Op zoek naar een goede monitorset

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koen De Paepe
    • Nov 2009
    • 52

    Op zoek naar een goede monitorset

    Zoals de titel dus verraad ben ik op zoek naar een 'goede monitorset'

    Ik ben van plan om (voorlopig) een set van 8 monitors aan te schaffen. Ik gebruik momenteel EV sx300's maar deze schieten toch wat te kort voor het echte werk op grotere shows.

    Ik wacht momenteel op een demo van de EV PX1152. Toch had ik graag nog wat alternatieven opgenoemd gezien moest ik er niet helemaal tevreden van zijn.

    vereisten:
    - 15"
    - mogelijkheid om bi-amped aan te sturen
    - geen zware lompe kasten (25 à 30kg is wel het maximum, lichter mag zeker)
    - geluidskwaliteit vergelijkbaar met de PX of X-array serie van EV

    pluspunt bij de PX monitors is de pole mount om ze als topjes te gebruiken bij kleine opdrachten maar dit is geen vereiste.

    Alvast bedankt,
    Koen
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

    #2
    Originally posted by Koen De Paepe
    Zoals de titel dus verraad ben ik op zoek naar een 'goede monitorset'

    Ik ben van plan om (voorlopig) een set van 8 monitors aan te schaffen. Ik gebruik momenteel EV sx300's maar deze schieten toch wat te kort voor het echte werk op grotere shows.

    Ik wacht momenteel op een demo van de EV PX1152. Toch had ik graag nog wat alternatieven opgenoemd gezien moest ik er niet helemaal tevreden van zijn.

    vereisten:
    - 15"
    - mogelijkheid om bi-amped aan te sturen
    - geen zware lompe kasten (25 à 30kg is wel het maximum, lichter mag zeker)
    - geluidskwaliteit vergelijkbaar met de PX of X-array serie van EV

    pluspunt bij de PX monitors is de pole mount om ze als topjes te gebruiken bij kleine opdrachten maar dit is geen vereiste.

    Alvast bedankt,
    Koen


    D&B maxen?
    GAE PS series?
    JBL PRX?
    Dynacord CMX?
    Radian Apex?
    QSC?

    En alles wat ik nog vergeten ben...


    d&b audiotechnik - MAX
    GAE German Audio Engineering
    JBL :: Product
    DYNACORD – Monitor-Cabinets
    Radian - Coaxial Stage Monitors
    QSC Audio Products


    Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

    Comment

    • salsa
      • Jan 2007
      • 1315

      #3
      Electro Voice ZX-5


      Dave
      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

      Comment

      • soundcheckfrits
        • Jan 2005
        • 455

        #4
        logic System cm15 of cm12 beide voorzien van pole mount
        de groeten SCF

        Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

        Comment

        • ivo
          • Jul 2003
          • 390

          #5
          Copietje d&b max 15 met een b&c 15"/2" coax, goed en goedkoop
          Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

          Comment

          • RayM
            • Jan 2006
            • 742

            #6
            Qube Audio QM 115. Deze liggen in het poppodium waar ik werk en ze zijn goed.
            Ze voldoen ook aan al de eisen die je stelt in je bericht.
            Ze doen absoluut niet onder voor de EV monitors waar ik ook regelmatig mee werk.
            Heerlijk die stilte

            Comment

            • MusicSupport
              • Feb 2006
              • 1016

              #7
              Originally posted by ivo
              Copietje d&b max 15 met een b&c 15"/2" coax, goed en goedkoop
              Tsjaa blijft een kopie die echt niet hetzelfde klinkt; maar dat heb ik hier op het forum al een keer uitgelegd.
              Als je dan toch kopie Max'en wilt kun je ook KMT Audio overwegen!

              Wat D&B betreft kun je naast de Max(15) de M4 (of die nieuwe M6 (lichtgewicht Max12)) eens proberen.

              Verder zijn de Ampco 12" erg lekker en in je face! Maar in 15" uitvoering zijn ze weer niet te tillen. Weet je zeker dat je 15" wilt?

              EV Phoenix monitors zijn eigenlijk topkastjes. Maar ondanks hun lichtgewicht voorkomen en degelijke constructie hebben ze voor monitors wat mij betreft een onhandige hoorn en valt of staat de klank heel erg met de plaatsing.

              Coaxiaal monitors met 60 tot 80 graden radiale spreiding is echt prettiger.

