mackie onyx 4080

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tarpan
    • Dec 2008
    • 266

    mackie onyx 4080

    Hey mensen,
    Heeft iemand ervaring met deze mengtafel?
    Ik gebruik al een tijdje een 16-kanaals soundcraft gb2, maar (zeer) binnenkort ga ik meer kanalen nodig hebben.
    Ook wordt me de laatste tijd om meer monitorkanalen gevraagd, waardoor ik het dus niet meer haal met 4 (5&6 gebruik ik nu voor de FX).
    Ik zou momenteel aan een onyx 4080 (demotoestel) kunnen geraken voor 4500,00euro.
    Lijkt dit iets of kijk ik beter uit naar iets anders?
    (ben wel tevreden over de gb2 trouwens)
    als je bij de brom zit...
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    #2
    [FONT=Verdana]Dit is wel veel geld voor een tafel die maar zozo is. [/FONT]
    [FONT=Verdana]Hoeveel kanalen heb je effectief nodig?[/FONT]
    [FONT=Verdana] [/FONT]
    [FONT=Verdana]2 presonus digitale livetafeltjes kosten ongeveer 3800€.[/FONT]
    [FONT=Verdana]Dan heb je 32 kanalen met 4band EQ/ compressie lim, 2 effecten per kanaal,. 12 auxen en 8 groepen met de 2 tafels samen. je kunt ze aan elkaar linken via firewire.[/FONT]
    [FONT=Verdana]Je kunt er 3 linken. + nog eens doorlinken naar de labtop om te recorden. + scenes opslaan.[/FONT]
    [FONT=Verdana] [/FONT]
    [FONT=Verdana]Ik heb dat tafeltje getest, het zijn zeer goede preamps en EQ.[/FONT]
    [FONT=Verdana]PreSonus[/FONT]

    Comment

    • tarpan
      • Dec 2008
      • 266

      #3
      Wat is er dan maar zozo aan?
      Ik denk Mackie toch wel een degelijke reputatie heeft, niet?
      Ik heb regelmatig toch wel 20 kanalen nodig (met fx erbij gerekend).
      Het zou natuurlijk leuk zijn om 2 "scenes" te kunnen afregelen.
      Dus eerst soundcheck 2e band, ch21-40.
      Daarna soundcheck 1e band, ch1-20.
      Op die manier dus een veel kortere pauze (gewone wissel dus)
      Hoe kom je dan aan die 12 auxen? 2x 6 per tafel? Hoe krijg ik dan 7 of 8 auxen op bijv. ch1?
      Last edited by tarpan; 04-09-09, 18:51.
      als je bij de brom zit...

      Comment

      • keenoncoolstuff
        • May 2003
        • 695

        #4
        Originally posted by tarpan
        Ik heb regelmatig toch wel 20 kanalen nodig (met fx erbij gerekend).
        Het zou natuurlijk leuk zijn om 2 "scenes" te kunnen afregelen.
        Dus eerst soundcheck 2e band, ch21-40.
        Daarna soundcheck 1e band, ch1-20.
        Op die manier dus een veel kortere pauze (gewone wissel dus)
        Euhm, ga je dan bij de ombouw ook de multi op de tafel omprikken? En al je inserts? En je compressors moet je waarschijnlijk ook weer anders instellen. Dus ik denk dat je tijdswinst op die manier toch minimaal is.
        Verder is het nogal een gedoe om een 40 kanaals tafel mee te slepen, om een MOGELIJK kortere ombouwtijd te hebben (wat ik dus betwijfel).

        Als je tevreden bent met de GB2 zou ik als ik jou was eens kijken naar de GB4 of GB8.
        Beide tafels hebben 8 auxen, de GB4 heeft 4 sub- en mutegroepen, de GB8 heeft er van beide 8.
        De 24-kanaals GB4 heb ik net op het net voor €3000,- gevonden, de GB8 voor €4500,-

        En als je liever een digitale tafel hebt, zodat je setups kunt opslaan is een O1V96 meer dan genoeg, met de 20 kanalen (incl fx.) die je nodig zegt te hebben.


        Groet, Rob.
        Last edited by keenoncoolstuff; 04-09-09, 20:15. Reason: Stukje erbijgekwoot
        All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
        If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

        Comment

        • drummerke
          • Oct 2006
          • 432

          #5
          ik ben nooit een voorstander geweest van grote mengpanelen. Koop wat je nodig hebt, je bent niks met 15 kanalen reserve tenzij je graag een slechte rug hebt. Rendement vind ik ook wel belangrijk. Voor 4000 euro zijn er heel wat mixer te verkrijgen.

