TAPCO - Kwaliteit of Speelgoed?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rlottmann
    • Oct 2009
    • 28

    TAPCO - Kwaliteit of Speelgoed?

    Beste mensen,

    Is er iemand bekend met oa. mixers, monitors en speakers van het merk TAPCO?

    Ik heb mij zojuist aangemeld maar kon niet vinden waar ik mijzelf kan voorstellen.

    mvg,

    Robert Lottmann
    Work Hard, Play Harder...
    www.robertlottmann.com
  • Stage-Q
    • Sep 2007
    • 389

    #2
    Tadaaaa, hier kun je je voorstellen: http://www.licht-geluid.nl/forum/de-...orstellen.html

    Het merk zelf zegt mij niks,
    Wat zijn je doeleinden er mee ?

    Op hun website zie ik producten staan die ik niet zo 1,2,3, zou gebruiken.
    Volgens mij een soort budget merk.
    Mag ik wat meer laag in 't hoog?

    Comment

    • sis
      • Jul 2003
      • 3305

      #3
      Als ik mij niet vergis is tapco een onderdeel van mackie, EAW enz...
      Zie helemaal onderaan deze link:

      sis
      Last edited by sis; 01-10-09, 20:45.
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

      Comment

      • hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

        #4
        Inderdaad Tapco is gewoon een budgetmerk, maar niet onaardig.

        Hoewel ik normaal gesproken nooit iets met budgetmerken doe, heb ik laatst een klein mixertje van Tapco aangeschaft. We doen regelmatig verhuur van geluidssets op versierde wagens (praalwagens) en daar is een compactmixertje met lage vervangingswaarde het best op zijn plaats.

        Moet zeggen dat het tafeltje er gewoon netjes uit ziet en ook gewoon doet wat het moet doen. Geluidskwaliteit is voor de prijs van net iets meer dan 100 euro prima in orde (maar zou er voor geen goud een band over willen mixen).

        Gaat hier trouwens om een MIX220FX van Tapco.

        Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

        "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

        Comment

        • dj-wojcik
          • Jul 2008
          • 911

          #5
          Ik ben in het bezit van een Tapco 260FX. Heb ik een keertje gekregen van iemand, en ik kan er prima mee voor uit. 3/4 van het jaar staat hij eigenlijk hier naast me op m'n kamer, en met carnaval gaat hij de wagen op.

          Hij heeft me nog nooit in de steek gelaten, dus ik kan nog niet echt zeggen dat het echt zooi is. Echter zijn er natuurlijk betere, en wanneer je die dan een keer in je handen hebt gehad, weet je wel te kiezen.

          Er circuleert een filmpje op het o zo bekende jou-buis site. In het filmpje word er een crashtest gedaan met in wat kleiner model.

          over de kwaliteit, tja, het is zoals Hugo zegt. Leuk voor hier en daar wat snabbels, maar ik zou er indd geen bandje mee willen doen. Wel heb ik een aantal zangers gedaan onder begeleiding van een harmonie. Was prima te doen....

          En zoals ik weet van het forum hier... zijn er weinige die ze ook echt actief gebruiken.

          mss toch nog iemand anders?
          [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
          [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

          Comment

          • MusicSupport
            • Feb 2006
            • 1016

            #6
            De Tapco mixers komen van Mackie en zijn prima; echter niet de bekende VLZ preamp erin maar verder in orde dus.
            d&b Audiotechnik

            Comment

            • showband
              • May 2001
              • 4524

              #7
              ik heb er een voor thuisgebruik. Die in de praktijk nu al weer een jaar op het toneel door de toetsenist als submixertje gebruikt wordt...

              In zijn segment de beste keuze. Klassen beter dan phonic, behringer enz.
              Maar dan als mixertje bij een PC, videosetup, oefenruimte, el-drums, toetsenist, barduo enz.

              Voor kroegen zijn dit soort mixers eigenlijk al te schaars bedeeld. Qua aux, toonregeling en aantal inputs.

              Voor het geld dus een aanrader. Maar ik heb al vanaf de eerste mackie mixer gevonden dat zij de enige bruikbare budgetmixertjes maakten. Tapco is gewoon de chinese afdeling. Oude ontwerpen restylen en uitbrengen met een adapter ipv ingebouwde voeding. Waardoor ze goedkoper zijn.

              De eq's en effecten ben ik bang dat het wel eens minder zal kunnen werken. Dat is nooit door de USA afdeling gemaakt. (Mackie USA heeft namelijk een tijdje UAD virtuele effecten gedaan en zich nooit met studio hardware bezig gehouden.) Als die effecten gewoon repackaged chinese zooi is dan zou ik daar ver van wegblijven!
              Last edited by showband; 02-10-09, 07:45.
              lekker belangrijk!

