Electro Voice DX 38, RX212, RX118, Labgruppen FP3400

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • staytuned
    • Aug 2003
    • 20

    Electro Voice DX 38, RX212, RX118, Labgruppen FP3400

    [FONT=Times New Roman]Beste Forumgebruiker,[/FONT]
    [FONT=Times New Roman][/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Graag zou ik advies willen hebben over het volgende:[/FONT]
    [FONT=Times New Roman][/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Ik gebruik een EV RX set met 1 x RX212/75 en 1 x RX118s per kant voor een bruiloftenband. De set werd aangestuurd door de P1201 en P1202 met de juiste modules.[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Het laag was niet indrukwekkend, ook weinig diep. [/FONT]
    [FONT=Times New Roman][/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Ik realiseer me dat een tweede sub per kant het meeste verbetering geeft, maar die kan ik niet in mijn schuur kwijt. Nu heb ik onlangs een DX38 gekocht, en heb ook een Labgruppen FP3400 liggen met het idee de P1201 (1200 W mono @ 4 Ohm) ter vervangen door de FP3400. Ik heb de DX38 van nieuwe firmware en speakersettings voorzien.[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Op de labgruppen kan ik veel instellen. [/FONT]
    [FONT=Times New Roman][/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Nu de vragen:[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]* Wat is de beste instelling op de Labgruppen (MLS, GAIN switch, operation modes)?[/FONT]
    [FONT=Times New Roman] Ik neem aan MLS 0dB, Gain 32dB positie, en in stereo. (2 x 100 W @ 8 Ohm). [/FONT]
    [FONT=Times New Roman]* Wordt de versterker bij bruggen minder strak? [/FONT]
    [FONT=Times New Roman]* Kan ik de P1202 (zonder filtermodules) en de FP3400 zonder meer aan de DX38 hangen, als ik de standaard DX38 voor RX212/75 en RX118s setting gebruik van de website van EV?[/FONT]
    [FONT=Times New Roman][/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Een hoop vragen, die standaard versterkers werkten wel lekker simpel [/FONT]
    [FONT=Times New Roman][/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Ik ben benieuwd naar reactie.[/FONT]
    [FONT=Times New Roman][/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Bij voorbaat dank!![/FONT]
    [FONT=Times New Roman][/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Groet[/FONT]
    [FONT=Times New Roman][/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Harm [/FONT]
  • staytuned
    • Aug 2003
    • 20

    #2
    toevoeging DX38

    Ik wilde nog toevoegen dat ik ook benieuwd ben naar goede instellingen voor de DX38. Het duizelt me een beetje als ik alle mogelijkheden zie. Wie heeft adviezen over de DX38 i.c.m. de RX212 en 118

    Harm

    Comment

    • SPS
      • Mar 2004
      • 1662

      #3
      Ik weet dat je niet kiest voor een tweede RX118 per kant erbij, maar met de huidige speakersetup zal je nooit echt tevreden worden.
      Een enkele RX118 (hoe goed ook) is niet in staat de RX212 bij te houden.
      Je krijgt pas een goede balans met dubbel 18 (of 2x 118) per kant.

      1000 watt op de RX118 kan best wel, maar tov de 600 die je hebt scheelt dat minder dan 3 dB.............. Met andere woorden: nog niet genoeg, en de RX118 loopt constant op z'n tenen. Zou mijn keuze niet zijn.

      Paul.
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

      Comment

      • djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

        #4
        Oftewel, de schuur verbouwen!(of opruimen)

        Maar het klopt wel, die rx 212 gaat zo ongelooflijk hard.

        Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

        Comment

        • MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

          #5
          Voor een bruiloften band zou het vermogen van een enkele RX118 best genoeg moeten zijn in mijn ogen. Wellicht dus de RX212 enigzins dempen op de DX38, om de balans tussen sub en top goed te krijgen.

