JBL M-Pro en crown versterker in brug

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mjanssen78
    • Dec 2009
    • 31

    JBL M-Pro en crown versterker in brug

    Heren ,

    In de kroeg waar ik af en toe kom hebben ze 2 JBL M-Pro 225 en 2 JBL M-Pro 255 speakers. Iedere speaker heeft zijn eigen crown xl602 versterker.

    De versterker staat aangesloten in brug mode. Volgens de specificatie`s van crown wordt alleen 8ohm ondersteund in brug mode. De speakers zijn volgens mij 4 ohm.

    We hebben veel problemen met deze set , hoorn`s kapot , woofer kapot en nu een versterker afgefikt.

    Kan dit iets hiermee te maken hebben ? Volgens de leverancier moet het kunnen. Ik twijfel hier zelf aan ???

    Graag jullie advies
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

    #2
    Volgens de site van crown vind die 602 het niet zo fijn om op 4 ohm te draaien
    XLS Series
    Je zou wel verwachten dat hier een beveiliging in zou zitten tegen te lage weerstand maar aan de andere kant is het wel een budget serie van crown .
    Last edited by Timo Beckman; 10-12-09, 22:22.

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Vreemd dat een leverancier zich al niet aan de specs. van de spullen die hij levert houdt.
      Denk dat je versterkers wat rare signalen gaan produceren met een 4 Ohm belasting.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • tha_dj
        • Jan 2004
        • 375

        #4
        Ik zeg persoonlijk dat inderdaad het een en ander verband met elkaar houd.
        Hebben zelf 255 subs en jrx 125 toppen, draaien ook met de xls 602 van crown maar ook met de xti 4000.

        Draaien de subs op 1 xls en 2 toppen op een ander xls ( subs krijgen dan wel eigenlijk tekort vermogen om lekker uit de verf te komen )

        Vandaar de xti 4000 inmiddels waarop de set gewoon doorgelusd op 2 Ohm kan draaien en wel lekker uit de verf komt.

        Xls is zelfs op 4 Ohm stereo al niet lang belastbaar, met alleen de toppen laat staan gebrugd ( kan ook overigens niet volgens de manual met de oudere serie, met de nieuwere ook niet behalve de 5000 )

        Maar goed, degene die het heeft geleverd, heeft die natuurlijk uitgebreid gelezen
        your light !

        Comment

        • Koen van der K
          • Aug 2005
          • 1146

          #5
          Meestal zijn dit soort verschijnselen (defect raken / opblazen / affikken) een combi van factoren waarvan 't spul als 'n malloot over de nek laten gaan waarschijnlijk de voornaamste is.

          Een limiter lijkt me 'n mooi begin naar de oplossing ...

          Groeten en succes !
          Meer is minder, minder is meer

          Comment

          Working...