vreemde micro's

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    vreemde micro's

    Beste,

    Weet iemand welke micro's er op dat drumstel staan?

    YouTube - Metropole Orchestra - A Tribute to Joe Zawinul - Fast City

    verder, een geschift concert
  • SoundOfSilence
    • Mar 2007
    • 766

    #2
    Shure beta 98?

    It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

    Comment

    • peterwagner
      • Oct 2008
      • 317

      #3
      Originally posted by SoundOfSilence
      Shure beta 98?

      Lijkt me wel, het zijn iig wel de shure a98d clamps.

      Comment

      • Waveform
        • Dec 2009
        • 321

        #4
        Inderdaad. Zijn volgens mij wel die Shures. Audio Technica, Audix en waarschijnlijk nog wel wat andere merken hebben ook zulke leuke condensor microfoontjes. Als je de cymbalen langs onder neemt en een SM/Beta 91 in de kickdrum legt, zie jij bijna geen microfoons staan en dus ook geen microfoonstatieven.

        Als je dan die oude MD421's ziet staan is het wel een enorm verschil. Gigantische microfoon met dan nog eens een koppelstuk en een xlr kabel er in... Log en lomp

        Comment

        • SoundOfSilence
          • Mar 2007
          • 766

          #5
          Originally posted by Waveform
          Als je dan die oude MD421's ziet staan is het wel een enorm verschil. Gigantische microfoon met dan nog eens een koppelstuk en een xlr kabel er in... Log en lomp
          Maar een 421 klinkt wel erg lekker op een floortom
          It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

          Comment

          • Waveform
            • Dec 2009
            • 321

            #6
            Originally posted by SoundOfSilence
            Maar een 421 klinkt wel erg lekker op een floortom
            Klopt helemaal, maar dat wil niet zeggen dat er na 40 jaar geen betere en handigere alternatieven zijn.

            PS: Ik heb ook een aantal 421's liggen en die worden ook nog wel gebruikt.

            Comment

            • Mach Facilities
              • May 2009
              • 109

              #7
              en zo te zien nog een paartje grootmembranen op de overhead....., maar was niet HEEL duidelijk te zien, leek echter wel verdacht veel op de AKG C-414 ULS.

              Chris

              Comment

              • Waveform
                • Dec 2009
                • 321

                #8
                Originally posted by Mach Facilities
                en zo te zien nog een paartje grootmembranen op de overhead....., maar was niet HEEL duidelijk te zien, leek echter wel verdacht veel op de AKG C-414 ULS.

                Chris
                Die waren me ook opgevallen. Fijne micro's, maar niet bepaald goedkoop

                Comment

                • BvE
                  • Oct 2004
                  • 385

                  #9
                  Dit lijkt mij wederom een samenwerkingsverband tussen Ampco en Dutchview, waarbij Ampco grotendeels de microofons en FOH levert en Dutchview de registratie verzorgt. Nu weet ik alleen niet zeker of voor het Metropool een vaste set en ploeg meereist.

                  Inderdaad een krankzinnig concert en een zeer vette geluids mixage. Hulde voor de mannen van DV! Microfoons zijn idd wat er al is gezegd.

                  Comment

                  • peterwagner
                    • Oct 2008
                    • 317

                    #10
                    Het Metropool-orkest heeft heel veel apparatuur zelf, iig ongelooflijk veel microfoons voor de rest durf ik het niet te zeggen.
                    Ze hebben ook een eigen technische ploeg, Paul Pouwer (van Power Sound Studio) doet de FOH, de rest ken ik niet.

                    Comment

                    • renevanh
                      • Oct 2004
                      • 2371

                      #11
                      Originally posted by BvE
                      Dit lijkt mij wederom een samenwerkingsverband tussen Ampco en Dutchview, waarbij Ampco grotendeels de microofons en FOH levert en Dutchview de registratie verzorgt.
                      Ik kan geen Ampco mics of zelfs kabels ontdekken, en de mics zien er veel te goed uit. Zie die SM57's eens krasvrij glimmen!
                      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                      Comment

                      • Olaf Duffhuës
                        • Oct 2000
                        • 2477

                        #12
                        Dus Ampco heeft alleen afgetrapte rommel?

                        Dacht dat je in een ander topic net verklaard had dat je zoveel ervaring had.......
                        Olaf Duffhuës

                        **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                        Comment

                        • renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

                          #13
                          Originally posted by Olaf Duffhuës
                          Dus Ampco heeft alleen afgetrapte rommel?
                          Dat zijn jouw woorden...

                          Krasvrije mics in het verhuurassortiment zijn enorm zeldzaam... Ampco heeft er zeker wel een paar die (nog) krasvrij zijn maar dan zit er ook een Ampco logo op. Hier niet.
                          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                          Comment

                          • Olaf Duffhuës
                            • Oct 2000
                            • 2477

                            #14
                            Ik denk dat het anders in elkaar steekt, maar toe maar, jij wint de beker...
                            Olaf Duffhuës

                            **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                            Comment

                            • Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

                              #15
                              stomtoevallig weet ik dat bij IEDER optreden van het metropole er een opnamewagen mee gaat. Domweg omdat het metropole een door de omroepen in stand gehouden orkest is.
                              Enne, ja hoor, uit die wagens komen vaak mooie dingen, zowel qua materiaal als product...

                              Comment

                              Working...