Volume van Tapco TH-15A Actieve speaker

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj-bart
    • Apr 2009
    • 20

    Volume van Tapco TH-15A Actieve speaker

    Geachte mede forum bezoekers, tijdje terug een bericht geplaatst over een setje 1000 W RMS, deze ook niet gekocht, maar wel 4 Tapco's TH-15A

    Ik heb daar 1 vraagje over, ik ga deze zaterdag uitgebreid testen, ik lees namelijk over Losse versterkers + Passieve speakers dat je die vol open moet zetten, en je mengpaneel de rest moet laten regelen...

    Geldt dat ook voor actieve speakers, de volume knop van deze speakers volledig openzetten ?

    Ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven die zelf ook deze of andere Speakers heeft.

    alvast bedankt voor alle reacties.
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

    #2
    Bij actief kun je het beste je mengpaneel op 0 dB afregelen.
    Daarna je speakers opendraaien tot het gewenste niveau.
    Om ze op het maximum af te stellen raad ik je aan de mixer tot 't eerste rode lampje af te regelen en vervolgens je speakers afstellen tot ze op hetzelfde moment het clip lampje begint te knipperen.
    Zo weet je dat wanneer je in 't rood draait, ook je speakers beginnen te clippen.
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

    Comment

    • djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

      #3
      Originally posted by Beckers Entertainment
      Bij actief kun je het beste je mengpaneel op 0 dB afregelen.
      Daarna je speakers opendraaien tot het gewenste maximum niveau.
      Om ze op het maximum af te stellen raad ik je aan de mixer tot 't eerste rode lampje af te regelen en vervolgens je speakers afstellen tot ze op hetzelfde moment het clip lampje begint te knipperen.
      Zo weet je dat wanneer je in 't rood draait, ook je speakers beginnen te clippen.

      Eventjes een edit in jouw post (?jasper?) beckers: als je ze tot het gewenste niveau opdraait en je wilt wat harder moet je steeds de hele zaal door crossen.

      Jouw 2e oplossing is trouwens wel een goede, als je op de mengtafel niet harder dan 0dB uitstuurt weet je zeker dat alles goed gaat.

      Edit: ik zie nu dat jouw 2e oplossing eigenlijk dezelfde is als mijn veranderde eerste, dus dat maakt niet uit, alleen jij hebt ook nog wat veiligheidsmarge, voor rondzingers of harde stemmen door je mics.


      Daan
      Last edited by djspeakertje; 28-10-09, 18:51.
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

      Comment

      • Beckers Entertainment
        • Dec 2008
        • 650

        #4
        Op een feestmiddag van een bejaardencentrum ga ik zelf luisteren wat een aangenaam niveau is voor de bezoekers, daar stel ik mijn speakers dan op af.

        Uiteraard voor het normale drive-in werk draai ik ze natuurlijk open tot clippend niveau.
        Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

        Comment

        • djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

          #5
          Originally posted by Beckers Entertainment
          Op een feestmiddag van een bejaardencentrum ga ik zelf luisteren wat een aangenaam niveau is voor de bezoekers, daar stel ik mijn speakers dan op af.

          Uiteraard voor het normale drive-in werk draai ik ze natuurlijk open tot clippend niveau.

          Heb jij oren van 80?


          Ik heb laatst ook zo'n klus gehad, en gewoon aan een paar mensen gevraagd wat ze ervan vonden (uiteraard verschillen de meningen nog wel eens...), en dat werkte prima.
          Dat was overigens een spraak klusje, dus van een continu gelijke geluidssterkte viel niet echt te praten....


          Daan
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

          Comment

          • Beckers Entertainment
            • Dec 2008
            • 650

            #6
            En nu weer on-topic.
            Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Gewoon vol open, 0 dB uitsturing op je mengtafel is dan precies het clip-level.
              Zou geen enkele reden, behalve dan het in balans brengen met eventuele subs, kunnen bedenken waarom je het anders zou doen omdat de versterkers nu ingebouwd zitten.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • Beckers Entertainment
                • Dec 2008
                • 650

                #8
                De Tapco toppen ken ik persoonlijk niet. Maar mijn vorige toppen moest ik tot ongeveer de helft opendraaien om ze goed af te stellen.
                Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

                Comment

                • dj-bart
                  • Apr 2009
                  • 20

                  #9
                  Originally posted by dj-bart
                  Geachte mede forum bezoekers, tijdje terug een bericht geplaatst over een setje 1000 W RMS, deze ook niet gekocht, maar wel 4 Tapco's TH-15A

                  Ik heb daar 1 vraagje over, ik ga deze zaterdag uitgebreid testen, ik lees namelijk over Losse versterkers + Passieve speakers dat je die vol open moet zetten, en je mengpaneel de rest moet laten regelen...

                  Geldt dat ook voor actieve speakers, de volume knop van deze speakers volledig openzetten ?