          Comment

          • staytuned
            • Aug 2003
            • 20

            #6
            Dx 38

            Dank voor jullie reactie. Ik realiseer me dat de dubbel 12's erg hard kunnen. Ik probeer dat volume ook absoluut niet uit die kast te halen, maar merk dat het laag niet zo diep ging met de originele P1201 versterker met M118s kaart.

            Hopelijk geeft de RX118 met de DX38 wat lager laag, dat ook wat krachtiger klinkt. Nog ideen voor EQ punten in de DX38?

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Belangrijk is een goed laag-af filter op 25 tot 40 Hz, beetje afhankelijk van hoe laag de RX118 kan. Dit zorgt ervoor dat er geen vermogen verloren gaat in frequenties die niet worden weergegeven.
              Verder zou ik je adviseren een keer je set met Smaart optimaal af te regelen.
              Ik weet niet waar je ergens zit maar als het in de buurt van Breukelen is wil ik je daar wel een keer mee helpen.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • Dennis vd Dool
                • Jan 2007
                • 72

                #8
                Mijn ervaring met de deze beschreven set is dat de P1201 en de P1202 niet echt de juiste versterkers zijn voor deze set.

                Heb de set gehoord met een P2000 op de toppen en een P3000 op het laag en dan komt de set echt tot leven. Vooral het laag wordt wat strakker en zeker met meer vermogen.

                Als je een dx-38 met deze versterkers gebruikt moet je het standaard programma een klein beetje aanpassen, anders kost het wat zekeringen in de toppen.

                Comment

                • djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

                  #9
                  Originally posted by Dennis vd Dool
                  Mijn ervaring met de deze beschreven set is dat de P1201 en de P1202 niet echt de juiste versterkers zijn voor deze set.

                  Heb de set gehoord met een P2000 op de toppen en een P3000 op het laag en dan komt de set echt tot leven. Vooral het laag wordt wat strakker en zeker met meer vermogen.
                  Met één of twee subs per kant?

                  Daan
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    #10
                    TS heeft het niet alleen over een tekort aan laag maar ook over te weinig diepgang.
                    De RX118 is volgens mij een heel goede sub die ook echt wel diepgang heeft. Probleem zit waarschijnlijk dan ook gewoon in te weinig vermogen en verkeerde instellingen van het systeem. Overigens is de FP3400 prima bruikbaar voor die subs met inderdaad de MLS op 0 en de gain op 32 dB.
                    In brug neem ik aan dat beide subs dan parallel aan worden gesloten, in dat geval raad ik aan de MLS switch op -2 dB te zetten. De versterker levert dan 3100 W @ 8 Ohm. Daar moet je toch een eind mee kunnen komen.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • koentjes
                      • Dec 2007
                      • 333

                      #11
                      als je je DX helemaal hebt geupdate, staat de fabrieksinstelling voor jouw set er volgens mij gewoon bij...
                      Ik heb m'n dx nu niet bij de hand, maar de instellingen voor de rx118 en 112/75 staat er zeker bij.

                      gewoon op recall drukken, even met de knop draaien tot je het goede programma hebt, en dan nogmaals recall drukken... en dan maar een beetje stoeien met het geheel.
                      Als je je laptop eraan hangt gaat het nog makkelijk ook!

                      Comment

                      • staytuned
                        • Aug 2003
                        • 20

                        #12
                        Hartelijk dank voor de reacties:

                        Set geprobeerd met een DX38, nieuwe firmware en speakerinstellingen gedwonload.

                        EV P1202 op hoog (zonder de modules)
                        Labgruppen FP3400 op sub.

                        Lijkt niet erg veel dieper te gaan, maar in ieder geval veel minder vervorming, komt niet aan de clip. Staat nu op -2dB (MLS switch), gebrugd op 4 Ohm (dus 3100 W).

                        Ik zal de set vrijdag live gebruiken, ben benieuwd.

                        groet

                        Harm

                        Comment

                        • djspeakertje
                          • Oct 2008
                          • 1912

                          #13
                          I´ll staytuned!

                          Daan
                          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                          Comment

                          Working...