installatie jeugdhuis

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bonkers
    • Dec 2009
    • 4

    installatie jeugdhuis

    hallo

    We willen in het jeugdhuis van onze vereniging (waarvan ik in het bestuur zit) een geluidsinstallatie zetten in ons lokaal. Het betreft een lokaal van 150-200 m², ongeveer vierkant, zo goed als kale muren.
    We willen een installatie erin zetten van medium kwaliteit zodat de kostprijs nog zou meevallen.
    Hopelijk botst dit niet te veel met de regels maar ik heb dit toch gepost omdat ik niet weet waar ik het anders zou kunnen vragen, hier weet ik tenminste dat mijn vraag zal beantwoordt worden door mensen die er iets van kennen!
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

    #2
    Budget? Eigen voorkeuren? Heb je zelf al eens op internet een voorbeeld gezocht?
    Wij kunnen nu natuurlijk al onze eigen voorkeuren aangeven, maar uiteindelijk zul je zelf ook een deel research moeten doen. Ga ook eens langs bij een lokale geluidsboer, misschien kan zo iemand je nog wel helpen.
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

    Comment

    • bonkers
      • Dec 2009
      • 4

      #3
      dit leek me wel wat:
      eBay.be: KÖNIG 2-WEG 12" ACTIEVE ABS PA SPEAKER 600W (object 370246156416 eindtijd 13-jan-10 12:37:20 CET)

      heeft een ingebouwde versterker en zo...

      Ik woon op het platteland, de dichtste winkel waar je aan deftige apparatuur geraakt is de mediamarkt denk ik en dat is niet meteen bij de deur (20 km ofzo).
      Budget gaat tot €1000 dus dat vormt geen probleem denk ik...

      Comment

      • jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

        #4
        Regel 1: MediaMarkt verkoopt geen 'deftige' apparatuur voor PA-gebruik.

        Belangrijker is nog: wat wil je bereiken? Discofeesten, achtergrondmuziek, spraaksetje voor de bingo-avond? Moet uit het budget alleen een set speakers (en versterker) of ook nog cd-spelers, mixer, etc? Hoe meer informatie, des te beter de adviezen!

        Comment

        • Beckers Entertainment
          • Dec 2008
          • 650

          #5
          Vul ook even je profiel in. Misschien woont er iemand in de buurt die het zaaltje een keer met je wilt bekijken.
          Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

          Comment

          • bonkers
            • Dec 2009
            • 4

            #6
            Het is allesins voor meer dan achtergrondmuziek nodig, het is een 16+ vereniging, en ongeveer de helft van de vrijdagen is er muziek nodig dus denk maar aan 'discofeesten'
            Nodig: luidprekers, liefst ingebouwde versterker, anders kan ook maar liever niet. Het moet aansluitbaar zijn op een laptop.
            optioneel: een niet te uitgebreide mixer; af en toe zijn er ook verjaardagsfeestjes, handig als de dj dan enkel een laptop hoeft mee te nemen.

            PS: leuk zo'n actief forum!

            Comment

            • Waveform
              • Dec 2009
              • 321

              #7
              Een "DJ" die enkel zijn laptop mee neemt???

              Met actief kan je heel goedkoop gaan, maar om echt iets leuks te vinden binnen jouw budget zal toch moeilijk zijn.

              Misschien is dit wat:
              Martin CT-2, coaxiale luidspreker 550 per paar

              Zijn geen super krachtige speakers, maar dan moet je ook geen superkrachtige amp te kopen. In de toekomst kan je eventueel een subwoofer bij plaatsen.

              Edit: Zelfbouw is natuurlijk ook een optie. Komt niet echt goedkoper uit, maar je kan dat zo krachtig maken als je wil.
              Last edited by Waveform; 16-12-09, 13:50.

              Comment

              • bonkers
                • Dec 2009
                • 4

                #8
                Ja het betreft een DJ die ook lid is van onze vereniging die dan gewoon zoiets meeneemt zoals je daar toont en z'n laptop en een mixer. Meer moet het meestal niet zijn...
                Ik ken zelf niet genoeg van geluid e.d. om zelf wat in elkaar te flansen denk ik...
                Bij dat voorbeeld van 550 euro moet nog een versterker vrees ik ? Wat moet ik daarvoor dan nemen?
                Meer dan 300 personen zullen er nooit binnen zijn hoor.
                Ik dacht dat €1000 meer dan voldoende zou zijn...

                Comment

                • djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

                  #9
                  Originally posted by bonkers
                  Ik dacht dat €1000 meer dan voldoende zou zijn...
                  Mag je gerust verdubbelen (en dat nog 2x verdubbelen....)

                  Misschien is het de moeite waard om eens naar 4-Acoustic te kijken, ze schijnen erg goed spul te maken, in ieder geval zien de prijzen er goed uit.

                  Zoek eens contact met 4-AC, volgens mij weet hij er meer van (dat doet zijn naam in ieder geval wel vermoeden)


                  Daan

                  4-Acoustic Online Shop

                  4-Acoustic Online Shop - 4-Acoustic / Komplettsets / Endstufen-Komplettsets

                  Check de "FCS" series.
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                  Comment

                  • darco
                    • Sep 2009
                    • 135

                    #10
                    Voor een oppervlakte van 150-200m² en tot 300 pers aanwezig, zal je idd aan 1000€ niet voldoende hebben.

                    De speakers die je zelf aanhaalde, zijn gewoon veel te licht voor die omstandigheden. Misschien es even rondkijken op sites zoals 2dehands en kapaza, maar vrees dan nog dat je er niet gaat komen met je budget!

                    Misschien best dat je iemand met verstand van zaken in jullie lokaal laat langskomen. Zoek even een lokale geluidsboer en vraag hem om raad, wie weet zit er iemand van het forum in je buurt?

                    Comment

                    • Waveform
                      • Dec 2009
                      • 321

                      #11
                      1000 euro is inderdaad niet zoveel, maar met wat zoekwerk, geluk en creativiteit kan je wel wat bij mekaar krijgen. Met wat geluk vind je wel een setje topkasten, versterker en een simpele crossover. Met HEEL veel geluk vind je misschien ook nog een simpele baskast. Als je je geluid in mono aanstuurt krijg je dat alles wel met 1 versterker getrokken.

                      Maar zelfs met heel veel geluk ga je serieus met die 1000 euro moeten flirten om er te geraken.

                      Comment

                      • DJ_matthias
                        • Jun 2005
                        • 620

                        #12
                        wij draaien in ons jeugdhuis op 4 stuks jbl jrx-115 en 2 jbl jrx-118
                        totale kostprijs speakers + versterkers + x-over (6 jaar geleden): 5000€

                        voor jou doeleinde en budget zijn momenteel 2 jrx-115 misschien al genoeg
                        kost je 560 euro voor 2 speakers als je goed zoekt
                        dan nog een amp voor een 200 euro?? en je cablage nog.
                        we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                        Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

                        Comment

                        • darco
                          • Sep 2009
                          • 135

                          #13
                          Dan denk ik dat 2x jrx 125 toch een iets betere oplossing zou kunnen zijn. Tweedehands + versterker, zou moeten lukken voor jouw budget.

                          Comment

                          • djspeakertje
                            • Oct 2008
                            • 1912

                            #14
                            Originally posted by darco
                            Dan denk ik dat 2x jrx 125 toch een iets betere oplossing zou kunnen zijn. Tweedehands + versterker, zou moeten lukken voor jouw budget.

                            Dat kan nieuw ook nog wel uit...

                            En 2e hands+ beetje investeren is ook nog een subje erbij!


                            Daan
                            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                            Comment

                            Working...