Proel FLASH-systeem

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • philgitaar
    • Sep 2009
    • 5

    Proel FLASH-systeem

    Ik heb nu die PROEL FLASH systeem net gekocht (2 x 12" 1" top en 2 x 15" sub, totaal 1200W RMS en 121 dB SPL max volume/ luidspreker). Ze klinken mooi HiFi en krachtig. Zeer helder en warme klank & strakke, diepe bassen. Voor die prijsklasse ben ik zeker tevreden. Wat ik me wel afvraag of deze set krachtig genoeg is om een rock-cover bandje te versterken (3x zang, drum, 2 x gitaar en bass) in een cafeetje of kleine zaal (100 à 150 man). Wat denken jullie ????? Is het dan de moeite om te investeren in een mengtafel, enz...????
    Last edited by philgitaar; 17-09-09, 22:41.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Lijkt me wel voldoende voor kleine kroegjes, vergeet niet dat er al heel veel geluid vanaf het podium komt. Je hoeft dus eigenlijk alleen maar toetsen, zang en kickdrum te versterken.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • showband
      • May 2001
      • 4524

      #3
      die 121dB vind ik wat optimistisch, maar voor een kroeg gaat dit prima werken. eerlijk gezegt had ik meer nadruk op betere toppen gelegd. Daar ga je langer plezier van hebben (later als monitors) en uiteindelijk beter geluid mee krijgen. Die sub is eigenlijk amper nodig voor wat je wil gaan doen.

      voor in een kroeg gewoon een tapco mixertje erbij en gaan. Inderdaad zang (event. toetsen, acc gitaar) en kick.

      als je meer wil experimenteren in de oefenruimte en kleine feestjes tot 60 man. heb ik de volgende aanrader. zoek op internet naar een tweedehands yamaha 16 kanaals mixertje in case. die zijn oerdegelijk en gaan goed werkend nu voor 200 euro weg....
      lekker belangrijk!

      Comment

      • SoundOfSilence
        • Mar 2007
        • 766

        #4
        Originally posted by philgitaar
        Ik heb nu die PROEL FLASH systeem net gekocht (2 x 12" 1" top en 2 x 15" sub, totaal 1200W RMS en 121 dB SPL max volume/ luidspreker). Ze klinken mooi HiFi en krachtig. Zeer helder en warme klank & strakke, diepe bassen. Voor die prijsklasse ben ik zeker tevreden. Wat ik me wel afvraag of deze set krachtig genoeg is om een rock-cover bandje te versterken (3x zang, drum, 2 x gitaar en bass) in een cafeetje of kleine zaal (100 à 150 man). Wat denken jullie ????? Is het dan de moeite om te investeren in een mengtafel, enz...????
        Wat is mooi HiFi?

        In een cafeetje heb je voornamelijk een zanginstallatie nodig, daar zal ie prima voor voldoen. Een kleine zaal zal je ook wel lukken (mits je niet echt stevig wilt doordrukken).

        Heb je trouwens de FLASH12HA, de FLASH12A of de FLASH12P toppen?

        Investeren in een mengtafel is zeker handig als je meer wilt doen dan een CD-tje draaien.
        Microfoons, statieven en (heel veel) kabels zijn ook handig, op de voet gevolgd door monitor-speakers, effectapparatuur, flightcases, paar 4-barren, sjouwknapen en een grote bestelbus.
        Last edited by SoundOfSilence; 18-09-09, 08:57.
        It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

        Comment

        • philgitaar
          • Sep 2009
          • 5

          #5
          Bedankt aan iedereen voor de goede raad !!
          Om antwoord te geven op een paar van jullie vragen:
          1.De tops zijn FLASH 12A,
          2. Ik zal eens kijken naar Yamaha mengpanelen, ik had anders de Behringer EURODESK SX2442Fx (klein en licht, de effecten zijn ingebouwd zoals galm echo en compressie) in gedachten. (????)
          3. Mooi Hifi, sorry, verkeerde uitdrukking van mij (ik ben een beginneling, hé). Ik bedoel daarmee een aangename klank met mooi laag en helder hoog (geen neus-klank)
          4.(voor Showband) Zijn die tops niet goed? Misschien later betere tops kopen en de proels als monitor gebruiken. Nee?
          5. Een bestelbus, hahaha, ik hoop van niet!! Die Proel boxen nemen niet zo veel plaats in mijn koffer, ik heb nog ruimte voor mijn gitaar & versterker,
          Mengtafel (70 x 40 cm), een cuverbox met een multikabel, micros, signaalkabels en stroomkabels. Nog een aantal statieven.