          Comment

          • frederic
            • Jan 2006
            • 3511

            #6
            Originally posted by tarpan
            Wat is er dan maar zozo aan?
            Ik denk Mackie toch wel een degelijke reputatie heeft, niet?
            Ik heb regelmatig toch wel 20 kanalen nodig (met fx erbij gerekend).
            Het zou natuurlijk leuk zijn om 2 "scenes" te kunnen afregelen.
            Dus eerst soundcheck 2e band, ch21-40.
            Daarna soundcheck 1e band, ch1-20.
            Op die manier dus een veel kortere pauze (gewone wissel dus)
            Hoe kom je dan aan die 12 auxen? 2x 6 per tafel? Hoe krijg ik dan 7 of 8 auxen op bijv. ch1?
            Om te beginnen mackie is zelfs geen B merk maar een C merk.

            Als je gewend bent om met een GB2 van soundcraft te werken zal je rap merken dat de preamps en ruis signaalverhouding van Mackie er niet al te best uit komt.

            Comment

            • frederic
              • Jan 2006
              • 3511

              #7
              Originally posted by drummerke
              ik ben nooit een voorstander geweest van grote mengpanelen. Koop wat je nodig hebt, je bent niks met 15 kanalen reserve tenzij je graag een slechte rug hebt. Rendement vind ik ook wel belangrijk. Voor 4000 euro zijn er heel wat mixer te verkrijgen.
              Welke mengtafel koop je? Als het een vaste band is kop je volgens die band, als je een all-round PA tafel moet hebben heb je best een aantal kanalen op overschot.

              Comment

              • sis
                • Jul 2003
                • 3305

                #8
                Originally posted by frederic
                [FONT=Verdana]Dit is wel veel geld voor een tafel die maar zozo is. [/FONT]
                [FONT=Verdana]Hoeveel kanalen heb je effectief nodig?[/FONT]

                [FONT=Verdana]2 presonus digitale livetafeltjes kosten ongeveer 3800€.[/FONT]
                [FONT=Verdana]Dan heb je 32 kanalen met 4band EQ/ compressie lim, 2 effecten per kanaal,. 12 auxen en 8 groepen met de 2 tafels samen. je kunt ze aan elkaar linken via firewire.[/FONT]
                [FONT=Verdana]Je kunt er 3 linken. + nog eens doorlinken naar de labtop om te recorden. + scenes opslaan.[/FONT]

                [FONT=Verdana]Ik heb dat tafeltje getest, het zijn zeer goede preamps en EQ.[/FONT]
                [FONT=Verdana]PreSonus[/FONT]
                Een tafel die maar zozo is moet je toch even uitleggen .
                Dat wil ik wel even weten ...
                Je beseft blijkbaar niet dat dit topmengtafels zijn, wat een klank dat daar uitkomt is super
                En ja , ik weeet het , heb er zo één gehad .
                Graag één argument ,,,
                sis
                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                Comment

                • Hansound
                  • Apr 2006
                  • 832

                  #9
                  Dit keer ben ik het met Sis eens, hoewel er bijna nooit een Mackie op een rider staat zijn dit wel degelijk hele fijne tafels met een zeer warme goed klinkende toonregeling,
                  We hebben een kleine onyx nu 50 klusjes gebruikt en geen storingkje of ruisje gehoord

                  Comment

                  • sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

                    #10
                    Originally posted by frederic
                    Om te beginnen mackie is zelfs geen B merk maar een C merk.

                    Als je gewend bent om met een GB2 van soundcraft te werken zal je rap merken dat de preamps en ruis signaalverhouding van Mackie er niet al te best uit komt.
                    Tjonge jonge, je weet echt niet waar je over praat.
                    Een onyx heeft hele goede preamps en de tafel ruist dus echt niet, helemaal niet dus
                    Wat een onzin vertel je toch altijd.
                    Ik durf zelf wedden dat je nog nooit een onyx hebt gehoort.
                    Ben nu in het bezit van een dynacord cms 1000, die ruist wel , en niet te weinig ook , dit voor een tafel van +/- 1500 euro
                    Als je dan weet dat dit uit een serieuze fabriek komt , stel ik mij toch vragen ...
                    sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                    Comment

                    • sparky
                      • Apr 2002
                      • 2104

                      #11
                      Originally posted by sis
                      Tjonge jonge, je weet echt niet waar je over praat.
                      Een onyx heeft hele goede preamps en de tafel ruist dus echt niet, helemaal niet dus
                      Wat een onzin vertel je toch altijd.
                      Ik durf zelf wedden dat je nog nooit een onyx hebt gehoort.
                      Ben nu in het bezit van een dynacord cms 1000, die ruist wel , en niet te weinig ook , dit voor een tafel van +/- 1500 euro
                      Als je dan weet dat dit uit een serieuze fabriek komt , stel ik mij toch vragen ...
                      sis
                      OFF TOPIC

                      Haha, sja ieders beleefdheid houdt een keer op he, kan het je niet kwalijk nemen hoor. Frederic voelt zich nooit te lullig om zich te mengen in discussies waar hij niets van begrijpt, om in het volgende topic weer de grootst mogelijke beginnersvragen te stellen, heel iritant.