              Comment

              • Rieske
                • Aug 2002
                • 544

                #8
                Ooit meegemaakt dat een gastech een Tapco EQ op mijn tafel als insert in had geprikt. Wat een ruis !!! Dacht die gast dat het probleem aan mijn set lag. Dus ik trek de insert eruit en weg ruis. Ook de actieve speakers van Tapco moet je niet vol openzetten. Het is jammer dat een merk als Mackie een met Tapco een bugetlijn op de markt zet die zelfs onder het Behringer niveau ligt. Leuk om mee te beginnen maar meer ook niet.
                Life is what you make it

                Comment

                • dj-wojcik
                  • Jul 2008
                  • 911

                  #9
                  Originally posted by Rieske
                  Ooit meegemaakt dat een gastech een Tapco EQ op mijn tafel als insert in had geprikt. Wat een ruis !!! Dacht die gast dat het probleem aan mijn set lag. Dus ik trek de insert eruit en weg ruis. Ook de actieve speakers van Tapco moet je niet vol openzetten. Het is jammer dat een merk als Mackie een met Tapco een bugetlijn op de markt zet die zelfs onder het Behringer niveau ligt. Leuk om mee te beginnen maar meer ook niet.
                  Daar ben ik het toch niet mee eens. Het is een feit dat Tapco een bugetlijn van Mackie is. Maar deze doet totaal niet onder voor behringer.

                  Zou ik toch moeten kiezen voor een mixer van tapco of behringer, is de keuze snel gemaakt.

                  De EQ was voor jou een slechte ervaring, dit zegt natuurlijk niks over het hele Tapco verhaal. En wat betreft de actieve speakers.... zelf geprobeerd of gehad?
                  [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                  [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

                  Comment

                  • Rieske
                    • Aug 2002
                    • 544

                    #10
                    Originally posted by dj-wojcik
                    En wat betreft de actieve speakers.... zelf geprobeerd of gehad?
                    Ik heb ze uitvoerig geprobeerd en vergeleken met mijn eigen actieve RCF's. Tsja en dan haalt Tapco het echt niet.
                    Life is what you make it

                    Comment

                    • HT-Events
                      • Apr 2009
                      • 17

                      #11
                      Dat is Logisch, Tapco: b-merk, RCF: A-merk

                      Er zijn niet veel b-merken die een A-merk kunnen overtreffen.

                      Het gaat erom of een Tapco zonder vergelijking leuk klinkt, lang mee gaat, lekker blijft klinken als je een goed volume wilt bereiken (niet over belast gaan klinken terwijl deze niet overbelast wordt), enz.

                      Gr

                      HT-Events
                      Last edited by HT-Events; 02-10-09, 14:02. Reason: kromme zin erin
                      Doe waar je goed in bent en laat de rest aan anderen over!

                      Comment

                      • daviddewaard
                        • Mar 2008
                        • 627

                        #12
                        Originally posted by HT-Events
                        Dat is Logisch, Tapco: b-merk, RCF: A-merk

                        HT-Events
                        sinds wanneer is rcf een a-merk??
                        met rcf speakers hoef ik echt niet mee aan te komen bij een beetje band van nivo dan trappen ze die rommel gelijk van het podium.

                        denk daarintegen dat l-acoutics,JBL,clair-brothers,meyersound wel a merken zijn en je rcf net als tapco en behringer beter ergens in het hokje van c-merken kan plaatsen
                        A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

                        Comment

                        • hugovanmeijeren
                          • Oct 2004
                          • 1436

                          #13
                          Originally posted by daviddewaard
                          sinds wanneer is rcf een a-merk??
                          met rcf speakers hoef ik echt niet mee aan te komen bij een beetje band van nivo dan trappen ze die rommel gelijk van het podium.

                          denk daarintegen dat l-acoutics,JBL,clair-brothers,meyersound wel a merken zijn en je rcf net als tapco en behringer beter ergens in het hokje van c-merken kan plaatsen
                          Pff, zo dat is me toch even een bak onzin...

                          Ik ben het met je eens dat RCF niet in het rijtje L'Acoustics, Meyer, Clair enz. thuis hoort, maar om het nu direct in het zelfde hokje als Behringer te proppen is klinkklare onzin.


                          Vele topmerken gebruiken RCF drivers in hun kasten (of hebben dat althans gedaan): EAW, Nexo, Renkus Heinz om zo maar eens een paar te noemen...


                          RCF zie ik toch echt niet als rommel, dat je het logo niet op de grote evenementen zichtbaar voorbij ziet komen hoeft niet te betekenen dat het er niet is...


                          Groeten Hugo
                          Last edited by hugovanmeijeren; 02-10-09, 17:30.
                          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

                          "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

                          Comment

                          • laserguy
                            • Jun 2003
                            • 2755

                            #14
                            Ik weet niet welke belangen mr. Daviddewaard er in het geheim op nahoudt maar RCF een C-merk noemen is een vette leugen. Merkengeilheid kan ik mee leven maar met enggeestigheid krijg ik het moeilijk.
                            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                            Comment

                            • T_Sound
                              • Sep 2009
                              • 267

                              #15
                              Laten we aub niet discuseren over merkengeilheid of zoiets, maar of TAPCO dus niet RCF een goede kwaliteit apparatuur heeft.

                              RCF wordt in de gemiddelde verhuur wel terug gevonden, maar is zeker niet te vergelijken met de grote merken.

                              TAPCO is een "budget"-versie van Mackie. De topicstarter vraagt dus of dit speelgoed (conrad, skytec, e.d.) of is dit goed voor het geld (dap audio, thomann en van dat soort) of dat dit professioneel is (JBL, thomann pro series, AD, e.d.).

                              Ik ken TAPCO niet, maar mensen die het wel kent, geef je mening MET onderbouwing, anders heeft de topicstarter er nog niets aan.

                              T-Sound
                              Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

                              Comment

                              Working...