          Comment

          • Beckers Entertainment
            • Dec 2008
            • 650

            #6
            Setje is heel leuk. Heb het zelf een tijdje geleden eens beluisterd. Weet zeker dat jij je 150 man daar wel mee kunt redden.
            Hoewel ik persoonlijk dan voor de Flash 12HA had gekozen. Geloof dat ze qua prijs niet zo gek veel verschillen, maar qua klank zou het wel een heel verschil moeten zijn...
            Succes ermee!

            Groeten Jasper
            Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

            Comment

            • philgitaar
              • Sep 2009
              • 5

              #7
              Bedankt !! Ik heb inderdaad een beetje spijt dat ik niet verder gespaard heb voor de 12HA's. Maar ik koop ze misschien later wel als top's en zal dan de 12A's gebruiken als monitors. Ik moet de lotto winnen, hahaha!

              Comment

              • sandit
                • Dec 2010
                • 1

                #8
                Proel Flash 12HA

                Ik moet zeggen ik heb de Flash 12HA 2 stuks als top en ze geven echt een heel mooi zuiver sprankelend hoog weer ook zonder subjes zijn ze aan te raden (op de kleinere gigs ofc) voor feestjes vanaf 50 pers. is het tenzeerste aan te raden om er subjes onder te leggen omdat ze als er gedanst gaat worden te weinig "body" in het geluid zit.

                15 inch subjes zijn al meer dan voldoende in de meeste gevallen (ligt aan de locatie ofc) is 1 subje al ruim voldoende om een heerlijk geluid te krijgen waar mensen al heel positief over zijn.

                Verder ziet de flash12HA er erg fancy uit mooie stevige behuizing met alle knoppen die je nodig hebt bij een active speaker.

                Btw tenzeerste aan te raden om berscherm hoezen te kopen.

                Plus puntjes: hoog vermogen
                weinig vervorming met het volume op 10
                stevige behuizing
                ligt en makkelijk te dragen door de handvatten op de zijkant en bovenop
                Combi XLR jack ingang


                min puntjes:
                zijn toch helaas de bass weergave in ruimtes vanaf 70m2
                (maar al volledig opgelost door 1 subje 15 inch eronder stereo input en output natuurlijk)

                ook de knoppen zouden van mij (persoonlijk) iets dieper weg gewerkt mogen worden

                al met al een hele mooie speaker voor betrekkelijk weinig geld

                Comment

                • Hansound
                  • Apr 2006
                  • 832

                  #9
                  Proell is echt wel bezig met het maken van betere producten,
                  Dus prima set tot 100/150 man.
                  Ik zou er toch altijd de subjes bijzetten om je toppen wat te ontlasten

                  Comment

                  • salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

                    #10
                    Afgelopen Oktober ook diverse producten gehoord en gezien van Proel, een goed klinkende PA lijn hebben ze.
                    Die gekke Italianen kunnen best mooie producten neerzetten!!

                    Dave
                    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                    Comment

                    • 4AC
                      • Nov 2007
                      • 1791

                      #11
                      Originally posted by sandit
                      weinig vervorming met het volume op 10
                      Voor 500 euro bouw ik hem voor je om en dan gaat ie tot 11!

                      Mvg,

                      Teun

                      Ps. Sorry, ik kon het niet laten. Fijne feestdagen.
                      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                      Comment

                      • nightline
                        • Oct 2002
                        • 1001

                        #12
                        Originally posted by 4AC
                        Voor 500 euro bouw ik hem voor je om en dan gaat ie tot 11!

                        Mvg,

                        Teun

                        Ps. Sorry, ik kon het niet laten. Fijne feestdagen.

                        Bij Mr. Magu geweest zeker.....
                        Powered by AudioMadness....

                        Comment

                        • qvt
                          • Oct 2009
                          • 721

                          #13
                          Originally posted by 4AC
                          Voor 500 euro bouw ik hem voor je om en dan gaat ie tot 11!

                          Mvg,

                          Teun

                          Ps. Sorry, ik kon het niet laten. Fijne feestdagen.
                          Spinal Tap flashback
                          There is no substitute for imagination

                          Comment

                          • sinnedtims
                            • Sep 2017
                            • 11

                            #14
                            Is het genoeg ook voor buiten?? alvast bednakt

                            Comment

                            • sinnedtims
                              • Sep 2017
                              • 11

                              #15
                              Originally posted by Hansound
                              Proell is echt wel bezig met het maken van betere producten,
                              Dus prima set tot 100/150 man.
                              Ik zou er toch altijd de subjes bijzetten om je toppen wat te ontlasten
                              is het genoeg ook voor buiten? Alvast bedankt

                              Comment

                              Working...