AKG set of samenstellen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • redcars
    • Jun 2009
    • 19

    AKG set of samenstellen

    Hallo allemaal

    ben muzikant die band zelf uitversterkt en thuis ook graag opneemt.

    Heb eigenlijk zelf geen drum microfoons nog, zowel om band uit te versterken als opnemen. behelp me nu met geleende dingen van bandleden, een goedkope " gatt" kick, een sm57 (snare) die is ok, senheisser 855 + sm58 voor 2 toms op statieven (niet fijn met opbouwen).

    Als ik zo de forums en ervaringen afstruin kom ik op een AKG d112 (of een sure 52a?) voor de kick. En........kom je een heel aantrekkelijke set tegen van AKG waar die d112 al inzit. AKG - Rhythm Pack, Drumkoffer : Microfoons voor toms d40 en overhead c430, tezamen 450 euro bij musicstore. als ik ze los op tel bijna 800.....zitten klemmetjes bij, koffertje en klaar. kan beide geen verkeerde koop zijn?

    Maar dan toch de twijfel?!
    Klinken de senheiser 604 beter voor toms dan de AKG d40, kan er niks over vinden.
    de c430 lees ik weer veel positiefs. Onze vaste geluidsman (bij de grotere klussen huren we sls) zag ik met sennheisers in de weer voor de tom, sure b52 kick.
    Verder ooit onder de indruk van audix iets met 6 erin ooit bij kroeg gehoord .......op toms dus.

    Want alternatief is stap voor stap de mics samen te stellen maar dat wordt altijd (stuk) duurder. Acuut heb ik de overheads niet nodig (meeste klussen zijn minder dan 250 man en komen er voldoende bekkens alleen al door overspraak zang (4x) door, dus OH zijn dus 80% alleen voor opnemen in home studio (en dan vindt ik weer veel positiefs over oktavia gepaired, maar dat is dure grap....)
    Op e-bay een nieuwe AKG d112 gevonden van 130 euro bodemprijs, zou ik direct mee geholpen zijn want die "gatt" moet wel de zwakste schakel zijn. Zingt snel rond, moet veel EQ hebben en gaten hebben wil het wat worden

    Wat zouden jullie doen. per stuk opbouwen of voor die AKG set gaan?

    alvast dank!
    Last edited by redcars; 12-01-10, 03:46.
  • dexter
    • Jul 2005
    • 433

    #2
    D-112 altijd goed mic mits juist geplaatst.
    Over de AKG kit kan ik weinig zeggen, nooit ergens gehoord en zelf ook nooit ergens gebruikt.

    Comment

    • Timo Beckman
      • Jul 2006
      • 1298

      #3
      De 504/604 van sennheizer zijn een goede keus . De d112 is ok evenals de b52 of b91 . ck 91 van akg is goed voor hihat en overheads .
      Tom micro's van akg ken niet echt . Ik heb ze eigenlijk maar een paar keer gezien en gehoord vond er niet zoveel aan eigenlijk . Ik heb 1 x een live opname gedaan waar die miniatuur mic's van akg op gebruikt werden en werd een beetje moe van de overspraak maar dit is al een aantal jaren terug .

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Heb ook de 504 en 604 van Senheisser i.c.m. de AKG D112 en naar volle tevredenheid. Vooral de D112 is erg goed, veel definitie en een stuk minder wollig als de Senheisser.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

          #5
          Kijk anders eens voor een Midnight Blues setje van Audio-Technica....Voor toms en kick is dat een leuk setje...En dan bijv. een paar Beyer OpUs53 voor overhead en klaar...Of de 2020 van Audio Technica voor overhead...

          Best een leuk bandje trouwens, The Red Cars...;-)
          Olaf Duffhuës

          **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

          Comment

          • darco
            • Sep 2009
            • 135

            #6
            Gebruik zelf ook het setje van audio technica en ben er best tevreden over, denk dat je prijs/kwaliteit verhouding moeilijk beter kan vinden.
            Er zijn er natuurlijk altijd betere, maar tot op heden nog nooit klachten gehad over het setje.

            Comment

            • redcars
              • Jun 2009
              • 19

              #7
              Midnight Blues setje

              Originally posted by Olaf Duffhuës
              Kijk anders eens voor een Midnight Blues setje van Audio-Technica....Voor toms en kick is dat een leuk setje...En dan bijv. een paar Beyer OpUs53 voor overhead en klaar...Of de 2020 van Audio Technica voor overhead...

              Best een leuk bandje trouwens, The Red Cars...;-)

              prijs zeker niet verkeerd! optie die ik nog niet kende.
              en dank voor compliment

              maar lees ik dan ook: de overheads van midnight blues afrader inm
              en kan de kick zich meten met de d112.......?
              jammer dat niemand die d40 kent.
              heb inmiddels wel een 5 sterren reactie gevonden.
              ik lees van niemand hier wat over de c430 overheads....?
              wacht nog ff wat reacties af......

              Comment

              • MusicSupport
                • Feb 2006
                • 1016

                #8
                Originally posted by redcars
                prijs zeker niet verkeerd! optie die ik nog niet kende.
                en dank voor compliment

                maar lees ik dan ook: de overheads van midnight blues afrader inm
                en kan de kick zich meten met de d112.......?
                jammer dat niemand die d40 kent.
                heb inmiddels wel een 5 sterren reactie gevonden.
                ik lees van niemand hier wat over de c430 overheads....?
                wacht nog ff wat reacties af......

                FF verder kijken dan je neus lang is rode auto's: http://www.licht-geluid.nl/forum/liv...icrofoons.html

                Daar kun je ook mijn reactie over de C430 lezen
                d&b Audiotechnik

                Comment

                • redcars
                  • Jun 2009
                  • 19

                  #9
                  toms sennheiser e604 vs akg d40 is dus eigenlijk de vraag.

                  Originally posted by MusicSupport
                  FF verder kijken dan je neus lang is rode auto's: http://www.licht-geluid.nl/forum/liv...icrofoons.html

                  Daar kun je ook mijn reactie over de C430 lezen
                  heb inmiddels die hele topic door zitten neuzen gisteravond/nacht en.........zie nu jouw reactie pas..... dus een klassiek geval van what comes first.........het kip of het ei. maar veel van op te steken inderdaad...

                  conclusie 1 is dat die c430 dus prima zijn uit die set en ik ze gezien de setprijs eigenlijk voor niks bij zou hebben versus alles los stap voor stap aanschafffen..............en dan is conclusie 2

                  dat ik eigenlijk de vraag nu terug kan/wil brengen tot:
                  wie kent de de akg d40 en zijn die vergelijkbaar met de e604 of andere goeie tom microfoons

                  Comment

                  • frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

                    #10
                    Heeft iemand ervaring met de D112 beta?

                    Comment

                    • MusicSupport
                      • Feb 2006
                      • 1016

                      #11
                      Originally posted by frederic
                      Heeft iemand ervaring met de D112 beta?
                      De wat? Beta en AKG zijn niet echt twee worden die samengaan in mijn micro vocabulaire.

                      D112; prima.
                      d&b Audiotechnik

                      Comment

                      Working...