Yamaha O2R

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Espel11
    • Dec 2007
    • 20

    Yamaha O2R

    Hallo Allemaal,

    ik ben van plan een Yamaha O2R te kopen.
    ik mix veel vaste bandjes en dan is dat digitalen ideaal!

    maar nu is 1 O2R wat aan de krappe kant, nu dacht ik om 2 in te bouwen en een CD8CS KIT in te laten bouwen en dan kan je geloof ik die 2 tafels aan elkaar koppenen. klopt dat? en lopen dan ook al je auxen door? in verband met monitor.

    en zijn er nog meer ervaringen met deze tafel? dat hoor ik graag!
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1087

    #2
    Je noemt de CD8. Dan heb je het dus over een 02R eerste generatie. Weet je zeker dat je hierop een band wilt mixen? Ook op twee machines zal dat best nog hard werken zijn!

    Doe eerst ervaring op met een 02R voor bijvoorbeeld de drum mix. Zet die stereo door naar je huidige (analoge?) tafel en kijk of het bevalt!

    Sterkte, Alex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

    Comment

    • Stage-Q
      • Sep 2007
      • 389

      #3
      Waarom een O2R... beetje verouderd..vind je niet?
      Waarom niet een LS9 o.i.d.
      Ja oke, kost je welliswaar wat meer geld, maar ik denk dat je er ook een hoop meer plezier aan beleefd.

      Tja een O2R werkt allemaal wel, maar als ik de keus had...
      Mag ik wat meer laag in 't hoog?

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Als je overweegt om zelfs 2 O2Ren te kopen zou ik helemaal gaan kijken naar een LS9 of een M400 van Roland. Beiden zijn volgens de laatste 'stand der techniek', worden volop ondersteund door de fabrikant qua software en dan profiteer je ook nog eens volop van de ruimtewinst die een digitale tafel oplevert.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • Espel11
          • Dec 2007
          • 20

          #5
          Oké, bedankt voor de reacties!
          ik heb het over de oudere O2R
          je kan deze tafels volgensmij ook nog laten updaten met V2 software, heeft iemand een idee wat dat kost?

          en ik dat ze ook wel wat ouder zijn, maar als ze nog goed presteren, en ik voor +/- 2000 euro 2 O2r's heb. voor 2000 euro zijn weinig andere digitale tafels van dit voormaat.

          Comment

          • MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

            #6
            Ik heb ook jaren gewerkt met een O2R als mixer voor allerlei gelegenheden, bands, evenementen, presentaties.....

            Ik had deze O2r uitgebreid met oa twee ADAT kaarten en daarop 2 Behringer ADA8000 pre amps aangesloten. Ik kon zo beschikken over 32 microfooningangen, meer dan genoeg in mijn geval.

            Ik zou dus zeker geen 2 O2r's gaan aanschaffen maar eerder gaan voor deze oplossing. Veel compacter en handiger werken en net zo veel mogelijklheden.

            Comment

            • Espel11
              • Dec 2007
              • 20

              #7
              dat is ook nog wel een goede optie, kan ik dan swiche, eerst gewoon ingeplugte kanalen in de mengtafel, of die ingeplugte kanalen in die beringers, en die extra ingeplugte kanalen kan ik ook over monitor mixen en alles opslaan?

              Comment

              • MarkRombouts
                • Jan 2005
                • 1391

                #8
                Je hebt op de O2R 16 inputkanalen en 16 returnkanalen. Aangezien deze mixer eigenlijk is bedoeld voor studioopnames heb je dus 16 inputs op de tafel. De andere 16 return worden in de studio normaal gebruikt voor het afmixen van de opgenomen sporen. Maar deze kun je dus ook gewoon als extra kanalen gebruiken, zonder beperkingen.

                je hebt hierop dus dezelfde mogelijkheden als op de andere kanalen en kan dus ook gewoon alles opslaan.

                Comment

                • Mach Facilities
                  • May 2009
                  • 109

                  #9
                  Ik weet alleen BIJNA zeker dat je de V2 software niet op de O2R kwijtkan, behalve als je een O2R96 hebt, dan kan het weer wel.

                  Dat zijn overigens niet de enige problemen die je makkelijk tegenkomt bij de eerste versie O2R tafels, deze tafels hebben bijvoorbeeld ook maar 8 kanalen waarop je Phantom voeding hebt, en dat zijn dan nog de kanalen 1t/m8 ook, dus, je krijgt een lullige verdeling wat je prikvolgorde betreft.
                  Ook is het zo dat de eerste serie O2R beduidend minder klinkt, dan de nieuwe serie, handelwijze is minder gemakkelijk, ondersteuning door Yamaha is BEDUIDEND minder, enfin, als je niet anders kan, kan je inderdaad met een O2R uit de voeten, als je iets meer budget zou hebben, kijk dan inderdaad eens naar een nieuwere tafel, zoals al gesteld wordt, zelfs de O2R96 is al een hele verbetering.

                  Chris

                  Comment

                  • cobi
                    • Aug 2002
                    • 1083

                    #10
                    Originally posted by Mach Facilities
                    Ik weet alleen BIJNA zeker dat je de V2 software niet op de O2R kwijtkan, behalve als je een O2R96 hebt, dan kan het weer wel.

                    Dat zijn overigens niet de enige problemen die je makkelijk tegenkomt bij de eerste versie O2R tafels, deze tafels hebben bijvoorbeeld ook maar 8 kanalen waarop je Phantom voeding hebt, en dat zijn dan nog de kanalen 1t/m8 ook, dus, je krijgt een lullige verdeling wat je prikvolgorde betreft.
                    Ook is het zo dat de eerste serie O2R beduidend minder klinkt, dan de nieuwe serie, handelwijze is minder gemakkelijk, ondersteuning door Yamaha is BEDUIDEND minder, enfin, als je niet anders kan, kan je inderdaad met een O2R uit de voeten, als je iets meer budget zou hebben, kijk dan inderdaad eens naar een nieuwere tafel, zoals al gesteld wordt, zelfs de O2R96 is al een hele verbetering.

                    Chris
                    Sterker nog, zelfs een 01v/96 klinkt al een stuk beter, is goedkoper dan 2 02r-en van de oude generatie en je rug zal het ook vele malen prettiger vinden. 32 kanalen kan je er ook op kwijt. Koop dan iig geen behringer preamps maar presonus of focusrite preamps.
                    Last edited by cobi; 04-11-09, 17:23.
                    Spelingvouten onder voorbehout...

                    Comment

                    • S500D
                      • Feb 2003
                      • 215

                      #11
                      Even dit topic weer leven inblazen.
                      Ik mix zolang het nog duurt op mijn O2R.
                      Maar ik wil nu mijn ada8000 even aansluiten voor een klus as zaterdag. Wat heb ik gedaan: ada8000 output met toslink naar mijn adat input kaart gebracht. Nu ziet de yamaha de adat kaarten wel maar ik krijg hem niet aan de rol. Nu las ik iets over wordclock. Ik heb er geen ervaring mee en dus vraag ik jullie hulp. Hoe moet ik het instellen? Hellup!
                      U draait, Wij vragen.

                      Comment

                      • rdreiers
                        • Nov 2009
                        • 407

                        #12
                        De ada8000 heeft een schakelaar achterop die moet op adat in staan. Voor de sync moet je wel 2 optische kabels leggen, 1 keer in 1 keer uit. Dan moet je de adat patchen naar een schuif, waar dat bij de 02r sit weet ik zo helaas niet.

                        Comment

                        Working...