m400 vraagje

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

    m400 vraagje

    Is het mogelijk om bij de m400 een externe (betere) clock te gebruiken?
    Spelingvouten onder voorbehout...
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Waarom zou je dat willen?
    Ik ben zelf ook in het bezit van een M400 en zou echt niet kunnen bedenken om welke reden je een betere clock zoekt.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • T_Sound
      • Sep 2009
      • 267

      #3
      De clocken in een digi tafel zijn altijd wel goed genoeg. Zelfs die van de behringer.

      Gewoon ff kijken of je hem op de goede frame rate hebt staan, en welke van de 2 gebruikte apparaten de master of slave is.

      Dan heb je nergens problemen mee.

      T_Sound
      Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

      Comment

      • peterwagner
        • Oct 2008
        • 317

        #4
        Originally posted by T_Sound
        De clocken in een digi tafel zijn altijd wel goed genoeg. Zelfs die van de behringer.

        Gewoon ff kijken of je hem op de goede frame rate hebt staan, en welke van de 2 gebruikte apparaten de master of slave is.

        Dan heb je nergens problemen mee.

        T_Sound
        Dat is absoluut niet waar. Met de Roland heb ik geen ervaring, maar de digital clocks van Yamaha en Behringer zijn echt ondermaats! Als je een goede digital clock gebruikt klinken de desbetreffende tafels vele malen beter.

        Comment

        • cobi
          • Aug 2002
          • 1083

          #5
          Originally posted by peterwagner
          Dat is absoluut niet waar. Met de Roland heb ik geen ervaring, maar de digital clocks van Yamaha en Behringer zijn echt ondermaats! Als je een goede digital clock gebruikt klinken de desbetreffende tafels vele malen beter.
          Precies, en dat wil ik dus uitproberen bij die M400, als dat kan tenminste...
          Spelingvouten onder voorbehout...

          Comment

          • Rock On
            • Jan 2004
            • 250

            #6
            Hey Martijn,

            helaas is de M400 niet te clocken aan een externe klok.
            De tafel zal altijd als master moeten dienen via SPDIF (coax of optisch). Verder digitale opties zitten er (nog) niet op.

            Groet'n David Hille
            "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Gelukkig is er op de klank van een M400 ook weinig aan te merken.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • peterwagner
                • Oct 2008
                • 317

                #8
                Originally posted by MusicXtra
                Gelukkig is er op de klank van een M400 ook weinig aan te merken.
                Dat hoor ik nu TE vaak, ik moet'm echt een keer gaan horen.

                Comment

                • cobi
                  • Aug 2002
                  • 1083

                  #9
                  Originally posted by Rock On
                  Hey Martijn,

                  helaas is de M400 niet te clocken aan een externe klok.
                  De tafel zal altijd als master moeten dienen via SPDIF (coax of optisch). Verder digitale opties zitten er (nog) niet op.

                  Groet'n David Hille
                  Kijk! Daar heb ik wat aan.
                  Spelingvouten onder voorbehout...

                  Comment

                  • cobi
                    • Aug 2002
                    • 1083

                    #10
                    Ik heb zonet antwoord op mijn vraag gevonden.

                    Op de site van Thomann kwam ik bij toeval een module tegen voor het S4000 stageblok met 2 AES outputs en wordclock in/out.
                    Spelingvouten onder voorbehout...

                    Comment

                    • MusicSupport
                      • Feb 2006
                      • 1016

                      #11
                      Je bedoelt deze insteekkaart voor in de 3208 stagedoos: ROLAND DIGITAL RSS SO-AES4 - Dutch International Cyberstore
                      d&b Audiotechnik

                      Comment

                      • T_Sound
                        • Sep 2009
                        • 267

                        #12
                        Originally posted by peterwagner
                        Dat is absoluut niet waar. Met de Roland heb ik geen ervaring, maar de digital clocks van Yamaha en Behringer zijn echt ondermaats! Als je een goede digital clock gebruikt klinken de desbetreffende tafels vele malen beter.
                        Dan ben ik wel benieuwd in welke setup jij ze gebruikt hebt dat je ze ondermaats vindt (de yamaha en behringer) en dat tafels beter klinken met een goede clock.....?

                        Een word clock is niets anders dan een synchronisatie met je slave divice.
                        Dit zijn enkel en alleen pulsen die er voor zorgen dat de frames van je slave divice tergelijkertijd mee verplaatsen in een nieuw frame deel.
                        Word Clock draagt verder ook helemaal geen signaal met zich mee. Dat doet smpte,AES, spdif of adat.

