Instellen Yamah SPX90 II

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dexter
    • Jul 2005
    • 433

    Instellen Yamah SPX90 II

    Hallo

    Ik heb sindskort een Yamah SPX-90 II effecten bakje.
    Nu weet ik dat er veel mixers met deze apparaten werken, en vroeg me daarom dus af voor welke instrumenten zij deze gebruiken?
    En welke instellingen en preset zij gebruiken voor bepaalde instrumenten.

    Dit omdat ik zelf niet zo super handig ben in deze dingen instellen maar wel een goed werkende en bruikbare effecten bak hier aan wil hebben, en om natuurlijk wat te leren.

    Ik wilde hem met name gebruiken voor drums (zeer geschikt schijnt het met name snare) en eventueel andere dingen maar weet nog niet precies waar deze nog mer erg goed in is.
  • keenoncoolstuff
    • May 2003
    • 695

    #2
    Originally posted by dexter
    Dit omdat ik zelf niet zo super handig ben in deze dingen instellen maar wel een goed werkende en bruikbare effecten bak hier aan wil hebben, en om natuurlijk wat te leren.
    Als je iets wil leren dan ga je een paar uur met het apparaat spelen. Zo leer je het apparaat kennen en merk je wat er gebeurt als je welke waarde verandert.
    Wat heb je eraan als iemand je zegt welke preset je moet gebruiken? Heb je geen eigen smaak? En wat als binnenkort de band een speciale wens heeft, en jij kunt hem niet vervullen omdat je geen flauw idee hebt hoe het apparaat werkt?

    Ga het internet op, zoek daar wat bruikbare samples van bv. een snare, een gitaar en een stukje droge zang, brand dat op een cd en ga lekker prutsen. Daar leer je echt het meest van.

    Groet, Rob.
    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

    Comment

    • laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

      #3
      Ik denk niet dat ik al ooit een preset zonder meer heb gebruikt. Ja, ik gebruik een preset uit luiheid om van te vertrekken en dan gaan we bijtunen naar eigen smaak en klank.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

      Comment

      • dexter
        • Jul 2005
        • 433

        #4
        Allemaal duidelijk, ik ben niet zo'n held in galmen instellen, net zoals laserguy hierboven aangeeft alleen is hij "lui" en ik niet.

        Ik zoek alleen wat instellingen die anderen gebruiken en wil deze bijkleuren tot mijn eigen,
        en wilde eens weten hoe anderen hem hebben staan om mogelijk tot nog beter resultaat te komen.
        Last edited by dexter; 05-10-09, 11:04.

        Comment

        • RayM
          • Jan 2006
          • 742

          #5
          Originally posted by dexter
          maar we zijn allemaal pro's onder elkaar ook ik, maar ik ben niet zo'n held in galmen instellen
          Pro en dan niet weten hoe zo'n apparaat werkt? Zou jou niet graag als technicus hebben. Ik sluit me bij Keeloncoolstuff aan, ga met het apparaat spelen.
          Hier vind je een manual.
          Heerlijk die stilte

          Comment

          • sis
            • Jul 2003
            • 3305

            #6
            Originally posted by dexter
            Allemaal duidelijk, ik ben niet zo'n held in galmen instellen, net zoals laserguy hierboven aangeeft alleen is hij "lui" en ik niet.

            Ik zoek alleen wat instellingen die anderen gebruiken en wil deze bijkleuren tot mijn eigen,
            en wilde eens weten hoe anderen hem hebben staan om mogelijk tot nog beter resultaat te komen.
            Het probleem is dat er geen basisinstellingen zijn .
            Ieder nummer, arrangement enz... vraagt om een andere galm of toch een aanpassing van een eventueel bestaande preset.
            Ik zit van zo goed als iedere dag in de opnamestudio en dit fenomeen doet zich iedere dag voor .
            Soms zoeken wij 2 à 3 uur naar de juiste galm die past in het geheel, dit terwijl wij de toestellen of plug-inn goed kennen, het is gewoon eindeloos.
            Als je geen held bent in galmen instellen raad ik je aan om je daar eens in te verdiepen en te experimenteren.
            Trouwens experimenteren doen wij ook nog steeds, iedere dag.
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

