Roland M-400 vraagjes

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

    Roland M-400 vraagjes

    Heren,

    Er zijn denk ik wel voldoende mensen hier die een M-400 gebruiken.
    Nu heb ik een vraag daar over, maar kan het antwoord niet 1-2-3 elders vinden.....:
    Het REAC "signaal" wordt middels een CAT5 kabel getransporteerd van een 1608 stagebox naar de M-400. Om 2 1608's te gebruiken dien je dus twee CAT5 kabels te leggen......

    Is het ook mogelijk om dit REAC signaal als een VLAN over een netwerkswitch te transporteren, en als media tussen de 2 switches glas te gebruiken?

    Gezien de gespecificeerde kabel lengte zal het gaan om een 100 Mb verbinding. Als je dan 2 switches pakt (met een glasmogelijkheid er op en 1 Gbit) en op de poorten 1 VLAN (Virtual LAN) 1 zet, en op de poorten 2 VLAN 2, gaat dat dan werken.


    Wellicht dat bovenstaande tekening enigszins verduidelijkt??
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Volgens mij heeft Roland een dergelijke oplossing zelf ook al in het leveringsprogramma.
    En als je het zo zou doen als op jouw tekening dan hoeft er maar één kabel vanaf je mixer te komen, alle informatie gaat over één kabel.
    Maar waarom zou je zo moeilijk doen?
    Dat tweede CAT5 kabeltje leggen is zoveel werk niet en je zou ook kunnen kiezen voor de 3208 stagebox, die heeft maar één Cat 5 kabel nodig, de tweede is redunant.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • paulschreuder
      • Oct 2007
      • 42

      #3
      Originally posted by jakkes72
      Heren,

      Er zijn denk ik wel voldoende mensen hier die een M-400 gebruiken.
      Nu heb ik een vraag daar over, maar kan het antwoord niet 1-2-3 elders vinden.....:
      Het REAC "signaal" wordt middels een CAT5 kabel getransporteerd van een 1608 stagebox naar de M-400. Om 2 1608's te gebruiken dien je dus twee CAT5 kabels te leggen......

      Is het ook mogelijk om dit REAC signaal als een VLAN over een netwerkswitch te transporteren, en als media tussen de 2 switches glas te gebruiken?

      Gezien de gespecificeerde kabel lengte zal het gaan om een 100 Mb verbinding. Als je dan 2 switches pakt (met een glasmogelijkheid er op en 1 Gbit) en op de poorten 1 VLAN (Virtual LAN) 1 zet, en op de poorten 2 VLAN 2, gaat dat dan werken.


      Wellicht dat bovenstaande tekening enigszins verduidelijkt??
      Dag,

      Hetgeen jij wilt is heel binnenkort mogelijk. Op dit moment is het zo dat aan een REAC-poort maximaal 1 apparaat gehangen kan worden (b.v. S-1608 of S-4000 of S-4000D). Echter, onlangs kreeg ik een nieuwsbrief van mijn leverancier met daarin de aankondiging dat er o.a. een merger op de markt komt. Met die merger kun je allerlei apparaten (dus ook 2 stuks S-1608) samenvoegen en over 1 REAC-lijn (=40 kanalen) versturen. Je hebt dan je 32 inputs tot je beschikking en de 16 outputs worden terug gebracht naar 8 outputs (dus een kopie van elkaar).

      Er zijn trouwens nu ook wat andere stageboxen op de markt, kijk eens in deze nieuwsbrief die ik kreeg:

      proaudioshop.nl nieuwsbrief

      Gr,

      Paul
      M-400/M-380/S-4000-3208/S-1608/S-4000D/M-48

      Comment

      Working...