Speakers voor buiten

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Willem1111
    • Sep 2009
    • 7

    Speakers voor buiten

    Hoi

    Ik ben op zoek naar goeie speakers waarmee ik o.a. buiten mee kan werken.
    Ze moeten het meeste worden gebruikt voor presentaties, omroepen bij spelletjes.
    Maar er moet ook gewoon muziek mee kunnen worden gedraait.
    Het meeste zullen ze buiten worden gebruikt.
    Kunnen jullie mij wat merken noemen van goede speakers, en eventueel de bijpassende versterker.

    Alvast bedankt.
    Willem
  • jans
    • Feb 2003
    • 869

    #2
    Originally posted by Willem1111
    Hoi

    Ik ben op zoek naar goeie speakers waarmee ik o.a. buiten mee kan werken.
    Ze moeten het meeste worden gebruikt voor presentaties, omroepen bij spelletjes.
    Maar er moet ook gewoon muziek mee kunnen worden gedraait.
    Het meeste zullen ze buiten worden gebruikt.
    Kunnen jullie mij wat merken noemen van goede speakers, en eventueel de bijpassende versterker.

    Alvast bedankt.
    Willem
    Beste Willem,

    In principe kun je alle luidsprekers buiten gebruiken. Als de luidspreker niet bestand is tegen regen dan kun je hier een hoes overheen trekken. Ik heb hiervoor een hoes door een zeilmakerij laten maken waar aan de voorzijde speakerschuim zit. Zo is de luidspreker mooi beschermd.
    Je kunt ook voor een bijvoorbeeld een EV SX300PIX gaan, deze kan tegen een regenbui en is zowel in 8ohm als 100V leverbaar. Andere merken zullen gegarandeerd ook iets dergelijks leveren.
    Even zoeken dus. Dit geldt ook voor de versterker, even zoeken en gij zult vinden.
    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

    Comment

    • bramm14
      • Jun 2009
      • 17

      #3
      Zoals ik begrijp wil je niet al te veel geld uitgeven?! Dan zou ik gaan voor de DAP K-115. En daarbij zijn dan weer hoezen te koop die je er overheen kunt doen voor beschadiging/stof/water etc. Of je kunt natuurlijk ook gaan voor de RCF's. Dat zijng eweldige speakers maar je betaald er ook wel iets meer voor...

      Suc6

      Comment

      • salsa
        • Jan 2007
        • 1315

        #4
        EV ZX-5 PI versie.....

        Dave
        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

        Comment

        • Willem1111
          • Sep 2009
          • 7

          #5
          Ja, ik begrijp wel dat je in principe alle speakers kan gebruiken hoor.
          Alleen, wat ik zoek is een speaker (geen 100V) voor buiten, waar ook nog een beetje goed geluid in zit.

          Comment

          • Willem1111
            • Sep 2009
            • 7

            #6
            Het is voor een vereniging, dus het moet niet super duur wezen, maar kwaliteitief wel goed zodat we er jaren mee vooruit kunnen.
            En dan is Dap volgens mij weer erg goedkoop, of niet.
            RCF is dan volgens mij beter, maar ik heb daar helemaal geen ervaring mee.
            Moet dan actief of passief nemen, het moet wel snel aan te sluiten zijn.
            Willem

            Comment

            • jans
              • Feb 2003
              • 869

              #7
              Originally posted by Willem1111
              Ja, ik begrijp wel dat je in principe alle speakers kan gebruiken hoor.
              Alleen, wat ik zoek is een speaker (geen 100V) voor buiten, waar ook nog een beetje goed geluid in zit.
              Ga dan eens luisteren naar de EV SX300PI, ZX5PI of een equivalent van een anderen fabrikant. Voor een vereniging zeker goed geluid en ook 2e hands verkrijgbaar.
              Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

              Comment

              • Music
                • Sep 2009
                • 3

                #8
                Dapjes zijn simpel, en goedkoop voor buiten zeker als er verder geen serieus werk mee wordt gedaan.
                Als je voor actief gaat scheelt het weer bv een versterker rekje.

                Comment

                • Timothy
                  • Aug 2005
                  • 175

                  #9
                  Als je passief neemt, dan heb je het voordeel dat al hetgeen met stroom te maken heeft (versterker) kan binnengeplaatst worden. Enkel speakerkabel en speaker zelf staan dan buiten...
                  Geen risico op kortsluitingen zo...

