The Box PA15ECO MK2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thumb
    • Nov 2009
    • 9

    The Box PA15ECO MK2

    Hallo allemaal,

    Ik ben al een tijdje op zoek naar nieuwe boksen.
    Ik wil deze soms gebruiken voor kleine feestjes etc. en dagelijks gewoon thuis.
    Mijn budget is ongeveer 300 euro.
    Na wat gezoek op internet heb ik deze boksen gevonden
    THE BOX PA15ECO MKII - Belgium International Cyberstore
    Denken jullie dat dit wat is voor mijn doel? En zouden jullie tips kunnen geven over welke versterker erbij zou kunnen? (hoeveel watt, RMS etc.)

    Alvast bedankt!
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

    #2
    Ze geven weer vanaf 70 hz. Hierbij zul je dus toch een basbox moeten gebruiken....
    Een budget van 300 euro is niet toereikend voor een geluidsset om te gebruiken tijdens het draaien. Koop voor thuis een leuk setje monitors en huur je speakers in totdat je een leuk budget hebt.
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

    Comment

    • thumb
      • Nov 2009
      • 9

      #3
      Originally posted by Beckers Entertainment
      Ze geven weer vanaf 70 hz. Hierbij zul je dus toch een basbox moeten gebruiken....
      Een budget van 300 euro is niet toereikend voor een geluidsset om te gebruiken tijdens het draaien. Koop voor thuis een leuk setje monitors en huur je speakers in totdat je een leuk budget hebt.
      tis niet zo dat ik een prof set wil. ik wil gewoon 1 stap hoger dan huiskamerspul. waarmee je gwn een feest kan geven

      Comment

      • djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

        #4
        Originally posted by thumb
        Hallo allemaal,

        Ik ben al een tijdje op zoek naar nieuwe boksen.

        Boksen doen we hier niet, daarvoor moet je hier zijn: www.boksen.nl - Home

        Ik zou sparen voor +- 450 euro en een setje van deze kastjes halen: SkyTronic product: DISCO SPEAKERBOX MET LED , de derde van links, met deze amp: http://www.skytronic.nl/product/product.php?s=172.010 , de 600 of hoger.

        Een goedevriend van mij heeft zo'n setje, kwa hoog dikke shit, maar als je graag hard gaat en veel bass hebt, is dit prima.


        Zo, dat is eruit, en nou nooit meer skypech promoten, daar val je toch bijna flauw van, die website alleen al...


        Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

        Comment

        • thumb
          • Nov 2009
          • 9

          #5
          Thx voor je reactie, verder nog tips?

          Comment

          • laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

            #6
            Vergeet inderdaad maar die troep van Skytronic. Voor een goeie 500 Euro heb je twee Vibes van JB en die klinken écht wel een stuk beter dan die Skypechs. 450 Euro uitgeven en nog maar een piëzo tweeter krijgen is er echt over! Daarenboven hebben de Vibes ook nog eens een hoger rendement.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

            Comment

            • djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

              #7
              Originally posted by laserguy
              Vergeet inderdaad maar die troep van Skytronic. Voor een goeie 500 Euro heb je twee Vibes van JB en die klinken écht wel een stuk beter dan die Skypechs. 450 Euro uitgeven en nog maar een piëzo tweeter krijgen is er echt over! Daarenboven hebben de Vibes ook nog eens een hoger rendement.

              Dan maar 600 euri, en 2*dap K115.

              Of weet je wat? Doe maar meteen 24x VDosc per kant met 16xSB218 eronder...

              De moraal van dit hele gezeur: met 300 euro ga je niet ver komen als je iets fatsoenlijks wilt, dus gewoon nog even doorsparen (ik heb 2 jaar kranten gelopen voor mijn eerste topjes, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb!)


              Daan
              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

              Comment

              • salsa
                • Jan 2007
                • 1315

                #8
                Kansloos..................

                Dit is een Pro Audio & Licht forum, waarbij we alleen Pro doen, dus geen 'opgewaardeerde HiFi' pruttel...

