Midas, KT en Behringer?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peterwagner
    • Oct 2008
    • 317

    Midas, KT en Behringer?

    The Music Group heeft Midas en Klark Teknik overgenomen. Ze hadden al Behringer. Zullen we van Behringer nu goedkope Midas-klonen krijgen?
    De Behringer 8XL? of de Behringer Pro66?

    Midas & KT under new ownership
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

    #2
    Inderdaad een raar verhaal...Ik begrijp het niet zo goed, dit omdat ze het toch goed hadden binnen de Bosch groep?

    Maar misschien komen er hogere kortingen..;-) Dit weer vanwege goedkopere productie in Japan?

    Misschien wordt Behringer wel een Klark product, al betwijfel ik dit heel erg..;-)

    Misschien komt Midas terug bij zijn oude importeur

    En zo kun je blijven gissen, ik weet niet hoe het momenteel met SGM staat, maar daar was ook iedereen bang voor toen het opging in Highlite...Daar in tegen las ik net dat RCF 51% belangen heeft in SGM...

    Het moet niet gekker worden...
    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

    Comment

    • Koen van der K
      • Aug 2005
      • 1146

      #3
      Originally posted by peterwagner
      Zullen we van Behringer nu goedkope Midas-klonen krijgen?
      ... die zijn er al 'n tijdje; vergelijk bijvoorbeeld de Venice 160 maar eens met de XL1600.

      Ik kan ze geen ongelijk geven, daarbij denk ik dat je met een Behringer clone een veel gunstigere prijs/kwaliteit verhouding hebt dan de originele Midas "budget" series.

      Binnen Bosch rommelt 't al even met flinke re-organisaties, de goedkope Midas-lijn wordt in Duitsland bij meneer Dynacord gemaakt. Geen idee wat er uit Japan komt, of bedoelde je China ;-) ?

      Groeten !
      Last edited by Koen van der K; 08-12-09, 19:29.
      Meer is minder, minder is meer

      Comment

      • MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

        #4
        Dus ze zijn uit de Telex groep (Bosch) nu? Wat zit daar dan nog wel in? Alleen EV en PMC zo te zien
        d&b Audiotechnik

        Comment

        • cobi
          • Aug 2002
          • 1083

          #5
          Midas is toch maar een speeltje van Bosch (geweest)?

          Bosch verdient vele malen meer met de verkoop van keukenapparatuur/motormanagements/gereedschappen en weet ik veel wat allemaal. Die audiobizz is peanuts voor die gasten, weinig marge, hoge ontwikkelingskosten.

          De geilheid/emotie/liefde die wij hebben voor een mooie mengtafel dat interesseert ze niet.

          Dus verkopen die hap als het minder oplevert!
          Spelingvouten onder voorbehout...

          Comment

          • Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

            #6
            Midas is toch maar een speeltje van Bosch (geweest)?

            Bosch verdient vele malen meer met de verkoop van keukenapparatuur/motormanagements/gereedschappen en weet ik veel wat allemaal. Die audiobizz is peanuts voor die gasten, weinig marge, hoge ontwikkelingskosten.

            De geilheid/emotie/liefde die wij hebben voor een mooie mengtafel dat interesseert ze niet.

            Dus verkopen die hap als het minder oplevert!
            A. Vergeet niet dat Bosch ook kapitalen verdiend aan brandontruimingsinstallaties. (mooi Scrabble woord..;-)) Iets waar Bosch best wel groot in is!

            B. Bosch de financiering van o.a. de XL8 voor een groot deel heeft gedaan en niet zonder succes....

            C. Dat er niet echt de indruk werd gegeven bij de overname dat Bosch een soort handels bedrijf is die bedrijven opkoopt om om zeep te helpen of te cashen...

            D. Waarom ze bijv. Dynacord niet afstoten dan, dat is denk ik in verhouding een groter blok aan het been...
            Olaf Duffhuës

            **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

            Comment

            • DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

              #7
              Originally posted by cobi
              Bosch verdient vele malen meer met de verkoop van keukenapparatuur/motormanagements/gereedschappen en weet ik veel wat allemaal. Die audiobizz is peanuts voor die gasten, weinig marge, hoge ontwikkelingskosten.
              Dit is exact de reden (Niche markt) waarom philips pro audio/video (Breda bijv.) destijds verkocht is aan Bosch. Dit weet ik toevallig rechtstreeks van de "grote" philips man.

