XTA via RS485 aansturen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

    XTA via RS485 aansturen

    Ik wil mijn DP226 graag via RS485 gaan aansturen met een laptopje op FOH. Nu zit ik even met het punt dat ik alleen maar USB poorten op mijn laptop heb (sowieso kom je seriële poorten toch haast niet meer tegen).

    Mijn vraag is: hoe hebben jullie dit opgelost?

    Op internet kwam ik bijvoorbeeld deze tegen: USB naar RS232 en RS485

    Iemand ervaring mee? Misschien ervaring met een ander product?

    Draadloos hoeft van mij niet, extra XLR is zo gelegd (of via de multi uiteraard).

    Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

    "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
  • Turboke
    • Oct 2006
    • 463

    #2
    Heb ook ooit zo iets gekocht voor de dbx en te sturen, maar helaas dat werkte niet.
    ik zou nagaan wat de fabrikant aanraad en deze dan te nemen.

    Comment

    • sparky
      • Apr 2002
      • 2104

      #3
      Ik gebruik zo'n verloopkabeltje, gewoon eentje van Sweex. Werkt met Driverack en met de Yamaha mixers. Soundweb heb ik geprobeerd, maar dat werkte niet, hoeft niet per se het kabeltje/software geweest te zijn.

      RS232 kun je niet zomaar over lange lengtes versturen en ook niet zomaar over XLR. Showworks maakt daar dan weer mooie kastjes voor, maar om de een of andere reden wou dat bij mij in combinatie met het Sweex-kabeltje weer niet werken. Bij Showworks kunnen ze je vast vertellen welk kabeltje WEL met die kastjes werkt.
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Ik heb hetzelfde probleem gehad, ook bij mij werkte een RS232>USB niet.
        Uiteindelijk een oud klapjapje gevonden met een 'ouderwetse' RS232 aansluiting en daar jaren mee gewerkt.
        Overigens gewoon het RS232 signaal via mijn multi (40 meter) laten lopen en daar nooit problemen mee gehad.
        Inmiddels een Apex processor met USB aansluiting gekocht en die wilde ik ook vanaf de FOH kunnen bedienen, dat leek in eerste instantie ook niet echt simpel te zijn of gewoon heel duur. Dit heb ik nu opgelost door wederom het oude klapjapje van stal te halen, hier een draadloos routertje op aangesloten en via extern bureaublad bedien ik de processor met een tweede laptop.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • sparky
          • Apr 2002
          • 2104

          #5
          Originally posted by MusicXtra
          Overigens gewoon het RS232 signaal via mijn multi (40 meter) laten lopen en daar nooit problemen mee gehad.
          Ja joh? Mij is altijd verteld dat het bij 15 meter ophield... Heb het daarom ook nooit geprobeerd. Zo zie je maar, niet te snel dingen aannemen.
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

          Comment

          • laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

            #6
            RS232 gaat makkelijk 10-tallen meters over gewone kabel tegen niet te hoge snelheid. Maar met afgeschermde kabel haal je nog veel meer. Mijn langste end was 25 meter en daarbij haalde ik 115200 baud (was maximum dat de toestellen konden).
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Originally posted by sparky
              Ja joh? Mij is altijd verteld dat het bij 15 meter ophield... Heb het daarom ook nooit geprobeerd. Zo zie je maar, niet te snel dingen aannemen.
              Bij mij werkte het altijd probleemloos, die 40 meter multi was niet het enige, vaak vanaf de multi nog een meter of 10 aan XLR kabel dus bij elkaar al snel meer dan 50 meter.
              Enige 'probleem' dat ik soms had was dat er ineens een stoorsignaal van mijn laptop HD hoorbaar was op een kanaal van de multi. Was meestal op te lossen door gewoon een ander aderpaar te gebruiken.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

                #8
                Mag ik er even op wijzen dat ik op zoek ben naar een interface voor RS485! En dus geen RS232 want volgens mij kan ik daar op de DP226 niets mee.

                Overigens is de XTA standaard voorzien van 3 polig XLR voor RS485.


                In ieder geval bedankt voor de reacties tot dusver, maar wat ik zoek heb ik nog niet gehoord.

                Groeten Hugo
                Last edited by hugovanmeijeren; 21-09-09, 20:05.
                Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

                "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

                Comment

                • Husss
                  • Jul 2003
                  • 220

                  #9
                  Originally posted by hugovanmeijeren
                  Ik wil mijn DP226 graag via RS485 gaan aansturen met een laptopje op FOH. Nu zit ik even met het punt dat ik alleen maar USB poorten op mijn laptop heb (sowieso kom je seriële poorten toch haast niet meer tegen).

