d&b 2xMAX + 2xE18-SUB

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VJD
    • Dec 2009
    • 8

    d&b 2xMAX + 2xE18-SUB

    Hallo allemaal ik ben nieuw hier

    Van de week heb ik 2de hands d&b speakers gekocht:
    2x d&b MAX 15" (zowel monitor als top te gebruiken)
    2x d&b E18-SUB 18" subwoofers

    Om deze aan te sturen ben ik opzoek naar versterker(s), wat is jullie advies?

    Ik heb nog het volgende versterkers/mixer thuis liggen.
    QSC PLX3402
    JBL MPX300
    Dynacord MP7

    Zou ik de bovenstaande versterkers/mixer icm mijn d&b boxen te kunnen gebruiken? (ook heb ik OHM MR-10 boxen, misschien als top te gebruiken?)

    Alvast bedankt
  • Husss
    • Jul 2003
    • 220

    #2
    Gewoon voor de originele D&B amps gaan
    De maxen worden wel vaker met andere pro eindtrappen gebruikt. alle andere met dedicated D&B amps.
    Je kunt ook deD&B Epac's gebruiken. Deze zie je regelmatig voor een redelijk bedrag langs komen

    Succes
    Last edited by Husss; 01-12-09, 20:07. Reason: mod

    Comment

    • VJD
      • Dec 2009
      • 8

      #3
      Originally posted by Husss
      Gewoon voor de originele D&B amps gaan
      De maxen worden wel vaker met andere pro eindtrappen gebruikt. alle andere met dedicated D&B amps.
      Je kunt ook deD&B Epac's gebruiken. Deze zie je regelmatig voor een redelijk bedrag langs komen

      Succes
      Bedankt voor uw reactie.

      ik kan tegenwoordig moeilijk aan een d&b amps komen die MAX en E18-SUB modules hebben

      Comment

      • flash-a-new-generation
        • Nov 2006
        • 228

        #4
        maxampen zijn innerdaad zeer gewild en dus schaars. ik denk dat je anders het hele zooitje met een D-12 wel kunt aansturen. daar zitten volgens mij alle settings in voor maxen en ook voor die subjes. (weet ik niet 100% zeker)

        Ik zou ook orginele D&B eindtrappen gebruiken omdat je het verschil goed kunt horen!

        succes met de zoektocht
        EAW SB850 en DVA T-4 array:D

        Comment

        • MusicSupport
          • Feb 2006
          • 1016

          #5
          Allereerst kan ik alleen maar aanraden d&b amps te gebruiken op je d&b speakers! Dit klinkt echt het beste. Mocht je dat niet kunnen finacieren en je wil het risico lopen je speakers kapot te helpen door perongeluk misbruik (dit gebeurt je voor 99,99% zeker niet met d&b amps) dan kan ik je onderstaande optie aanraden.

          Die Max'en en E18's gaan erg goed op een P1250 van EV of P1050 van Dynacord. Let wel dat de E18's op pin 3/4 zitten bedraad intern! (Speakon 2+/2- dus)

          2x D12 is echter veruit de beste oplossing maar kost je een behoorlijke duit!
          Last edited by MusicSupport; 01-12-09, 22:59.
          d&b Audiotechnik

          Comment

          • frederic
            • Jan 2006
            • 3511

            #6
            Ik weet ook zo een D&B set staan.
            Ze vragen 12.000€ voor: 4x C7 subs en 2x C7 toppen met 2x P1200 amps met bekabeling. Is dat teveel?



            Trouwens wat is het verschil tussen een P1200 amp en een D12?

            PS aan de topicstarter

            Comment

            • sparky
              • Apr 2002
              • 2104

              #7
              Originally posted by frederic
              Ik weet ook zo een D&B set staan.
              Ze vragen 12.000€ voor: 4x C7 subs en 2x C7 toppen met 2x P1200 amps met bekabeling. Is dat teveel?



              Trouwens wat is het verschil tussen een P1200 amp en een D12?