                      ON TOPIC

                      Heb nooit met de onyx gewerkt, maar wel met de GB serie, zowel de 2 als de 8. Die laatste heeft ook een beetje mijn voorkeur in die catagorie. Klinkt goed, ruist weinig, de juiste mogelijkheden en niet TE compact uitgevoerd. Veel waar voor je geld als je het mij vraagt.
                      Last edited by sparky; 05-09-09, 16:29.
                      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                      Comment

                      • MusicSupport
                        • Feb 2006
                        • 1016

                        #12
                        Originally posted by sis
                        Tjonge jonge, je weet echt niet waar je over praat.
                        Een onyx heeft hele goede preamps en de tafel ruist dus echt niet, helemaal niet dus
                        Wat een onzin vertel je toch altijd.
                        Ik durf zelf wedden dat je nog nooit een onyx hebt gehoort.
                        Ben nu in het bezit van een dynacord cms 1000, die ruist wel , en niet te weinig ook , dit voor een tafel van +/- 1500 euro
                        Als je dan weet dat dit uit een serieuze fabriek komt , stel ik mij toch vragen ...
                        sis
                        Kusje voor sis ; Gelukkig iemand die de legacy van Mackie verdedigd!

                        Wij hebben jaren lang alles op Mackie gedaan; van de 1604VLZ(Pro) tot de grote 40 kanaals beestjes. Als er een pre-amp is die goed klinkt dan is het die van een Mackie wel. Warm, rond, veel headroom en dynamisch.

                        De betrouwbaarheid van een aantal series van Mackie tentijde van faillissement en doorstart zijn idd twijfelachtig. Ook bandkabelprobleempjes zijn aandachtspunten. Echter met de Onyx series is Mackie weer helemaal terug en is de kwaliteit ook weer terug.

                        Nee het is geen top A merk maar zeker geen C merk. Als je niet 100% meegaat met de toppers als Midas, Yamaha en Soundcraft ben je toch geen 'C'?

                        Overigens staan in de VS naast een hoop M7CL's er een heeeeele berg Mackie's in allerlei kerken, geloofshuizen, etc; hun grootste afzetmarkt.
                        d&b Audiotechnik

                        Comment

                        • sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

                          #13
                          Originally posted by MusicSupport
                          Kusje voor sis ; Gelukkig iemand die de legacy van Mackie verdedigd!

                          Wij hebben jaren lang alles op Mackie gedaan; van de 1604VLZ(Pro) tot de grote 40 kanaals beestjes. Als er een pre-amp is die goed klinkt dan is het die van een Mackie wel. Warm, rond, veel headroom en dynamisch.

                          De betrouwbaarheid van een aantal series van Mackie tentijde van faillissement en doorstart zijn idd twijfelachtig. Ook bandkabelprobleempjes zijn aandachtspunten. Echter met de Onyx series is Mackie weer helemaal terug en is de kwaliteit ook weer terug.

                          Nee het is geen top A merk maar zeker geen C merk. Als je niet 100% meegaat met de toppers als Midas, Yamaha en Soundcraft ben je toch geen 'C'?

                          Overigens staan in de VS naast een hoop M7CL's er een heeeeele berg Mackie's in allerlei kerken, geloofshuizen, etc; hun grootste afzetmarkt.
                          Nou bedankt voor je kusje, ik zal het straks doorgeven aan mijn vrouw .
                          Tja , ik wil alleen maar zeggen dat ik bijna iedere dag in de opname studio op een Otari concept 1 werk in combinatie met protools 8 en een mac 5. Dan weet je wel hoe laat het is , dit is toch wel een topmengtafel en de Onyxen mogen er voor mijn part naast staan.
                          Wat mij betreft is dit een topproduct van Mackie, het is trouwens al bewezen , dus ...
                          Met Frederic ben ik wel klaar en vooral met zijn onzin die hij verteld .
                          Het is altijd hetzelfde , als de echte mannen aan bod komen haakt hij af , en met reden ...
                          Ik verterk binnenkort ( half september ) voor 2 maanden naar Miami, veel kans dat er daar een Mackie staat .
                          Fotookes enz... volgen nog wel.
                          greetz.
                          sis
                          Last edited by sis; 06-09-09, 18:46.
                          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                          Comment

                          Working...