Cerwin vega speakers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Djs99
    • Jul 2001
    • 21

    Cerwin vega speakers

    'k heb hier oude boxen liggen en een ervan zijn rand is beetje naar de haaien

    zouden ze een nieuwe conus hierop kunnen zetten en zoja hoeveel zou het kosten ??
    12'

  • michiel
    • May 2001
    • 1032

    #2
    Dan moet je ff een belletje geven naar de importeur/dealer van Cerwin vega.



    Groeten, michiel
    Groeten, michiel

    Comment

    • -Danoontje-
      • Dec 2001
      • 2

      #3
      Nieuwe randen worden er over het algemeen niet apart opgezet door de maker/importeur. Vaak voeren ze als reden hiervoor aan dat door het uitscheuren van de rand de conus "scheef" kan bewegen (hij mist z'n centrering aan de rand) en daardoor kan de spreekspoeldrager beschadigen (door klemraken tussen magneetspleet), verbuigen of zelfs kapotgaan. Beste is re-conen, m.a.w. alle bewegende delen van de luidspreker worden vervangen (conus, randen, centreer-ring, spreekspoel, etc.), maar dit is vaak wel duur. Er zijn bedrijven, zoals http://www.speakerrepair.com/OCSrekit.html ,die losse doe-het-zelf sets leveren bestaande uit randen, lijm, gebruiksaanwijzing, pakkingen etc. Kijk zelf maar. Wel een beetje inzicht vereist! Prijzen ook op de site. Ook voor luidsprekers waarvoor geen onderdelen meer geleverd worden, kan dit erg handig zijn!! Maar reconen door de leverancier is altijd beter, al is het soms alleen om het feit dat je dan garantie hebt op de hele reparatie!!

      Dus: pas je oplossing aan aan hoeveel geld je wil/kan besteden. Je kunt je luidsprekers later altijd nog laten re-conen, mocht je daar op dit moment geen geld voor hebben.

      Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.

      Beste wensen, Daan.

      Comment

      • michiel
        • May 2001
        • 1032

        #4
        Nu heb ik ook nog een vraag over Cerwin-Vega, en het leek me handig om dat gelijk in dit topic te doen. En als iemand er moeite mee heeft, dan open ik wel een nieuw topic.

        De vraag is, heeft er iemand ervaring met de 154 van Cerwin-vega. En wat gaan die speakertjes kosten? En waar kan je ze krijgen. Het is misschien niet helemaal juist om in dit forum over deze speaker te beginnen, volgens mij is het een car-woofer. Maar goed, het leek mij een leuk speakertje voor hifi gebruik (ook hiervoor is dit een verkeerd forum).




        Groeten, michiel
        Groeten, michiel

        Comment

        • Djs99
          • Jul 2001
          • 21

          #5
          'k heb nog de oude kasten van Cerwin Vega A 504 R of zoiet ( full range ) 15' woofer ipv 12' 'tis 38.5cm ongeveer ...

          mja , spijtig da het een rubberen rand was :-(
          helemaal afgesleten

          Comment

          • Djs99
            • Jul 2001
            • 21

            #6
            'k heb gebelt voor te reconen ...
            6900Bef voor 2
            dus +/- 345nlg

            Comment

            Working...