk is er niet. Al zijn de gevestigde merken de bekende namen: Dynacord; EV; JBl..... Wel zou het rendement beter moeten zijn dan de huidige EV Eliminator. Vooral in de bas weergave zoek ik wat extra. Dit is wellicht op te lossen met 2 xtra subs?
            Aangezien je het vermogen van de versterker bij 4 Ohm erbij vermeldde ging ik er van uit dat je luidsprekers ook 4 Ohm zijn.
            Het valt dus mee wat overbemeten zijn betreft.
            Het is praktisch onmogelijk om hier een goed advies te geven, de beste manier om een keus te kunnen maken is jouw huidige set naast de kandidaten zetten en luisteren.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • Raytegoed
              • Oct 2009
              • 17

              #7
              Het is uiteindelijk de Tour X serie van EV geworden. Subs & tops zijn 500 watt. Uiteindelijk wel een stuk prijziger, maar een betere balans in de set.

              Comment

              • SPS
                • Mar 2004
                • 1662

                #8
                Originally posted by Raytegoed
                Het is uiteindelijk de Tour X serie van EV geworden. Subs & tops zijn 500 watt. Uiteindelijk wel een stuk prijziger, maar een betere balans in de set.
                Goed bezig geweest! Duidelijk een stapje hoger op de ladder hoor!
                Succes ermee.

                Paul.
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                Comment

                Working...