Wat voor een set adviseren jullie?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nobert
    • Sep 2009
    • 3

    Wat voor een set adviseren jullie?

    Hallo,

    Op mijn hockeyclub geven we een aantal feesten per jaar. De geluidsset die we gebruikten moet weg en de feestcommissie is zich nu aan het beraden over een eventuele nieuwe set.

    Wij geven zoals gezegd een aantal feesten per jaar maar ook 1 of 2 toernooien. Voor deze toernooien zullen we meer geluid nodig hebben dan voor de feesten die binnen zijn. Bij een feest komen ongeveer 300 man in een niet al te grote ruimte. Die ruimte is wel vol als er 300 mensen zijn.

    Mijn vraag: wat adviseren jullie voor een geluidsset voor de feesten? En is het mogelijk om die tijdelijk uit te breiden met een aantal gehuurde spullen voor een toernooi? Dus dat we maar een beperkt aantal spullen hoeven te huren voor een feest?

    Met vriendelijke groet,
    Nobert
  • Big Bang
    • Apr 2008
    • 652

    #2
    Of er spullen bij te huren zijn voor toernooien is afhankelijk van het aanbod van je verhuurder (uiteraard). Omdat er bij een hockeyfeest vaak ook mensen mee moeten werken die weinig verstand van zaken hebben zou ik een DAP soundmate 3 adviseren. Deze is kant en klaar met versterkers en limiters ingebouwd, dus moeilijk kapot te spelen en niet moeilijk aan te sluiten. Tevens is de DAP set best betaalbaar en de geluidskwaliteit voor deze toepassing* zeker voldoende.

    Voor toernooien zou ik dan eigenlijk nog steeds een grote set inhuren. Wel kun je dan natuurlijk de toppen van de Soundmate set als DJ monitor inzetten waardoor je die in ieder geval niet meer hoeft te huren. Op die manier staan dan alleen de subs niets te doen tijdens toernooien...

    * DAP heeft, zeker in het verleden, een aantal zaken gemaakt die beter als pisbak konden fungeren dan als audio equipment. Het is nog steeds niet het beste wat er te krijgen is maar de prijs/kwaliteit van de Soundmate3 MK2 is dik in orde!

    Link: Importeur, Webshop
    Last edited by Big Bang; 14-09-09, 14:23.
    It's time to play the music, It's time to light the lights ...

    Comment

    • RayM
      • Jan 2006
      • 742

      #3
      Daar gaan we weer:
      -budget?
      -grootte en vorm zaal?
      -bands of alleen maar disco?
      -alleen maar de geluidsinstallatie of de rest ook?

      De geluidsset die weg moet, waar bestaat die uit. Is die verouderd of voldeed het niet?
      Bijhuren kan altijd en (bijna) overal.
      Heerlijk die stilte

      Comment

      • Beckers Entertainment
        • Dec 2008
        • 650

        #4
        En een aantal feestjes per jaar? Over hoeveel feestjes hebben we het dan? Als het 4x per jaar is lijkt het mij rendabeler gewoon dat setje te huren... Dan kun je met de toernooien ook gewoon 'n grotere set huren.

        Groeten Jasper
        Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

        Comment

        • MusicSupport
          • Feb 2006
          • 1016

          #5
          Goed advies, budget technisch en wellicht ook i.v.m. hufterproofheid. Maar let wel dat de meeste technici, in het geval er een DAP set staat, gewoon hun eigen setje meenemen met de band. En DJ zal er wel over draaien natuurlijk.
          d&b Audiotechnik

          Comment

          • nobert
            • Sep 2009
            • 3

            #6
            Originally posted by RayM
            Daar gaan we weer:
            -budget?
            -grootte en vorm zaal?
            -bands of alleen maar disco?
            -alleen maar de geluidsinstallatie of de rest ook?

            De geluidsset die weg moet, waar bestaat die uit. Is die verouderd of voldeed het niet?
            Bijhuren kan altijd en (bijna) overal.
            Sorry voor het ontbreken van info komtie:

            - Budget zijn we aan het uitzoeken, vandaar de vraag.
            - Rechthoekig 12*9*3 schat ik. (AANGEPAST)
            - Bij het toernooi kan het voorkomen dat er een band is. Anders disco.
            - Geluid. Dus versterker en boxen.
            - Zelfgemaakt en nu brandgevaarlijk, rijp voor de schroot. Bestaat uit niets meer.
            Last edited by nobert; 14-09-09, 15:02.

            Comment

            • RayM
              • Jan 2006
              • 742

              #7
              Originally posted by nobert
              - Budget zijn we aan het uitzoeken, vandaar de vraag.
              - Rechthoekig 10*7*3 schat ik.
              - Bij het toernooi kan het voorkomen dat er een band is. Anders disco.
              - Geluid. Dus versterker en boxen.
              Dat is een start.
              Maar we kunnen wel van alles gaan roepn met bedragen van 1000 tot 10.000 euro, daar schiet je niets mee op.
              Er wordt al DAP geroepen, vraag is of je een B of C merk wil of dat je toch iets meer de Pro kant uit wil gaan, oftewel een A merk.
              Heerlijk die stilte

              Comment

              • nobert
                • Sep 2009
                • 3

                #8
                Originally posted by RayM
                Dat is een start.
                Maar we kunnen wel van alles gaan roepn met bedragen van 1000 tot 10.000 euro, daar schiet je niets mee op.
                Er wordt al DAP geroepen, vraag is of je een B of C merk wil of dat je toch iets meer de Pro kant uit wil gaan, oftewel een A merk.
                Oke. 10.000 Euro sowiso niet. Eerder richting 2000 ofzo. Is dat uberhaupt mogelijk? Tweede hands is geen bezwaar.

                Comment

                • Big Bang
                  • Apr 2008
                  • 652

                  #9
                  Originally posted by RayM
                  Er wordt al DAP geroepen, vraag is of je een B of C merk wil of dat je toch iets meer de Pro kant uit wil gaan, oftewel een A merk.
                  Ik roep DAP, omdat het in dit geval (een betere serie van DAP) zeker toereikend is imo en niet nodig om meer geld uit te geven. Ik kan je verzekeren dat de low budget series van JBL slechter klinken. (Maar ach, de meeste hier zal ik niet hoeven uit te leggen dat een merkplaatje niet alles zegt )

                  Wil je er ook bands over laten spelen e.d. dan wordt het een ander verhaal, maar ik gok dat de aanschaf van een ev RX set of iets beters niet rendabel zal zijn voor een hockeyclub. Vandaar dus mijn advies om in geval van bandjes lekker te blijven huren en hooguit de toppen van de soundmate set als DJ monitor te gebruiken.
                  It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                  Comment

                  • RayM
                    • Jan 2006
                    • 742

                    #10
                    2000 Euro is krap voor een zaal van die grootte met 300 man erin.
                    2e hands is zeker een optie, er wordt genoeg aangeboden. Ik denk dat je voor dat budget beter naar een gebruikte set kunt gaan kijken.
                    Waar je in ieder geval rekening mee moet houden is dat de set zowel binnen als buiten gebruikt gaat worden.
                    Heerlijk die stilte

                    Comment

                    • Big Bang
                      • Apr 2008
                      • 652

                      #11
                      Oei, een combinatie van mijn advies van de Soundmate 3 en tweede hands kan gevaarlijk zijn. Het is namelijk nogal een verschil of je de MK II of de MK I neemt. De MK I is in china ontwikkeld en geproduceerd. De MK II is in Nederland ontworpen en wordt in China geproduceerd. De klankkwaliteit van de MK II is stukken beter dan die van de MK I!!
                      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                      Comment

                      Working...