                  Ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven die zelf ook deze of andere Speakers heeft.

                  alvast bedankt voor alle reacties.
                  \

                  Het wordt in iedergeval geen bejaarden feest, dus ik denk dat ik wel het maximale uit de speakers wil halen... ik ga 1 en ander testen, en zal dan mijn bevindingen hier nog even neer zetten.
                  thanks allen

                  Comment

                  • JAroen
                    • Dec 2006
                    • 16

                    #10
                    Wij gebruiken redelijk vaak de TW's en T1's van KS die hebben geeneens volumeregeling op de kast (hooguit wat plussen en minnen met db's) dus die staan standaard op vol vermogen.

                    Afregelen op de tafel dus!

                    Comment

                    • dj-bart
                      • Apr 2009
                      • 20

                      #11
                      Originally posted by JAroen
                      Wij gebruiken redelijk vaak de TW's en T1's van KS die hebben geeneens volumeregeling op de kast (hooguit wat plussen en minnen met db's) dus die staan standaard op vol vermogen.

                      Afregelen op de tafel dus!

                      Yes, pfff net terug van het feest..

                      Op de Tapco's de Volumeknop op de helft gezet.. en toen met mengpaneel de boel afgestemt, ik moet zeggen ik ben niet ontevreden over het geluid qua zuiver en hardheid..

                      Wel zit ik er over te twijfelen om nog 2 van deze te kopen, op elkaar te zetten, aan te sluiten, en dan kijken..

                      Wat ik me wel afvraag, als er geen geluidskabels zijn aangesloten op deze speakers, en ik zet ze vol open, dan hoor ik een soort RUIS.. geen brom, maar een ruis.. hoort dit ?

                      Thanks voor alles allemaal..

                      Comment

                      • Beckers Entertainment
                        • Dec 2008
                        • 650

                        #12
                        Mooi dat alles goed verlopen is.
                        Nog 2 topjes erbij? Denk dat je meer hebt aan 2 basjes..
                        Die ruis komt denk ik doordat het Tapco is. Tapco is nou eenmaal een budget merk dus dat soort foutjes zitten er wel in. Maar wanneer draai je die versterker nou helemaal open?
                        Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

                        Comment

                        • 4AC
                          • Nov 2007
                          • 1791

                          #13
                          Originally posted by dj-bart
                          Wat ik me wel afvraag, als er geen geluidskabels zijn aangesloten op deze speakers, en ik zet ze vol open, dan hoor ik een soort RUIS.. geen brom, maar een ruis.. hoort dit ?

                          Thanks voor alles allemaal..
                          Originally posted by Beckers Entertainment
                          Mooi dat alles goed verlopen is.
                          Nog 2 topjes erbij? Denk dat je meer hebt aan 2 basjes..
                          Die ruis komt denk ik doordat het Tapco is. Tapco is nou eenmaal een budget merk dus dat soort foutjes zitten er wel in. Maar wanneer draai je die versterker nou helemaal open?
                          Dit heeft weinig met de kwaliteit te maken.
                          Als je de versterker geen signaal geeft hoor je nu eenmaal ruis. Het is geen top-hifi hé. PA-luidsprekers hebben over het algemeen veel ruis.
                          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                          Comment

                          • dj-bart
                            • Apr 2009
                            • 20

                            #14
                            Originally posted by 4AC
                            Dit heeft weinig met de kwaliteit te maken.
                            Als je de versterker geen signaal geeft hoor je nu eenmaal ruis. Het is geen top-hifi hé. PA-luidsprekers hebben over het algemeen veel ruis.

                            Helaas zijn de bijpassende BASS speakers nog niet verkrijgbaar, dit zal rond de 8 a 10 weken duren nu.. maar ik heb aankomende tijd wel een paar feestjes van wat sportverenigingen, max 80 - 100 man..

                            Dat zeg ik .. het klonk echt niet verkeerd gister, maar ben bang als het nog voller is, ik niet genoeg heb, dus zat ik te denken, om 2 van deze erbij te nemen, zo duur vind ik het niet..

                            Nog even vraagje voor die ander, ik kan dus zonder problemen de vol knop helemaal open draaien, en op het mengpaneel afstemmen?

                            Thanks..

                            Comment

                            • Beckers Entertainment
                              • Dec 2008
                              • 650

                              #15
                              Dan zou ik toch de komende tijd wat bijhuren qua basjes...

                              4AC zijn reactie was op mij gericht. Wat ik bedoel te zeggen is dat je bij een RCF luidspreker minder ruis zult krijgen als een Tapco speaker.

                              Als antwoord op je laatste vraag. Je kunt het beste je mixer afstemmen op 0dB op de ledjes en vervolgens je speakers opendraaien tot het punt waar ze nét niet clippen. Dan haal je het beste uit je speakers.
                              Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

                              Comment

                              Working...