8* draadloos bij toneel

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • edgard
    • Apr 2004
    • 33

    8* draadloos bij toneel

    Ik zoek een goede maar ook betaalbare microfoon set voor toneel.
    Nu heb ik internet en dit forum afgezocht maar zoek nog wat informatie.
    4* em3032 met sk50 kosten nu 8000 euro. tweede hands natuurlijk.
    8* ew512 g3 kost 9000 euro. nieuw
    8* wms 450 kost 5500 euro. nieuw
    Wat is nu eigenlijk goed of is alles een kwestie van smaak ?
    Zijn er andere systemen die, kompleet, in de buurt komen van de 6000 euro ?
  • marcelvanhassel
    • Apr 2009
    • 50

    #2
    Ik weet dat je aan Sennheiser in vrijwel alle gevallen in ieder geval een goede hebt.

    Waarom ga je direct voor de ew512? Voldoen ew100 setjes niet? En zoals ik het nu zie (maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de typenummers niet heb ingetypt, dus het is even uit mijn blote hoofd) heb je hier nog geen microfoons bij. Is dit omdat je die al hebt, of moeten die er ook nog bij?

    Ik zou zeker eens naar de ew100 setjes kijken. Dan pak je gewoon de instrument set. (En koop je daar eventueel nog een degelijke microfoon bij.) Ik weet niet of ze deze hier nog hebben, maar zoniet zijn er nog andere webshops die er vast nog wel hebben: De "oude" g2 setjes kun je vaak net een tikkeltje goedkoper krijgen en werken prima.
    Vergeet ook eventuele antenne distributie en flightcases niet

    Succes er mee!

    Groeten,
    Marcel

    Comment

    • speakertech
      • Jan 2008
      • 1696

      #3
      Originally posted by marcelvanhassel
      Ik weet dat je aan Sennheiser in vrijwel alle gevallen in ieder geval een goede hebt.

      Waarom ga je direct voor de ew512? Voldoen ew100 setjes niet? En zoals ik het nu zie (maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de typenummers niet heb ingetypt, dus het is even uit mijn blote hoofd) heb je hier nog geen microfoons bij. Is dit omdat je die al hebt, of moeten die er ook nog bij?

      Ik zou zeker eens naar de ew100 setjes kijken. Dan pak je gewoon de instrument set. (En koop je daar eventueel nog een degelijke microfoon bij.) Ik weet niet of ze deze hier nog hebben, maar zoniet zijn er nog andere webshops die er vast nog wel hebben: De "oude" g2 setjes kun je vaak net een tikkeltje goedkoper krijgen en werken prima.
      Vergeet ook eventuele antenne distributie en flightcases niet

      Succes er mee!

      Groeten,
      Marcel
      Wordt dan EW300 serie. De serie 100 heeft vier kanalen en de 300 8, of je moet gaan experimenteren door verschillende banken te gebruiken of alles in het U kanaal te programmeren
      Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      Āæɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

      Comment

      • dexter
        • Jul 2005
        • 433

        #4
        De ew100 en consorten zijn ook vrij te programeren op frrquentie die je zelf kunt kiezen.
        Ik zou zeker de ew100 niet uitsluiten op dit ogenblik daar ze in principe hetzelfde zijn als de 300 en 500 serie alleen dan zodner features zoals baterij indicatie en zo.

        Comment

        • 4uss
          • Aug 2005
          • 578

          #5
          Originally posted by speakertech
          Wordt dan EW300 serie. De serie 100 heeft vier kanalen en de 300 8, of je moet gaan experimenteren door verschillende banken te gebruiken of alles in het U kanaal te programmeren
          Speakertech
          Ik gebruik altijd alleen maar het U-kanaal, heb een Matrix waarmee 13 zenders binnen Ć©Ć©n TV-kanaal passen, en ik kan dan ook nog rekening houden met andere zenders (andere merken e.d.). EW-100 is dus helemaal geen probleem!

          Kijk bij 8 zenders ook naar antennedistributie met vlaggen, dat geeft zoveel minder problemen met ontvangst dat je daar echt wel geld aan uit wilt geven (en als je EW-100 G2 koopt ipv EW-500 G3 dan heb je dat geld echt al bespaard zonder op de kwaliteit bespaard te hebben).

          De EW-100 G3 instrumentversie zie ik voor 538 euro, de EW-100 G2 voor 429 euro (x8 = 3432).
          Inclusief distributie €878 (2x Sennheiser ASA 2 Ć  €285 p/s + 2x€29 voor de voeding + 2x AB2 Booster Ć  €125 p/s) en antennes €430 (2x Sennheiser A2003 Ć  €215 p/s) kom je dan uit op:

          €4740.
          Dat is een heel eind goedkoper dan de 9000 euro waar je mee begon, en je hebt dan een systeem dat staat als een huis. Reken nog wat geld voor een goede kist en brackets om de ontvangers in te schroeven, en BNC kabels voor je antennes, maar dan ben je voor om en nabij de 5000 euro helemaal het heertje!
          Last edited by 4uss; 14-09-09, 10:41.

          Comment

          • edgard
            • Apr 2004
            • 33

            #6
            Kijk daar heb ik wat aan.. De 100 serie viel bij mij af omdat er steeds maar 4 simultaan gebruikt kunnen worden volgens het boekje.
            Zou de 3000 serie echt zo heel veel beter zijn dan de 500 ?

            Comment

            • marcelvanhassel
              • Apr 2009
              • 50

              #7
              De vergelijking van de 3000 kan ik niet geven omdat ik daar niet echt ervaring mee heb.