              Denk ook aan EAW microwedge of JBL SRX/VRX. (Die PRX die djspeakertje noemt is actief dus daar hoef je niet naar te kijken)

              Qube vond ik ook wel aardig van wat ik heb gehoord!
              d&b Audiotechnik

              Comment

              • Beckers Entertainment
                • Dec 2008
                • 650

                #8
                Laatst zag ik weer een podium vol met NEXO's liggen..
                Ben persoonlijk niet zo thuis in het monitor gebeuren, dus heb eerlijk gezegd geen idee hoe deze klinken vergeleken met andere monitors.
                Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

                Comment

                • darco
                  • Sep 2009
                  • 135

                  #9
                  Heb onlangs nog opdracht in wagenhuys te leuven gehad, nexo huisinstallatie, zowel de foh als de monitors. De klank van de monitors werd door iedereen als erbarmelijk ervaren, ben er nog steeds geen fan van.

                  Comment

                  • Husss
                    • Jul 2003
                    • 220

                    #10
                    Originally posted by darco
                    Heb onlangs nog opdracht in wagenhuys te leuven gehad, nexo huisinstallatie, zowel de foh als de monitors. De klank van de monitors werd door iedereen als erbarmelijk ervaren, ben er nog steeds geen fan van.
                    Dan zal er toch een en ander niet heel fris geweest zijn.
                    Heb nog nooit klachten gehad over de PS10 als de PS15's.

                    Comment

                    • showband
                      • May 2001
                      • 4524

                      #11
                      8 stuks biamp 15 inch monitors?
                      Op een (1) toneel tegelijk? Doe je de gibson bros?

                      even serieus. Is dit voor tentfeesten? Want hoewel ik nexo te gek vind zou ik dat geluidskarakter niet doen bij 4x12 marshall beukfeesten met bierdouche. Maar goed in dat soort omstandigheden zijn 2x12 met 2 inch hoorn (eaw) vaak ook nog interessant.

                      Indoor ben ik blijer met meer hele goede 10 inch monitors dan met een paar 15 inch. Daar krijg je alleen rommel mee. Dus PS10, X-act enz en dan gewoon veel.

                      Maar wat betreft de 15 inch... Persoonlijk als muzikant altijd erg blij geweest met db Max. En daar zijn er relatief makkelijk van tweedehands te krijgen. En ze zijn overal bij te huren.
                      lekker belangrijk!

                      Comment

                      • Timo Beckman
                        • Jul 2006
                        • 1298

                        #12
                        Ik ben meer een foh tech maar de monitors waar ik erg goede ervaringen mee had was een 12" l'acoustic en de LE400 van martin . zijn niet goedkoop of licht maar werken wel . D&B vind ik qua klank wel ok maar ze spreiden me te veel dus het hele podium is vergeven van de herrie . Met de 400's of de l'acoustics had ik veel minder problemen .
                        JBL heeft ook een monitor in het programma die niet verkeerd is . Ik heb die dingen maar 1 keer gehoord en dat was niet verkeerd in basis . Hoe ze zich tijdens een klus gedragen weet ik niet .

                        Comment

                        • cobi
                          • Aug 2002
                          • 1083

                          #13
                          Originally posted by MusicSupport
                          Tsjaa blijft een kopie die echt niet hetzelfde klinkt; maar dat heb ik hier op het forum al een keer uitgelegd.
                          Als je dan toch kopie Max'en wilt kun je ook KMT Audio overwegen!
                          Klopt, die KMT's klinken vrijwel hetzelfde als max'en, maar.... ze zijn ook bijna net zo duur als 'echte' max'en, en aangezien je die overal kan bij huren, en na een aantal jaar nog goed kan verkopen zou ik voor Max'en gaan (Als je die tenminste wilt...).
                          Spelingvouten onder voorbehout...

                          Comment

                          • cobi
                            • Aug 2002
                            • 1083

                            #14
                            Originally posted by Husss
                            Dan zal er toch een en ander niet heel fris geweest zijn.
                            Heb nog nooit klachten gehad over de PS10 als de PS15's.
                            PS10-en zijn te gek (en niet alleen als monitor). En naar een paar jaar krijg je er ook nog een goede prijs voor terug als je ze weer wilt verkopen.

                            De PS15 moet je wat EQ betreft wel wat meer aan doen, is ook qua klank een heel ander karakter als een PS10 (maar dat is logisch) maar het is wel enorm 'recht in je bek'.
                            Spelingvouten onder voorbehout...

                            Comment

                            • martindecrock
                              • Dec 2008
                              • 36

                              #15
                              PS 15, (PS 10) en D&B Max 15 staat op de rider van de meeste buitenlandse acts.
                              Persoonlijk denk ik dat de LE 400 in dalende lijn zit, maar dat kan ook aan het genre muziek liggen. Kies ook een beetje in funktie van het genre jobs die U doet.

                              Martin

                              Comment

                              Working...