Mackie 1604 VLZ PRO probleem

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dr.watson
    • Jun 2008
    • 4

    Mackie 1604 VLZ PRO probleem

    Heren experts,

    Ik heb een probleem met mijn mixer (mackie 1604 vlz pro). Er zit een enorm verschil tussen het signaal level van SUB 3 en 4. (Level van sub 3 is flink hoger)

    Situatie:
    Neem 2 willekeurige kanalen, ch1 pan naar L, ch 2 naar R. (level van input signalen gelijk, EQ gelijk.) routeren naar sub3-4 geeft het hierboven beschreven level verschil. Als ik de signalen naar sub1-2 of main uitgang routeer is er geen verschil...

    Is er een techneut die weet wat hier aan de hand is ?

    mvg,

    Ruud
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Is het signaal op die ene subgroep zachter dan normaal of juist harder dan het zou moeten zijn?
    Wanneer is het probleem ontstaan?
    Doet het zich constant voor?
    Heb je niet per ongeluk iets op de insert ingeprikt?
    Probeer anders even met een jackplug eventueel vuil tussen de contacten van de insert jack weg te 'raggen'.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • dr.watson
      • Jun 2008
      • 4

      #3
      MusicXtra bedankt voor je reactie!

      SUB 3 is harder dan SUB 4 (3 leds, en ook hoorbaar)

      Als ik routeer naar SUB1-2 dan is zijn beide signalen gelijk aan elkaar en hebben het niveau van SUB 4, het signaal level SUB3 is dus flink harder.

      Het maakt niet uit welke 2 kanalen je gebruikt het resultaat blijft gelijk.
      Er is niets aangesloten op de inserts, ik gebruik een CD speler als signaalbron. Het probleem is constant.

      mvg,

      Ruud

      Comment

      • dr.watson
        • Jun 2008
        • 4

        #4
        Overigens, als je 1 kanaal gebruikt met de pan in het midden dan heb je hetzelfde resultaat.
        Ik heb inmiddels een schema op internet gevonden van de mixer, ik vermoed dat er iets niet goed is in het SUB3 circuit.
        Last edited by dr.watson; 11-12-09, 01:41.

        Comment

        • MusicSupport
          • Feb 2006
          • 1016

          #5
          Je moet even zonder speaker of versterker aangesloten de hele tafel in het rood jagen. Even de ingangen van de CD speler routeren naar de Subs en die weer naar L/R en dan ff volgas in het rood. Daarna zou het weg moeten zijn. Even die Sub3 fader zonder signaal goed op en neer halen en bewegen kan ook helpen.

          Mocht dat niet helpen dan kun je even de bandbekabeling binnenin nakijken en aandrukken.

          Is het dan niet weg dan is het blijvend.

          Mackie 1604 kwaaltje
          d&b Audiotechnik

          Comment

          • BvE
            • Oct 2004
            • 385

            #6
            Je hebt neem ik aan wel gekeken naar de routing knopjes boven de subgroep faders? Sub 3 stuur je SLECHTS naar links, sub 4 SLECHTS naar rechts. Wanneer je op Sub 3 ook per ongeluk rechts hebt ingeduwd heb je 3 dB harder signaal die overigens dan ook door beide uitgangen wordt gestuurd.

            Comment

            • dr.watson
              • Jun 2008
              • 4

              #7
              Het probleem is gevonden!

              De fader van SUB 3 is stuk, deze en die van sub 4 heb ik verwijderd en doorgemeten. Voor de zekerheid de fader van SUB 3 op de posisitie van SUB 4 gesoldeerd en andersom. Het probleem verhuisd mee! Een nieuwe fader is inmiddels besteld.

              Bedankt voor het meedenken!

              Comment

              • BvE
                • Oct 2004
                • 385

                #8
                Slim werk!

                Comment

                Working...