Sennheiser EW500G3 of 3000 serie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

    Sennheiser EW500G3 of 3000 serie

    Beste mensen,

    Ik heb momenteel een Sennheiser 3000 serie draadloos systeem wat ik naar volle tevredenheid gebruik. Ik gebruik een EM3031 ontvanger met een SKM3072U handheld. Een mooie set, klankmatig zeer goed en nooit problemen met de ontvangst. Wat dat betreft helemaal geen reden tot klagen.

    Nu zou ik op termijn een extra set willen gaan kopen en twijfel wat ik zal gaan doen.

    De 3000 serie is al een redelijk oud ontwerp, nog steeds goed, maar wel wat ouder.

    De EW500G3 is een nieuw serie, maar voor mij is onduidelijk of deze kwalitatief vergelijkbaar is met mijn huidige systeem. Het voordeel van de verwisselbare koppen en compatibiliteit met andere EWG3 systemen is er natuurlijk ook.

    Dus zijn er mensen die ervaringen hebben met de nieuwe EW500G3 en deze kunnen vergelijken met de 3000 serie van Sennheiser ?

    Mijn idee is uiteraard wel om met één systeem te gaan werken, dus als de keuze op EW500G3 gaat vallen, dan komt de 3000 set te koop.

    Ik hoor het graag......
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

    #2
    Originally posted by MarkRombouts
    Beste mensen,
    Ik heb momenteel een Sennheiser 3000 serie draadloos systeem wat ik naar volle tevredenheid gebruik.
    Tja is toch wel een heel ander niveau, in de tijd dat ik de 3000 (3032 + 3072U) nog regelmatig gebruikte was ik ook erg onder de indruk. De 500 G3 ken ik niet, maar je praat toch over een andere (prijs) klasse.

    Dus als je het geld er voor uit wil/kunt geven...

    Ik zou in ieder geval de 3000 maar niet te snel verkopen.

    Comment

    • paulschreuder
      • Oct 2007
      • 42

      #3
      Nieuwe 2000-serie is net uit als opvolger van de EM-550. Wellicht interessant voor je? Ik heb er nu een paar keer mee gewerkt en naar volle tevredenheid mag ik wel zeggen. Je kunt b.v. de ontvangers direct via ethernet aan een laptop hangen (dus de NET1-box is niet meer nodig)..

      Gr,

      Paul

      Comment

      • MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

        #4
        Sennheiser 2000 is zeker ook een optie, ga ik eens nader bekijken.

        Wat in mijn geval speelt is ook financieel uiteraard. Op veel evenementen/concerten/.... worden draadloze microfoons gevraagd. Voor het grootste deel van deze gelegenheden zal een EW500 G3 (of wellicht al een EW100) prima voldoen. Ik zet daar nu mijn Sennheiser 3000 set in, omdat ik deze beschikbaar heb. Echter is het niet altijd mogelijk om hiervoor de juiste prijs te rekenen, gezien het bovenstaande.

        Vandaar dus wellicht mijn interesse in de goedkopere EW500 G3 versies. Echter wil ik persoonlijk ook niet te veel inleveren op geluidskwaliteit en stabiliteit, dus vandaar mijn vraag om de vergelijking hier.

        Comment

        • Beback1996
          • Nov 2008
          • 19

          #5
          Als je handheld mic's wil blijven gebruiken is de 500 serie zeker niet slecht. Je ontvangst blijft langer stabiel. bijv. tijdens optredens met meerdere 'storende' apparatuur of tijdens concerten. Ik heb regelmatig meegemaakt dat het bereik en ontvangst slechter werd door dat iedereen zijn mobiel gebruikte... 3000 serie is ook nog steeds een mooie set. Als je gewoon particulier in je eigen kamer blijft draaien is het zeker de moeite waard om een 2e daarvan te kopen. Zeker omdat de 500 duurder is.

          Veel suc6!

          Grtz.
          'Er zit een irritant geluid op de headset!' 'Dat klopt, dat ben jij!'

          Comment

          • hugovanmeijeren
            • Oct 2004
            • 1436

            #6
            Originally posted by Beback1996
            Als je handheld mic's wil blijven gebruiken is de 500 serie zeker niet slecht. Je ontvangst blijft langer stabiel. bijv. tijdens optredens met meerdere 'storende' apparatuur of tijdens concerten. Ik heb regelmatig meegemaakt dat het bereik en ontvangst slechter werd door dat iedereen zijn mobiel gebruikte... 3000 serie is ook nog steeds een mooie set. Als je gewoon particulier in je eigen kamer blijft draaien is het zeker de moeite waard om een 2e daarvan te kopen. Zeker omdat de 500 duurder is.

            Veel suc6!

            Grtz.
            Heb je ook maar enig benul van waar je over praat?

            Groeten Hugo
            Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

            "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

            Comment

            • MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

              #7
              Ook een tweedehands aankoop overweeg ik zeker.

              Er staan af en toe wel Sennheiser 3000 sets te koop, dus wellicht dat dat een optie is.

              Aan de andere kant wordt er ook veel Shure UHF tweedehands verkocht ivm overstap naar UHF-R versies. Dit is wat mij betreft ook zeker wel een optie.

              Hoe presteert Shure UHF (NIET R!!) in verhouding met de Sennheiser 3000 sets ??