                Dave
                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                Comment

                • Koen De Paepe
                  • Nov 2009
                  • 52

                  #9
                  Deze zou wel moeten volstaan

                  THE T.AMP TA1050 MK-X - Belgium International Cyberstore

                  Ik denk wel dat het maar heel kleine feestjes zullen kunnen zijn met die omhooggevallen hifi-speakers

                  Comment

                  • thumb
                    • Nov 2009
                    • 9

                    #10
                    Originally posted by salsa
                    Kansloos..................

                    Dit is een Pro Audio & Licht forum, waarbij we alleen Pro doen, dus geen 'opgewaardeerde HiFi' pruttel...

                    Dave
                    sorry jongen, iedereen moet een keer ergens beginnen he.
                    als je vind dat je je tijd verdoet om me met m'n onderwerp te helpen reageer dan gewoon niet.

                    De anderen die gereageerd hebben, bedankt! ik hoop op een paar tips nog..

                    Comment

                    • sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

                      #11
                      Originally posted by thumb
                      sorry jongen, iedereen moet een keer ergens beginnen he.
                      als je vind dat je je tijd verdoet om me met m'n onderwerp te helpen reageer dan gewoon niet.

                      De anderen die gereageerd hebben, bedankt! ik hoop op een paar tips nog..
                      Ik zou de tip van laserguy maar eens goed ter harte nemen.
                      Lees ook eens dit forum door.
                      Er zijn voldoende onderwerpen te vinden voor beginners die het liefst boxen willen die niet duur hoeven te zijn .
                      Maar hetgeen jij voorsteld, daar heb je nog geen fatsoenlijk handvat voor
                      Begrijp je wat ik bedoel ?
                      Verder ben ik het eens met " salsa " kansloos ...
                      sis
                      Last edited by sis; 23-11-09, 22:37.
                      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                      Comment

                      • thumb
                        • Nov 2009
                        • 9

                        #12
                        Tuurlijk begrijp ik wat je bedoeld, maar daarom kan dat nog wel op een andere manier gebracht worden. Iedereen is ergens mee begonnen toch? ik hoef toch niet behandeld te worden alsof ik de zoveelste beginner ben die een of ander flutbudget heeft. Een 15 jarige komt gewoon niet makkelijk aan 1000 euro voor een mooi setje, dus ben ik opzoek naar iets tijdelijks waarmee ik gewoon thuis mee overweg kan en heel af en toe voor feestjes kan gebruiken.
                        Als ik op het verkeerde forum zit moet je het me maar laten weten, weet iemand dan een goed forum voor me?

                        Thx

                        Comment

                        • R. den Ridder
                          • Sep 2000
                          • 1500

                          #13
                          Moraal van het verhaal... de "zeurders" hebben wel gelijk.
                          met 300 euro heb je niets nada noppes. Als je echt niet meer te besteden hebt ga dan desnoods voor een stel ouwe jbl-oud hout kasten met een peavey CS-amp er achter vanop marktplaat of kapaza.

                          Alle waar naar zijn geld gaat zeker voor PA's op!

                          Comment

                          • T_Sound
                            • Sep 2009
                            • 267

                            #14
                            Ahum,

                            let me introduce you the The. Box ECO 12 (eerste versie) of the The.Box ECO 15 (eerste versie) Ik heb beide setjes hier staan als presentatie setjes (spraak), maar iemand wou het ''achtergrond''muziekje iets harder hebben, ik verbaasde me erover dat er nog zo veel ''drukkend'' laag uit deze kastjes komen.

                            Serieus en ga het niet af lopen kraken tenzij je ze gehoord hebt, maar met dit setje, icm met een T.Amp TA2400MKx kon je het laag nog tot aan de rand van het 16 meter gebied van het voetbalveld voelen. Opstelling:
                            2x T.Box ECO 12
                            1x T.amp TA 2400MKx

                            Ik stond naast de goal en aan de voor-rand van het 16 meter gebied, voelde je het laag nog. Niet hard, maar toch wel iets.

                            Das toch ff andere koek.

                            MVG
                            Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

                            Comment

                            • thumb
                              • Nov 2009
                              • 9

                              #15
                              Hmm, Oke.. Maar dat was dus de 12. je hebt de 15 ook staan? komt daar ook voldoende bas uit dan?

                              Comment

                              Working...