              E. Bosch koopt nu ook systemen in, en laat daar hun merk op plakken.

              Comment

              • Cake Music NL
                • Sep 2008
                • 60

                #8
                Olaf, je vraagt je af of Midas naar de oude distributeur terug gaat.
                Heb jij soms meer info hierover? Zou wel logisch zijn en erg o.k. voor Holland.
                Aha, Behringer zit daar nu opeens al.... hahaha
                en op de Midasbenelux site staat opeens een engelse brief dat alles bij het oude blijft, jaja. Spannende tijden in Apeldoorn.
                Dit is het begin van een leuke soap.
                Grote Rentals vallen om, grote bureau's vallen om en trotse audiomerken worden opgeslokt door dozenschuivende investeerders, en daar is het cirkeltje rond, want die investeerders gaan over lijken, zeker mijnheer Behringer!

                Comment

                • showband
                  • May 2001
                  • 4524

                  #9
                  ik hoop dat het niet zo een verhaal wordt als met oberheim synthesizers die ineens uit italie kwamen.

                  En major suckten.

                  en voor geen meter verkochten na dat ene model.
                  lekker belangrijk!

                  Comment

                  • cobi
                    • Aug 2002
                    • 1083

                    #10
                    Originally posted by Olaf Duffhuës
                    A. Vergeet niet dat Bosch ook kapitalen verdiend aan brandontruimingsinstallaties. (mooi Scrabble woord..;-)) Iets waar Bosch best wel groot in is!

                    B. Bosch de financiering van o.a. de XL8 voor een groot deel heeft gedaan en niet zonder succes....
                    Ok, ik denk alleen dat je het wel in de juiste verhouding moet zien. In de XL8 zit procentueel veel meer ontwikkelingskosten (dus minder marge) dan bij bijvoorbeeld een motormanagement. En dat is waar die jongens naar kijken.


                    C. Dat er niet echt de indruk werd gegeven bij de overname dat Bosch een soort handels bedrijf is die bedrijven opkoopt om om zeep te helpen of te cashen...
                    Die overname was nog voor de credit crisis volgens mij, op dit moment zijn wel meer bedrijven die hun tactieken aanpassen.
                    Spelingvouten onder voorbehout...

                    Comment

                    • showband
                      • May 2001
                      • 4524

                      #11
                      Behringer Parent Company, The Music Group, to Acquire Midas, Klark Teknik

                      citaat:
                      "According to Music Group chairman Uli Behringer, “I am thrilled and honored to join with John Oakley and his team in taking these legendary brands forward. I have immense respect for the dedication to quality, performance and customer service that this team has shown consistently over the years. While we plan to invest considerable resources and support in these brands, we also look forward to learning from the achievements of their engineers and working with them to take Behringer and all of the Music Group brands to a new level.”
                      The KT and Midas brands “will continue to operate autonomously under the leadership of John Oakley while benefiting from the synergies of our combined efforts,” adds Music Group CEO Michael Deeb. “All brands will take advantage of the Music Group’s extensive resources and industry-leading competencies including product development, life-cycle management, supply chain and logistics."

                      Hier lees ik in:
                      "Behringer pakt kennis"
                      "midas gaat (ook?) in china bouwen "
                      lekker belangrijk!

                      Comment

                      • salsa
                        • Jan 2007
                        • 1315

                        #12
                        Uli,Uli, da kommen die kamelen!

                        Originally posted by Cake Music NL
                        ............daar is het cirkeltje rond, want die investeerders gaan over lijken, zeker mijnheer Behringer!

                        Nou,nou, om nu gelijk weer de 2e wereld oorlog erbij te gaan halen!

                        Uli,Uli, was machen ihr da?? Wir machen Mi das??


                        Dave
                        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                        Comment

                        • 4AC
                          • Nov 2007
                          • 1791

                          #13
                          Originally posted by salsa
                          Nou,nou, om nu gelijk weer de 2e wereld oorlog erbij te gaan halen!

                          Uli,Uli, was machen ihr da?? Wir machen Mi das??


                          Dave
                          haha, jawohl!
                          An die arbeit!
                          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                          Comment

                          • jans
                            • Feb 2003
                            • 869

                            #14
                            Originally posted by showband
                            Hier lees ik in:
                            "Behringer pakt kennis"
                            "midas gaat (ook?) in china bouwen "


                            Als de prijzen dan ook worden aangepast, net als EV en dynacord hebben gedaan met de DC-one/DSP260.
                            Ik ga er hierbij natuurlijk wel van uit dat er een gedegen kwaliteitscontrole komt, gezien de status van Midas en KT kan dit eigenlijk niet anders.
                            Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

                            Comment

                            • TimoB
                              • Oct 2008
                              • 38

                              #15
                              Originally posted by showband
                              Behringer Parent Company, The Music Group, to Acquire Midas, Klark Teknik

                              Hier lees ik in:
                              "Behringer pakt kennis"
                              "midas gaat (ook?) in china bouwen "
                              Behringer pakt kennis lees ik zeker (had je anders verwacht?), maar waar haal jij uit dat Midas/KT in China gaat bouwen?

                              Comment

                              Working...