              Comment

              • Husss
                • Jul 2003
                • 220

                #8
                Originally posted by MarkRombouts
                Ook een tweedehands aankoop overweeg ik zeker.

                Er staan af en toe wel Sennheiser 3000 sets te koop, dus wellicht dat dat een optie is.

                Aan de andere kant wordt er ook veel Shure UHF tweedehands verkocht ivm overstap naar UHF-R versies. Dit is wat mij betreft ook zeker wel een optie.

                Hoe presteert Shure UHF (NIET R!!) in verhouding met de Sennheiser 3000 sets ??
                Er staat zoiezo veel draadloos 2e hands te koop. Heeft dit niet te maken met de evt op handen zijnde herindeling van de huidige beschikbare frequenties?

                Met vr gr,
                Husss

                Comment

                • dexter
                  • Jul 2005
                  • 433

                  #9
                  Dat de UHF bakjes eruit gaan heeft er ook mee te maken dat deze eigenlijk al jaren niet meer gebruikt mogen worden en dat systeem is ook al enige jaren oud.

                  Tevens is de prijs van draadloos spul eigenlijk nog veel te hoog voor de echte waarde ervan.

                  Comment

                  • MarkRombouts
                    • Jan 2005
                    • 1391

                    #10
                    Originally posted by dexter
                    Dat de UHF bakjes eruit gaan heeft er ook mee te maken dat deze eigenlijk al jaren niet meer gebruikt mogen worden en dat systeem is ook al enige jaren oud.

                    Tevens is de prijs van draadloos spul eigenlijk nog veel te hoog voor de echte waarde ervan.
                    Dat de prijzen tweedehands nog behoorlijk hoog zijn ben ik zeker met je eens. Maar waarom zouden de UHF bakjes (Shure UHF ??) niet meer gebruikt mogen worden, daar ben ik erg benieuwd naar ??????

                    Comment

                    • Husss
                      • Jul 2003
                      • 220

                      #11
                      Originally posted by dexter
                      Dat de UHF bakjes eruit gaan heeft er ook mee te maken dat deze eigenlijk al jaren niet meer gebruikt mogen worden en dat systeem is ook al enige jaren oud.

                      Tevens is de prijs van draadloos spul eigenlijk nog veel te hoog voor de echte waarde ervan.
                      Niet meer mogen gebruikt worden. Als het goed is zijn er, in iedergeval van de gerenommeerde merken, alleen systemen die op bruikbare frequenties werken. Wel is het zo dat niet elke frequentie voor elk deel van het land goed bruikbaar is ivm storingen. Je mag t wel gewoon gebruiken hoor!

                      Comment

                      • MarkRombouts
                        • Jan 2005
                        • 1391

                        #12
                        Ben nog steeds bezig met bekijken van mogelijkheden voor de uitbreiding van draadloze microfoons.

                        Wellicht dat ik toch overweeg om over te stappen naar Shure, ivm de verkrijgbaarheid van de veel gewilde SM58 en Beta78 koppen. Ik denk daarbij aan de ULX draadloze serie. Ik ben bekend met UHF-R maar dit vind ik momenteel echt wat te duur, gezien het eerder vermelde verhaal.

                        Ik hoor dus graag ervaringen met deze serie in vergelijking met bijvoorbeeld EW500 en/of andere series.

                        Shure SLX heb ik een tijd gebruikt maar was ik niet echt tevreden over qua geluidskwaliteit. ALs ik met die setjes werk heb ik altijd het idee dat er iets overstuurd, of kraakt, in ieder geval klinkt het niet zoals ik zou willen.

                        Comment

                        • Whitefarmer
                          • Oct 2003
                          • 1244

                          #13
                          ...Kick..

                          Ik ben op zoek naar andere microfoons voor mijn tape-set, nu nog sennheiser ew100 met 865 koppen.

                          Eigenlijk ben ik er wel al uit dat het shure moet gaan worden, maar welke??

                          nieuwe ULX-P (aanbieding op internet), SLX of gebruikte U4.(UR4 is helaas niet 2e hands te vinden, en dan nog waarschijnlijk boven budget)

                          Als kop wordt het waarschijnlijk de 87A.

                          Budget: tot € 2000,- (ex BTW) voor 2 stuks (mag met dual receiver).


                          Wie helpt me op weg?

                          Welke wel of juist niet?
                          Groeten John
                          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                          Comment

                          • dexter
                            • Jul 2005
                            • 433

                            #14
                            De frequenties zijn voor andere dingen in gebruik is mij verteld.

                            Comment

                            • @lex
                              • Jul 2006
                              • 1087

                              #15
                              Hoi Mark,

                              Ik heb afgelopen seizoen zowel EW500G2 als 3032 op dezelfde tour in gebruik gehad. Beide systemen met beltpacks en identieke microfoons. Wat mij betreft qua klank zeer vergelijkbaar. Wat betreft degelijkheid is 3032 toch wel beter. Zeker als je het over de beltpacks gaat hebben (wat voor jou er overigens niet toe doet, dat weet ik). Wat betreft flexbiliteit is de EW500 toch wel een stukje verder.

                              Trouwens, beide sets gaan er bij mij binnenkort uit. Ik heb komende twee jaar sowieso geen producties met zenders en over twee jaar zou het wel eens een stuk minder waard kunnen zijn.

                              @lex
                              Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                              Comment

                              Working...