Mic / inear zend en ontvangst probleem.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cris
    • Oct 2005
    • 61

    Mic / inear zend en ontvangst probleem.

    hey
    de laatste tijd heb ik een klein beetje problemen met me ontvangst van me shure ulx en me in eare EW300 G2
    voor me ulx heb ik een vlagetje staan maar de laatste tijd valt hij op 10 meter van het vlagetje toch weg,
    me ineare valt ook op 10 meter weg.

    nou vroeg ik me af maakt het uit hoe je het vlagetje aan sluit heb hem op de A antenne aangesloten of moet er een splitter tussen van a en b naar het vlagetje.

    mvg cris
  • RayM
    • Jan 2006
    • 742

    #2
    Cris,

    Op dit forum zijn we graag bereid om mensen te helpen, van advies te voorzien enz.
    Wat wij op prijs stellen is dat men probeert om Algemeen Beschaafd Nederlands te schrijven. Jouw taalgebruik is niet echt om blij van te worden en nodigt al helemaal niet uit om daar een zinnige reactie op te geven.

    Mijn excuses voor deze (voor jou misschien botte) reactie.
    Heerlijk die stilte

    Comment

    • MusicSupport
      • Feb 2006
      • 1016

      #3
      Originally posted by cris
      hey
      de laatste tijd heb ik een klein beetje problemen met me ontvangst van me shure ulx en me in eare EW300 G2
      voor me ulx heb ik een vlagetje staan maar de laatste tijd valt hij op 10 meter van het vlagetje toch weg,
      me ineare valt ook op 10 meter weg.

      nou vroeg ik me af maakt het uit hoe je het vlagetje aan sluit heb hem op de A antenne aangesloten of moet er een splitter tussen van a en b naar het vlagetje.

      mvg cris
      Op de IEM300 In Ear zender kun je de vlag gewoon op de antenne aansluiting stoppen zonder problemen. Afhankelijk van het type vlag heb je een bepaald bereik.

      Voor de ULX kun je of op A of op B de vlag stoppen. De ontvanger is diversity dus pakt de beste antenne het signaal op.

      Ook hier is de gekozen vlag weer bepalend voor de afstand.

      Ook het aantal mensen/personen/muren/etc wat tussen de zender/ontvanger en de artiest staan is bepalend!

      Eerst maar eens verdiepen in je materiaal en vertellen welk type vlaggen je gebruikt en hoe je ze opzet!
      d&b Audiotechnik

      Comment

      • showband
        • May 2001
        • 4524

        #4
        -waar plaats je jouw antenne's?
        -staat er grote apparatuur tussen jou en die antennes?
        -Zijn er andere dingen (pilaren, decorstukken, drumrekken enz) tussen de antenne en de beltpacks?
        -Hoe staan jouw antennes t.o.v. elkaar?

        aub meer info.
        lekker belangrijk!

        Comment

        • crash
          • Sep 2004
          • 88

          #5
          Hallo cris,
          Ik ken het probleem dat je hebt. Ik draai zelf met SLX en ULXP systemen naast elkaar, verder in-ears van Mipro. Het is bij mij de laatste tijd meerdere keren voor gekomen dat het ULXP systeem zonder aantoonbare rede wegvalt. Op het display van de ontvanger zie je de communicatie met de handheld zelfs wegvallen. Dit gebeurd zowel met als zonder flag. Aanvankelijk dacht ik dat het een voedingsprobleem was in de handheld maar na enige testen kan ik je melden dat het ULX systeem compleet wordt weggedrukt door andere "sterkere" zenders (in mijn geval de Mipro), ook wanneer deze meer dan 10 Mhz van elkaar verschillend staan ingesteld. Op dit moment heb ik het ULXP systeem ter reparatie aangeboden met hierbij een uitgebreide probleembeschrijving. Vermoedelijk zal het systeem volgende week terug zijn. Ik hoop enige tekst en uitleg te onvangen van de bevindingen en mogelijke reparatie??? Zodra ik iets meer weet hoor je van me.

          Comment

          • MusicSupport
            • Feb 2006
            • 1016

            #6
            Originally posted by crash
            Hallo cris,
            Ik ken het probleem dat je hebt. Ik draai zelf met SLX en ULXP systemen naast elkaar, verder in-ears van Mipro. Het is bij mij de laatste tijd meerdere keren voor gekomen dat het ULXP systeem zonder aantoonbare rede wegvalt. Op het display van de ontvanger zie je de communicatie met de handheld zelfs wegvallen. Dit gebeurd zowel met als zonder flag. Aanvankelijk dacht ik dat het een voedingsprobleem was in de handheld maar na enige testen kan ik je melden dat het ULX systeem compleet wordt weggedrukt door andere "sterkere" zenders (in mijn geval de Mipro), ook wanneer deze meer dan 10 Mhz van elkaar verschillend staan ingesteld. Op dit moment heb ik het ULXP systeem ter reparatie aangeboden met hierbij een uitgebreide probleembeschrijving. Vermoedelijk zal het systeem volgende week terug zijn. Ik hoop enige tekst en uitleg te onvangen van de bevindingen en mogelijke reparatie??? Zodra ik iets meer weet hoor je van me.
            Volgens mij is dit gewoon een frequentie probleem. Ik heb ook een ULXP systeem in gebruik naast een IEM300 (soms Mipro In Ear) en heb hier nog nooit last van gehad.

            Hebben jullie wel netjes een frequentietabel gevolgd zodat je ook geen last hebt van elkaars frequentie harmonischen. Alleen een vrij kanaal 'scannen' is niet heilig.

            Daarnaast bulkt het van de digitale televisie in NL die behoorlijk stoort en binnenkomt op bepaalde frequentie banden!
            d&b Audiotechnik

            Comment

            • Whitefarmer
              • Oct 2003
              • 1244

              #7
              Originally posted by MusicSupport
              Daarnaast bulkt het van de digitale televisie in NL die behoorlijk stoort en binnenkomt op bepaalde frequentie banden!
              En dat lijkt me hier de grote boosdoener, probeer eens een frequentie die (ruim) onder de 800 MHz ligt.
              Groeten John
              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
              Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

              Comment

              • MusicSupport
                • Feb 2006
                • 1016

                #8
                Originally posted by Whitefarmer
                En dat lijkt me hier de grote boosdoener, probeer eens een frequentie die (ruim) onder de 800 MHz ligt.
                Kan een oplossing zijn; maar is afhankelijk van je plaats in NL. Ik heb genoeg systemen hier die tussen de 780 en 860Mhz draaien zonder problemen in bijna heel NL.

                Veel problemen zitten in de 600Mhz band; digi TV zit veel op 300Mhz
                d&b Audiotechnik

                Comment

                • crash
                  • Sep 2004
                  • 88

                  #9
                  Nou ik heb het systeem terug en er is geen defect geconstateerd. Zoals MusicSupport al verwachte dat het waarschijnlijk een frequntie probleem zou zijn klopt wel enigzinds. Na uitvoerig testen blijkt het probleem zich niet meer voor te doen als ULX en Mipro minstens 15 MHz uit elkaar staan ingesteld, ongeacht frequentiegroep.

                  Comment

                  Working...