Wegvallen ethernetverbinding Yamaha M7CL

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    Wegvallen ethernetverbinding Yamaha M7CL

    Weet iemand hoe dit komt?
    Ik heb nochtans de laatste firmware en software op de M7CL en laatste yamaha driver en editor geinstalleerd.

    Alles werkt op een laptop met vista 32bit
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    #2
    Nog wat meer info.
    Het wegvallen gebeurt niet altijd. je moet dan telkens de unit in de setup terug selecteren om de software terug online te krijgen.

    Comment

    • frederic
      • Jan 2006
      • 3511

      #3
      bijkomende vraag, wat is het verschil tussen een mix group, en een matrix?

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Originally posted by frederic
        bijkomende vraag, wat is het verschil tussen een mix group, en een matrix?
        Een mixgroep kun je kanalen naar toe routen en die mixgroep rout je vervolgens naar de master LR.
        Een matrix kun je zowel kanalen als de master LR en auxen naartoe routen zowel pre als post fader. Deze kun je vervolgens gebruiken voor een delay-stack of opnamen.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • frederic
          • Jan 2006
          • 3511

          #5
          Originally posted by MusicXtra
          Een mixgroep kun je kanalen naar toe routen en die mixgroep rout je vervolgens naar de master LR.
          Een matrix kun je zowel kanalen als de master LR en auxen naartoe routen zowel pre als post fader. Deze kun je vervolgens gebruiken voor een delay-stack of opnamen.
          OK,
          kun je zowel de matrix als de mix groepen routen naar de omni outputs aan de achterkant voor monitors?

          Comment

          • cobi
            • Aug 2002
            • 1083

            #6
            Wat voor een netwerk heb je aangemaakt?

            Werk je draadloos of met kabel?

            Heb je je laptop ook op een vast ip adres ingesteld?
            Spelingvouten onder voorbehout...

            Comment

            • frederic
              • Jan 2006
              • 3511

              #7
              Originally posted by cobi
              Wat voor een netwerk heb je aangemaakt?

              Werk je draadloos of met kabel?

              Heb je je laptop ook op een vast ip adres ingesteld?

              met kabel.

              Ik werk met een vast IP dus iets van 192.168.0.1 voor laptop, en 192.168.0.128 voor de MCL7

              Ik heb ondertussen ondekt dat het niet de verbinding is die verbroken wordt, maar dat de editor software ofline gaat.

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #8
                Originally posted by frederic
                OK,
                kun je zowel de matrix als de mix groepen routen naar de omni outputs aan de achterkant voor monitors?
                Of dit bij de Yamaha ook kan weet ik niet maar het lijkt me niet meer dan logisch.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

                  #9
                  Originally posted by frederic
                  kun je zowel de matrix als de mix groepen routen naar de omni outputs aan de achterkant voor monitors?
                  Dit kan, zie de handleiding van de M7CL (eventueel downloaden bij Yamaha).
                  Je kunt niet een mix en een matrix tegelijk naar dezelfde omni uit sturen.

                  In de editor software ga je naar Windows -> Patch Editor -> Output Patch.

                  Comment

                  • frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

                    #10
                    Originally posted by vasco
                    Dit kan, zie de handleiding van de M7CL (eventueel downloaden bij Yamaha).
                    Je kunt niet een mix en een matrix tegelijk naar dezelfde omni uit sturen.

                    In de editor software ga je naar Windows -> Patch Editor -> Output Patch.
                    thnx, die moest ik hebben. idd werkt perfect via dat patch window.


                    De verkoper vertelde dat het niet nodig is om een laptop te gebruiken, zo zie je dat er toch veen handigheidjes zitten in die editorsoftware.

                    Ondertussen ook de fout gevonden: slechte crosslink kabel.
                    Last edited by frederic; 06-10-09, 13:04.

                    Comment

                    • cobi
                      • Aug 2002
                      • 1083

                      #11
                      Originally posted by frederic
                      met kabel.

                      Ik werk met een vast IP dus iets van 192.168.0.1 voor laptop, en 192.168.0.128 voor de MCL7

                      Ik heb ondertussen ondekt dat het niet de verbinding is die verbroken wordt, maar dat de editor software ofline gaat.
                      Heb je toevallig ook nog een wifi kaartje aanstaan? Ik kreeg dan bij mijn vorige pc ook gekke dingen. DME manager geeft ook een mac-adres van je M7 aan als je het ipadres invult?
                      Spelingvouten onder voorbehout...

                      Comment

                      • frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

                        #12
                        Originally posted by cobi
                        Heb je toevallig ook nog een wifi kaartje aanstaan? Ik kreeg dan bij mijn vorige pc ook gekke dingen. DME manager geeft ook een mac-adres van je M7 aan als je het ipadres invult?
                        Op mijn laptop zit idd wifi.

                        Maar met die nieuwe crosslink kabel lijkt het op het eerste zicht opgelost te zijn. Maar als het terug gebeurt, zal ik eens het wifi gebeuren moeten onder de loep nemen.
                        Last edited by frederic; 06-10-09, 15:40.

                        Comment

                        • frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

                          #13
                          Nog een vraag, stel in een live situatie valt de verbinding weg. De m7 werkt gewoon prima verder, maar als je de verbinding terug hersteld (de m7cl terug kiezen in de setup van de manager) zal de mengtafel dan rare kuren doen? faders en channel instellingen naar beginpositie schuiven bijvoorbeeld?

                          Comment

                          • jans
                            • Feb 2003
                            • 869

                            #14
                            Originally posted by frederic
                            Nog een vraag, stel in een live situatie valt de verbinding weg. De m7 werkt gewoon prima verder, maar als je de verbinding terug hersteld (de m7cl terug kiezen in de setup van de manager) zal de mengtafel dan rare kuren doen? faders en channel instellingen naar beginpositie schuiven bijvoorbeeld?


                            Er vanuitgaande dat dit bij een M7cl gelijk is aan een LS-9 gaat de show gewoon door.
                            Als je weer via de klapjap wilt, moet je de instellingen van de M7cl naar je klapjap sturen.
                            Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

                            Comment

                            • LuxProDeo
                              • Feb 2003
                              • 245

                              #15
                              De informatie van Jans klopt inderdaad ook voor de M7CL.

                              Als de Studio Manager software offline is geweest en weer online komt kun je synchroniseren in de richting die je wilt maar dit gebeurt niet automatisch. Als je helemaal niet synchroniseert en met twee instellingen door elkaar draait kunnen er wel vreemde dingen gebeuren.

                              LuxProDeo

                              Comment

                              Working...