                        http://nl.wikipedia.org/wiki/Klok_(digitale_techniek)

                        Hier lees je (naar het nederlands vertaalt) wat word clock (sommigen zeggen world clock, maar het is word clock) inhoudt, wat het doet, en waarom het gebruikt word.

                        Dus ik zie niet helemaal in waarom en dat er kwaliteits verschil in de generatie van de clocken zit. wel functie verschillen.
                        Last edited by T_Sound; 11-11-09, 13:20.
                        Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

                        Comment

                        • paulschreuder
                          • Oct 2007
                          • 42

                          #13
                          Originally posted by T_Sound
                          Dan ben ik wel benieuwd in welke setup jij ze gebruikt hebt dat je ze ondermaats vindt (de yamaha en behringer) en dat tafels beter klinken met een goede clock.....?

                          Een word clock is niets anders dan een synchronisatie met je slave divice.
                          Dit zijn enkel en alleen pulsen die er voor zorgen dat de frames van je slave divice tergelijkertijd mee verplaatsen in een nieuw frame deel.
                          Word Clock draagt verder ook helemaal geen signaal met zich mee. Dat doet smpte,AES, spdif of adat.

                          http://nl.wikipedia.org/wiki/Klok_(digitale_techniek)

                          Hier lees je (naar het nederlands vertaalt) wat word clock (sommigen zeggen world clock, maar het is word clock) inhoudt, wat het doet, en waarom het gebruikt word.

                          Dus ik zie niet helemaal in waarom en dat er kwaliteits verschil in de generatie van de clocken zit. wel functie verschillen.

                          Dag,

                          Een goede clock maakt wel degelijk zeer veel uit voor de audiokwaliteit! Voordat ik ging investeren in M-400 / M-380 heb ik veel vergelijkingen gedaan tussen de M-400 en de LS-9 en M7CL. Keer op keer klonk de M-400 een stuk beter en daarom heb ik daarvoor gekozen. Tijdens één van de laatste vergelijkingen kwam iemand met het verhaal dat de Yamaha's minder goed klonken vanwege de slechte INTERNE KLOK. Kort omschreven maken de Yamaha's bij de interne signaalverwerking te veel timingfouten waardoor de kwaliteit van het geluid dat uit de tafel komt, minder is.

                          En inderdaad... toen we de Yamaha's met een externe klok (via wordclock dus) gingen syncen, was de audiokwaliteit een stuk beter. Dat is dus ook precies de reden dat veel professionele gebruikers hun M7CL aan een externe clock hangen die timingfouten voorkomt!

                          Je zult nu begrijpen dat een wordclock niet alleen voor "externe synchronisatie" wordt gebruikt (dus tussen meerdere digitale apparaten in b.v. een studio) maar ook bij 1 apparaat waarbij een externe clock beter in staat is om het digitale verwerkingsproces te sturen dan de inwendige klok van het betreffende apparaat zelf.

                          Groet,

                          Paul

                          Comment

                          • cobi
                            • Aug 2002
                            • 1083

                            #14
                            Originally posted by T_Sound
                            Dan ben ik wel benieuwd in welke setup jij ze gebruikt hebt dat je ze ondermaats vindt (de yamaha en behringer) en dat tafels beter klinken met een goede clock.....?

                            Een word clock is niets anders dan een synchronisatie met je slave divice.
                            Dit zijn enkel en alleen pulsen die er voor zorgen dat de frames van je slave divice tergelijkertijd mee verplaatsen in een nieuw frame deel.
                            Word Clock draagt verder ook helemaal geen signaal met zich mee. Dat doet smpte,AES, spdif of adat.

                            http://nl.wikipedia.org/wiki/Klok_(digitale_techniek)

                            Hier lees je (naar het nederlands vertaalt) wat word clock (sommigen zeggen world clock, maar het is word clock) inhoudt, wat het doet, en waarom het gebruikt word.

                            Dus ik zie niet helemaal in waarom en dat er kwaliteits verschil in de generatie van de clocken zit. wel functie verschillen.
                            Probeer het maar eens uit voor de gein, je zult echt verschil horen. Ik dacht eerst ook dat het geneuzel was maar bij een Yamaha tafeltje hoor je al verschil wanneer je de clock van een Focusrite Octopre gebruikt (en dat is nog niet eens een heel erg duur apparaat).
                            Spelingvouten onder voorbehout...

                            Comment

                            • djberjo
                              • Aug 2008
                              • 130

                              #15
                              het het verschil groot zijn als je een Benchmark DA converter gebruikt bij een M400/M380? Via de optical output?

                              Eventueel ook nodig bij podia tot max 1000 a 2000man?(meestal 200/500man)

                              Comment

                              Working...