              PS aan de topicstarter
              Het verschil, uh een set die 2x zo vet klinkt en een stuk meer druk levert, het is het geld extra zeker waard.

              on topic: Hou er wel rekening mee dat je die maxen nog aardig moet EQ'en voordat ze lekker klinken als zaalspeaker. Met D&B amps (E-PAC is idd het makkelijkst te vinden en het meeste waar voor je geld..) kom je al een eind, maar dan is het nog steeds wel wat sleutelen. E18's zijn mooie subjes trouwens, jammer dat je er maxen bij hebt ipv E9's die normaal nog al eens met deze subs gecombineerd worden, das een heel chique setje dat wel lekker klinkt zonder EQ....
              Last edited by sparky; 02-12-09, 01:51.
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

              Comment

              • VJD
                • Dec 2009
                • 8

                #8
                Bedankt voor jullie reacties. Maar is mijn QSC versterker niets waard? en dus niet te gebruiken met deze set?

                Comment

                • paul_ulrix
                  • Mar 2009
                  • 74

                  #9
                  wat houd je tegen om het te proberen ?

                  Comment

                  • MusicSupport
                    • Feb 2006
                    • 1016

                    #10
                    Originally posted by VJD
                    Bedankt voor jullie reacties. Maar is mijn QSC versterker niets waard? en dus niet te gebruiken met deze set?
                    Ik denk dat deze goede maar lichtgewicht versterker met schakelende voeding jouw subs niet de boost gaat geven waar je op hoopt. Je kunt het proberen. Maar vergeet vooral een crossover niet want anders worden je subs fullrange en kost het teveel vermogen wat je toch niet hoort en wil horen uit een sub.
                    d&b Audiotechnik

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #11
                      Originally posted by VJD
                      Bedankt voor jullie reacties. Maar is mijn QSC versterker niets waard? en dus niet te gebruiken met deze set?
                      Die QSC doet helaas niet veel op het sub, je doet je D&B spul zwaar tekort met deze, toch wel budget, versterker.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • VJD
                        • Dec 2009
                        • 8

                        #12
                        Originally posted by paul_ulrix
                        wat houd je tegen om het te proberen ?
                        Ik heb kabels besteld, die nog niet binnen zijn. vandaar...

                        Originally posted by MusicSupport
                        Ik denk dat deze goede maar lichtgewicht versterker met schakelende voeding jouw subs niet de boost gaat geven waar je op hoopt. Je kunt het proberen. Maar vergeet vooral een crossover niet want anders worden je subs fullrange en kost het teveel vermogen wat je toch niet hoort en wil horen uit een sub.
                        wat houd crossover eigenlijk in?

                        Originally posted by MusicXtra
                        Die QSC doet helaas niet veel op het sub, je doet je D&B spul zwaar tekort met deze, toch wel budget, versterker.
                        is de QSC wel geschikt voor de MAX's?

                        Comment

                        • VJD
                          • Dec 2009
                          • 8

                          #13
                          Originally posted by sparky
                          Het verschil, uh een set die 2x zo vet klinkt en een stuk meer druk levert, het is het geld extra zeker waard.

                          on topic: Hou er wel rekening mee dat je die maxen nog aardig moet EQ'en voordat ze lekker klinken als zaalspeaker. Met D&B amps (E-PAC is idd het makkelijkst te vinden en het meeste waar voor je geld..) kom je al een eind, maar dan is het nog steeds wel wat sleutelen. E18's zijn mooie subjes trouwens, jammer dat je er maxen bij hebt ipv E9's die normaal nog al eens met deze subs gecombineerd worden, das een heel chique setje dat wel lekker klinkt zonder EQ....
                          Is E-PAC ook een versterker?

                          Comment

                          • sparky
                            • Apr 2002
                            • 2104

                            #14
                            Originally posted by VJD
                            Is E-PAC ook een versterker?
                            ja

                            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                            Comment

                            • Waveform
                              • Dec 2009
                              • 321

                              #15
                              Nog veel te leren precies. Allemaal leuk om D&B te hebben staan, wat in deze buurt wel als een chique merk wordt bekeken, maar dan moet je het ook tot zijn recht laten komen.

                              Ik ben eigenlijk ook geen geweldige D&B fan, maar Max'en zijn wel leuke monitors.

                              Comment

                              Working...