            Comment

            • keenoncoolstuff
              • May 2003
              • 695

              #7
              Originally posted by dexter
              Allemaal duidelijk, ik ben niet zo'n held in galmen instellen, net zoals laserguy hierboven aangeeft alleen is hij "lui" en ik niet.
              Euh, wie was ook alweer degene die te beroerd is om zelf uit te zoeken hoe het ding werkt, en hier vraagt naar een kant-en-klaar-recept voor de ultieme galm?
              Iets met een pot die een ketel iets verwijt...?

              Voordat je hier anderen afzeikt zou ik eerst even naar jezelf kijken!


              Rob.
              All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
              If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

              Comment

              • dexter
                • Jul 2005
                • 433

                #8
                Ooh nou wordt hij mooi, dus omdat ik er niet in slaag hem goed in te stellen ben ik lui en krijg ik een andere opmerking naar mn kop!
                Nou wordt hij fraai, ik kom er niet uit en ik ben lui.

                Nou smijt dit topic maar op slot want tjaah Dexter is toch lui
                en we helpen hem toch niet, ook al vroeg hij gewoon netjes op een forum
                want tjaah die forums zijn er ook niet om mensen te helpen.

                Ooh en keenoncoolstuff ik vroeg niet om een kant en klaar recept
                maar gewoon om een basis.

                Mar goed mod gooi hem maar dicht en verwijder maar.

                had van de vele mensen die hier op forum zitten wel wat meer verwacht dan oa de opmerkingen van keenoncoolstuff...

                Comment

                • Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

                  #9
                  Ooh en keenoncoolstuff ik vroeg niet om een kant en klaar recept
                  maar gewoon om een basis.
                  Ik zou zeggen, zoek een voor geprogrammeerde preset op, die je aanstaat, ga die verbouwen tot ie naar je zin is...

                  Even uit mijn hoofd, bij Yamaha een plate of hall...ga daar eens aan werken...
                  Olaf Duffhuës

                  **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                  Comment

                  • dexter
                    • Jul 2005
                    • 433

                    #10
                    Dankje Olaf hier heb ik dus wat aan!

                    Comment

                    • laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

                      #11
                      Even uit mijn hoofd, bij Yamaha een plate of hall...ga daar eens aan werken...
                      Dankje Olaf hier heb ik dus wat aan!
                      Oeps, als je daar al wat aan hebt dan weet je wel errug weinig. Dit wist ik al vóór mijn pro tijd en vóór ik mijn eerste multi-effector kocht.
                      Ook je overtrokken reactie e.d. getuigen niet echt van een "pro" instelling.
                      Ik zou zeggen: wat minder roepen en tieren, je wat meer open opstellen, je teentjes wat inkorten en zelf even nadenken waar je mee bezig bent. Want dit is de basis van onze job: weten waar je mee bezig bent en hoe alles in elkaar zit en met elkaar werkt. Alleen op die manier zul je in staat om zelfstandig problemen op te lossen want laat dat nou net zijn waar deze branche om draait.
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                      Comment

                      • Olaf Duffhuës
                        • Oct 2000
                        • 2477

                        #12
                        Dan heb je denk toch te weinig naar de apparaten geluisterd...En ik hoef je niet uit te leggen wat ik bedoel als je het zo goed weet...

                        En dit zijn geen korte tenen...

                        Ik heb al korte benen en voeten...
                        Olaf Duffhuës

                        **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                        Comment

                        • laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

                          #13
                          Deze reactie was naar de TS toe Olaf!! Niet naar jou! Jij hebt reeds meer dan genoeg bewezen dat je weet waar je mee bezig bent ;-).
                          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                          Comment

                          Working...