              Wel kan ik zeggen dat ik de keren dat ik een ew100 set meehad, totaal geen problemen had om 16 kanalen de lucht in te krijgen.
              De truc zit em in het feit dat Sennheiser zelf banken heeft ingesteld waar 4 kanalen per bank in zitten. Je kunt echter ook alle ontvangers en zenders zelf een frequentie toekennen. Volgens mij staat een tabel van naast elkaar te gebruiken frequenties zelfs op de Sennheiser website!
              Ik heb voor jou, en de rest van de mensen die het interesseert even een tabelletje dat ik ooit van een andere technicus kreeg online gezet.
              Index of /geluid/draadloos
              Ook heb ik daar twee pdfjes neergezet. Dit is een heel stuk documentatie over draadloze microfoons. Heb ik ooit van de website van Shure afgehaald, maar de theorie is ook prima toepasbaar op de Sennheiser sets

              Succes,
              Marcel

              Comment

              • jans
                • Feb 2003
                • 869

                #8
                Originally posted by edgard
                Kijk daar heb ik wat aan.. De 100 serie viel bij mij af omdat er steeds maar 4 simultaan gebruikt kunnen worden volgens het boekje.
                Zou de 3000 serie echt zo heel veel beter zijn dan de 500 ?

                Ik heb zelf de EW300 serie.
                Ik kan je zegggen dat de 3000 veel beter klinkt. Het is net of het ineens veel gemakkelijker wordt om het geluid goed te krijgen. Maar dat mag ook wel voor dat prijsverschil.

                Zoals als eerder al opgemerkt is goede bekabeling en antennedistributie eigenlijk een must.
                Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

                Comment

                • 4uss
                  • Aug 2005
                  • 578

                  #9
                  Originally posted by marcelvanhassel
                  Ook heb ik daar twee pdfjes neergezet. Dit is een heel stuk documentatie over draadloze microfoons. Heb ik ooit van de website van Shure afgehaald, maar de theorie is ook prima toepasbaar op de Sennheiser sets
                  Je PDF links geven een HTTP Error 403 (Forbidden). XLS werkt wel.
                  In die Excelfile kun je zien hoe je in Ć©Ć©n TV-Kanaal dus 13 zenders kwijt kunt.

                  Voor zover ik weet kun je het beste een kanaal gebruiken, dan een heel TV-Kanaal overslaan en dan weer een gebruiken. Dus nooit kanaal 61+62 helemaal volzetten, dan kun je problemen krijgen met reflecties (Kan een echte echte professional dit onderstrepen, of zijn er meer dingen die dan optreden?).

                  Je kunt bij meer dan 13 zenders ook nog zenders uit een andere dan de D-Range (786-822Mhz) gebruiken, bijvoorbeeld:
                  - A (518-554Mhz)
                  - B (626-662Mhz)
                  - C (740-776Mhz)
                  - E (830-866Mhz)

                  Je kunt op overal wel Digitale TV tegenkomen, maar er is vrijwel altijd wel een TV kanaal vrij (elke range heeft een breedte van 36Mhz, ruim 3 TV-kanalen dus). Kijk voor de Digitennefrequenties ook even in dit topic: http://www.licht-geluid.nl/forum/liv...equenties.html.
                  Let op dat je voor de andere Ranges ook echt andere zenders/ontvangers moet kopen. Koop je in Belgiƫ of Duitsland, let er dan op dat je voor NL de D-Range koopt, of je moet weten wat je doet en altijd controleren hoe de frequenties in je werkgebied verdeeld zijn.

                  Comment

                  • marcelvanhassel
                    • Apr 2009
                    • 50

                    #10
                    Originally posted by 4uss
                    Je PDF links geven een HTTP Error 403 (Forbidden).
                    Vreemd, rechtermuisknop -> opslaan als werkt wel

                    Comment

                    • 4uss
                      • Aug 2005
                      • 578

                      #11
                      Verwijderd
                      Last edited by 4uss; 15-09-09, 09:55. Reason: PDFjes zijn nu gewoon te openen...

                      Comment

                      • marcelvanhassel
                        • Apr 2009
                        • 50

                        #12
                        Je hebt helemaal gelijk!
                        Bedankt voor het melden, volgens mij werkt het nu

                        Comment

                        • hugovanmeijeren
                          • Oct 2004
                          • 1436

                          #13
                          Originally posted by 4uss
                          Let op dat je voor de andere Ranges ook echt andere zenders/ontvangers moet kopen. Koop je in Belgiƫ of Duitsland, let er dan op dat je voor NL de D-Range koopt, of je moet weten wat je doet en altijd controleren hoe de frequenties in je werkgebied verdeeld zijn.
                          Voor Nederland geeft Sennheiser tegenwoordig standaard zenders in de B-range uit (i.v.m. op komst zijnde wijzigingen in het frequentieplan). De G2 serie is helemaal niet meer leverbaar.

                          G3 is overigens ook op de ew-100 modellen voorzien van werkende batterij status indicatie. Wij hebben nu al een tijdje de ew-100 G3 handzenders in gebruik in de B-band en dat bevalt uitstekend!

                          Groeten Hugo
                          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

                          "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

                          Comment

                          • edgard
                            • Apr 2004
                            • 33

                            #14
                            nog een klein vraagje !
                            Gebruiken jullie de standaard microfoon of de mke2 ?

                            gr edgard

                            Comment

                            • hugovanmeijeren
                              • Oct 2004
                              • 1436

                              #15
                              Hier is alles MKE2 gold...

                              Groeten Hugo
                              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

                              "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

                              Comment

                              Working...