                  Comment

                  • Willem1111
                    • Sep 2009
                    • 7

                    #10
                    Ja is waar, als je voor passief gaat dan kan je versterker binnen staan, en wordt dan niet nat.
                    Nu heb ik zitten kijken naar de RCF 312 en de EV ZX5, dit lijken mij wel goeie speakers, iemand hier ervaring mee.
                    Wat ik niet heb kunnen vinden of dit fullrange speakers zijn, want ik wil eigenlijk geen baskast ofzo erbij.
                    En wat zou hier een goede versterker voor zijn?

                    Comment

                    • jans
                      • Feb 2003
                      • 869

                      #11
                      Originally posted by Willem1111
                      Ja is waar, als je voor passief gaat dan kan je versterker binnen staan, en wordt dan niet nat.
                      Nu heb ik zitten kijken naar de RCF 312 en de EV ZX5, dit lijken mij wel goeie speakers, iemand hier ervaring mee.
                      Wat ik niet heb kunnen vinden of dit fullrange speakers zijn, want ik wil eigenlijk geen baskast ofzo erbij.
                      En wat zou hier een goede versterker voor zijn?
                      Of de luidsprekers full-range zijn kun je in de specs lezen.
                      Kies een versterker die bij je budget en bij de prijsklasse van de luidspreker past, keuze genoeg.
                      Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

                      Comment

                      • Willem1111
                        • Sep 2009
                        • 7

                        #12
                        Ik heb inmiddels wat site' bekeken en ben al wat wijzer geworden.
                        Alleen het versterker verhaal, je hebt er zoveel, als je bijvoorbeeld de EV ZX5 zou nemen, daar hebben ze het over Long term power handling 600w en Short term power handling 2,400w.
                        Wat voor maximaal vermogen mag dan de versterker hebben?

                        Comment

                        • jans
                          • Feb 2003
                          • 869

                          #13
                          Originally posted by Willem1111
                          Ik heb inmiddels wat site' bekeken en ben al wat wijzer geworden.
                          Alleen het versterker verhaal, je hebt er zoveel, als je bijvoorbeeld de EV ZX5 zou nemen, daar hebben ze het over Long term power handling 600w en Short term power handling 2,400w.
                          Wat voor maximaal vermogen mag dan de versterker hebben?

                          Het belangrijk om te weten wie er met het systeem om gaan.
                          Of je nu een lichte of een zware versteker neemt, in biede gevallen krijg ik het voor elkaar je luidspreker te vernielen.

                          Hierover is in dit forum genoeg behandeld en ik wil je aanraden dit eens goed door te lezen. Mocht je aan de hand hiervan gerichte vragen hebben dan willen we deze graag behandelen.

                          Ik krijg het idee dat je de matererialen die je nodig bent via een webwinkel wilt bestellen. Hier is natuurlijk niets mis mee als je weet wat je moet hebben en hoe je het moet begruiken.
                          Als je niet precies weet wat je moet hebben en hoe je het moet gebruiken dan is het verstandiger het te betrekken bij een speciaalzaak. Deze kan je voorlichten en service verlenen.
                          Ik zou hiervoor niet naar een willekeurige muziekwinkel gaan omdat de kennis omtrent dit onderwerp lang niet overal voldoende is.
                          Last edited by jans; 05-09-09, 14:55. Reason: tikkenfouten aangepast
                          Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

                          Comment

                          • bones2001
                            • Aug 2003
                            • 741

                            #14
                            Ik heb inmiddels wat site' bekeken en ben al wat wijzer geworden.
                            Alleen het versterker verhaal, je hebt er zoveel, als je bijvoorbeeld de EV ZX5 zou nemen, daar hebben ze het over Long term power handling 600w en Short term power handling 2,400w.
                            Wat voor maximaal vermogen mag dan de versterker hebben?
                            Als je nu voor zowel de RCF en EV's voor de actieve versies zou gaan
                            dan hoef je je niet druk te maken over versterkervermogen, limiters enz
                            want dat zit er allemaal al in.
                            Nagenoeg hufterproof dus.
                            Mixen is net als schilderen.
                            Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

                            Comment

                            • salsa
                              • Jan 2007
                              • 1315

                              #15
                              Originally posted by bones2001
                              Als je nu voor zowel de RCF en EV's voor de actieve versies zou gaan
                              dan hoef je je niet druk te maken over versterkervermogen, limiters enz
                              want dat zit er allemaal al in.
                              Nagenoeg hufterproof dus.
                              Ja maar ik moet de eerste outdoor speakers tegen komen die actief zijn en niet kapot gaan met alle weersgesteldheden....

                              Dave
                              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                              Comment

                              Working...