Kf740 !?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Waveform
    • Dec 2009
    • 321

    Kf740 !?

    Iemand al wat meer info over de nieuwe line-array van EAW?
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

    #2
    Een invuller op de bestaande KF730 maar zal iets zwaarder zijn heb ik begrepen.
    Ga in januari eens kijken.

    Dave
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

    Comment

    • Waveform
      • Dec 2009
      • 321

      #3
      Ik hoop dat ze de laag-drivers eens aan de voorkant monteren. Bij de 730 was ik echt helemaal niet onder de indruk van de laag-weergave.

      Maar voor zulke kleine kastjes komt er wel enorm veel geluid uit.
      Last edited by Waveform; 22-12-09, 14:44.

      Comment

      • salsa
        • Jan 2007
        • 1315

        #4
        Hangt er vanaf wat jij laag vindt, normaal zal je toch i.c.m EAW subs moeten werken.
        Ik heb gehoort dat de kast zo wie zo bestukt wordt met 4 10 inch drivers dus..

        Dave
        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

        Comment

        • Waveform
          • Dec 2009
          • 321

          #5
          Ja inderdaad met subs, maar laag bedoel ik in de zin van Sub - Laag - Mid - Hoog. Veel mid en hoog uit die kastjes, een heel pak minder laag.

          Met 6 kastjes per kant + 8x SB1000 voor het podium ging het wel beduidend beter dan 4x 4 kastjes vanuit een cirkel int midden van de tent, aangevuld door 10x SB850 rondom.

          Comment

          • 4AC
            • Nov 2007
            • 1791

            #6
            Inmiddels hebben de KF740's officieel haar debuut door EAW gehad.
            Er wordt hier wat over geschreven: ProSound News - January 2010
            Ook is de kast officieel geïntroduceerd op de site van EAW zelf:
            Front Row: EAW® Introduces the KF740 3-Way Full Range Line Array Loudspeaker

            Mvg,

            Teun



            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Ik heb hem al in 'levende lijve' mogen aanschouwen op de Theater beurs.
              Kort gezegd is het een KF730 met twee extra 10"ers.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • Waveform
                • Dec 2009
                • 321

                #8
                Originally posted by MusicXtra
                Ik heb hem al in 'levende lijve' mogen aanschouwen op de Theater beurs.
                Kort gezegd is het een KF730 met twee extra 10"ers.
                Er zijn nu twee 10"ers langs de voorkant geplaats, dat was toch wel iets dat ik mistte in de KF730.

                De 10"ers in de zijkanten dienen voor een cardioid opstelling of heb ik dat mis? 18dB cancelation naar de achterkant. De afstraling op lage frequenties ziet er ook erg supercardioid uit. Dat is wel heel interessant.

                Ik ben iig benieuwd. TOV de KF730 zijn er veel leuke verbeteringen, hetgeen waar ik mij aan stoorde is opgelost, de afstralingen zien er veel leuker uit en de frequentiecurve ziet er ook een stuk beter uit. Maar dat zijn natuurlijk specs, dus ik wil hem wel eens horen.



                MusicXtra; hoe vond je de klank??

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #9
                  Originally posted by Waveform
                  Er zijn nu twee 10"ers langs de voorkant geplaats, dat was toch wel iets dat ik mistte in de KF730.

                  De 10"ers in de zijkanten dienen voor een cardioid opstelling of heb ik dat mis? 18dB cancelation naar de achterkant. De afstraling op lage frequenties ziet er ook erg supercardioid uit. Dat is wel heel interessant.

                  Ik ben iig benieuwd. TOV de KF730 zijn er veel leuke verbeteringen, hetgeen waar ik mij aan stoorde is opgelost, de afstralingen zien er veel leuker uit en de frequentiecurve ziet er ook een stuk beter uit. Maar dat zijn natuurlijk specs, dus ik wil hem wel eens horen.



                  MusicXtra; hoe vond je de klank??
                  Ik heb hem alleen gezien, luisteren ga ik 3 februari doen.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • 4wd
                    • Feb 2008
                    • 28

                    #10
                    Eaw kf740

                    Originally posted by MusicXtra
                    Ik heb hem alleen gezien, luisteren ga ik 3 februari doen.
                    Ik ga ook luisteren samen met mijn collega,ontsnappen we even van de ISE beurs waar we met de hele engineer/tech dept naar toe gaan op 3 feb.
                    kom je in de morgen of in de middag/avond ?
                    Sjoerd.

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #11
                      Gisteren de presentatie bijgewoond van het EAW KF740 systeem.
                      Moet zeggen dat het behoorlijk goed klinkt, in de hal van 80 meter diep bleef het geluid compleet over de hele linie. De KF730 die er hing klonk een stuk minder dan de 740.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • Froeke
                        • Nov 2008
                        • 13

                        #12
                        Was gisteren ook aanwezig op de presentatie.
                        Als zeer frequent gebruiker van de KF730 was ik heel verrast over de klank,
                        geluidsdruk & zoals vermeld de draaglengte. Niet te vergelijken met de KF730.
                        Het geluidsbeeld was echt goed over de totale lengte, het systeem hing volgens mij zelfs niet hoog genoeg voor deze 9 kastjes.
                        De 16x sb1002 erbij was heel goed. Enkele kleine gaten en hotspots maar voor de rest prima geluidsdruk over de volle 80m.
                        Ik ben fan...

                        Comment

                        • Koen van der K
                          • Aug 2005
                          • 1146

                          #13
                          Jammer dat ik er niet bij kon zijn, had van collega's juist het tegenovergestelde vernomen; tergend hoog en ongedefinieerd laag. Die mening hadden volgens hen meerdere bezoekers.

                          Naar horen zeggen had meneer EAW zelf de set op de locatie afgeregeld, kan me niet echt voorstellen dat het ontwerp niet OK zou zijn, een correcte tuning is essentieel.

                          Nogmaals jammer dat ik het zelf niet heb kunnen horen, technisch ziet het er allemaal weer meer dan prima uit.

                          Groeten !
                          Meer is minder, minder is meer

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            #14
                            Originally posted by Koen van der K
                            Jammer dat ik er niet bij kon zijn, had van collega's juist het tegenovergestelde vernomen; tergend hoog en ongedefinieerd laag. Die mening hadden volgens hen meerdere bezoekers.

                            Naar horen zeggen had meneer EAW zelf de set op de locatie afgeregeld, kan me niet echt voorstellen dat het ontwerp niet OK zou zijn, een correcte tuning is essentieel.

                            Nogmaals jammer dat ik het zelf niet heb kunnen horen, technisch ziet het er allemaal weer meer dan prima uit.

                            Groeten !
                            Dat heb ik zeker niet zo ervaren, moet wel zeggen dat de zaal akoestiek zwaar te wensen overliet en ik zwaar verkouden ben. Dat in aanmerking genomen was het zeker geen slecht geluid, het sublaag hadden ze een cardoïde opstelling van gemaakt en dat werkte goed. Op het moment dat je achter de subs ging staan was het ook echt weg. Wel vond ik het verschil met de 730 erg groot, die klonk echt niet lekker.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • jadjong
                              • Oct 2003
                              • 654

                              #15
                              Welke galmbak was dit?

                              Comment

                              Working...