                  Mijn vraag is: hoe hebben jullie dit opgelost?

                  Op internet kwam ik bijvoorbeeld deze tegen: USB naar RS232 en RS485

                  Iemand ervaring mee? Misschien ervaring met een ander product?

                  Draadloos hoeft van mij niet, extra XLR is zo gelegd (of via de multi uiteraard).

                  Groeten Hugo
                  Heb hier een oplossing liggen. zal vd week eens kijken hoe t beestje heet;-)

                  Comment

                  • berolios
                    • Sep 2005
                    • 1538

                    #10
                    Originally posted by hugovanmeijeren
                    Mag ik er even op wijzen dat ik op zoek ben naar een interface voor RS485! En dus geen RS232 want volgens mij kan ik daar op de DP226 niets mee.

                    Overigens is de XTA standaard voorzien van 3 polig XLR voor RS485.


                    In ieder geval bedankt voor de reacties tot dusver, maar wat ik zoek heb ik nog niet gehoord.

                    Groeten Hugo
                    Je hebt ook Ethernet/ WiFi <-> RS485 converters... is dat niet nog handiger voor je, kun je rondlopen en EQ-en ;-)... voor 100 euro ben je het mannetje.

                    Succes ermee!
                    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                    Comment

                    • hugovanmeijeren
                      • Oct 2004
                      • 1436

                      #11
                      Originally posted by berolios
                      Je hebt ook Ethernet/ WiFi <-> RS485 converters... is dat niet nog handiger voor je, kun je rondlopen en EQ-en ;-)... voor 100 euro ben je het mannetje.

                      Succes ermee!
                      Dat is inderdaad leuk, weet je toevallig merken/types die de moeite waard zijn om even naar te kijken?

                      Nu kan ik best met een kabeltje leven (tenminste in de huidige situatie), maar ik wil de optie om draadloos te gaan best eens bekijken.

                      Groeten Hugo
                      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

                      "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

                      Comment

                      • JelleC
                        • Jul 2003
                        • 8

                        #12
                        website van xta een bekijken:

                        Comment

                        • Husss
                          • Jul 2003
                          • 220

                          #13
                          Originally posted by berolios
                          Je hebt ook Ethernet/ WiFi <-> RS485 converters... is dat niet nog handiger voor je, kun je rondlopen en EQ-en ;-)... voor 100 euro ben je het mannetje.

                          Succes ermee!
                          Beste Hugo,

                          Het apparaat uit deze link heb ik ook al eens langs zien komen icm XTA's
                          Ideaal, gaat gewoon via je wifi
                          SW5001, RS-232/422/485 serial to wireless 802.11 device server

                          Met vr gr,

                          Husss

                          Comment

                          • daiquiri
                            • Dec 2004
                            • 26

                            #14
                            Hoi Hugo,

                            Ik gebruik zelf veel in projecten de produkten van het merk MOXA, kun je bij veel computer groothandels inkopen.
                            De U-port produkten voor USB en de N-port produkten voor Ethernet ( ook draadloos )

                            Mijn huidige stabielste interface is op basis van de EXPERT TP1630 (click voor link)
                            Langste lengte via XLR die ik gebruikt heb tot nu toe was 150m. Werkt super stabiel bij 38400 op lange lengtes.
                            Ik heb hem wel roadproof gemaakt, neutrik XLR fem/male en een Neutrik USB en in een spuitgietdoosje gepropt.

                            Heeft me nog nooit teleurgesteld in 4 jaar.

                            Groet,

                            Jaap ( TM )
                            Last edited by daiquiri; 22-09-09, 09:38.

                            Comment

                            • hugovanmeijeren
                              • Oct 2004
                              • 1436

                              #15
                              Originally posted by daiquiri
                              Hoi Hugo,
                              ...

                              Mijn huidige stabielste interface is op basis van de EXPERT TP1630 (click voor link)
                              Langste lengte via XLR die ik gebruikt heb tot nu toe was 150m. Werkt super stabiel bij 38400 op lange lengtes.
                              Ik heb hem wel roadproof gemaakt, neutrik XLR fem/male en een Neutrik USB en in een spuitgietdoosje gepropt.

                              Heeft me nog nooit teleurgesteld in 4 jaar.
                              Kijk dat ziet er interessant uit en getest met AudioCore.


                              Tenzij iemand anders nog betere ideeën heeft lijkt het me interessant om die te gaan bestellen.

                              Groeten Hugo
                              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

                              "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

                              Comment

                              Working...