Nieuw Asus tabletjapannertje. Iemand al mee gespeeld?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gertgeluid
    • Dec 2006
    • 520

    Nieuw Asus tabletjapannertje. Iemand al mee gespeeld?

    Beste mensen,

    Al een poosje draai ik middels Bootcamp alle nodige (Windows) live audio tools op mijn Macbook Pro, en naar volle tevredenheid.

    Het komt echter vaak voor dat ik even draadloos moet voor het inregelen van delaystackjes, infilletjes etcetera, en als het bedrijf waar ik op dat moment werkzaam voor ben, even niet een tabletjapanner ter beschikking heeft, loop ik dus met de Macbook rond te zeulen. De geluidskaart moet dan weer afgekoppeld worden, de anti-diefstal ketting moet los... Kortom: gezeur.

    Ik snuffel een beetje rond naar een draagbaar Windows laptopje voor deze taak. Nu komt Asus in hun Eee family met de T91. Deze heeft ook nog eens een klapscherm met tabletfunctionaliteit. Hij heeft ook een SSD drive dus dan kun je er ook nog eens mee gooien als dat nodig mocht zijn

    Ik heb twee twijfelpuntjes:

    - Resolutie is volgens mij maximaal 1024x600. Ik werk veel met Irisnet waarin je je eigen GUI kunt maken dus daarmee kan ik wel puzzelen, maar met software als Audiocore zal het een waar scrollfestein gaan worden...

    - Voor zover ik weet is het een aanraakscherm, en niet een penscherm. Groot risico dus als je even mis grijpt met je klauwen en je je systeem opeens mute. Of je hem ook alleen op de pen kan laten reageren, is me niet bekend.

    Wat zijn jullie ideeën? Zijn er nog leuke alternatieven?

    Overigens wordt er her en der al gespeculeerd dat er een groter broertje komt met 10" scherm, dus dan zou het eerste twijfelpunt al minder kritisch worden (tenzij de resolutie niet hoger zal zijn dan deze versie).

    Groeten,
    Gert
  • LJmalcolm

    #2
    Ik zoek dus ook zo'n pctje Met het liefst toch wel :

    Touchscreen met een resolutie van 1024x768 of hoger
    Solidstate opslag

    en niet te zwaar

    HP maakt mooie tablet pc's maar dan zou je er zelf nog een SSD in moeten zetten om het af te maken

    Iemand nog andere laptop's die kans maken ?

    Comment

    • martijn verkerk
      • Nov 2005
      • 300

      #3
      scoop?????
      nu.nl/plugged | Financial Times voorspelt verschijnen Apple Tablet in september

      Comment

      • cobi
        • Aug 2002
        • 1083

        #4
        Ik zat met hetzelfde probleem. Mijn oplossing:

        Ik heb mijn good old Acer C110 Tablet helemaal gecleaned en van een nieuwe accu voorzien. Toen (5 jaar geleden) kostten deze laptopjes 1700 euro maar nu koop je die dingen voor een habbekrats. Wel een extra wifikaartje erin want dat verbeterd de wireless ontvangst aanzienlijk.

        Alle appartuur zit aangesloten via mijn Mac, via een Accespoint en het programma TeamViewer (werk op OSX en op windows) maak ik een remote desktop verbinding met mijn Tablet. Ik kan hiermee dus ook apparaten besturen die alleen over USB beschikken.

        Omgekeerd werkt het ook, als mijn mac de software niet wilt draaien (via VMware gaat het nog wel eens mis) kan ik met de tablet contact maken met de apparaten via de usb kabels en dergelijken (mijn Smaart heb ik draaien op beide laptops) en dan gebruik ik mijn Macbook als remote.
        Spelingvouten onder voorbehout...

        Comment

        • Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

          #5
          Ik was al van plan om hem te gaan kopen, waarschijnlijk komt er dan ook Chamsys op. Misschien ergens een WiFi accesspointje in mijn rack wegmoffelen zodat ik DMX en mijn Ultradrive draadloos kan benaderen
          First make it work, then make it look pretty!

          Comment

          • gertgeluid
            • Dec 2006
            • 520

            #6
            Wat een toeval. En toch zou ik hier niet voor kiezen. Veel (zo niet alle) audio tools waar het om gaat (Smaart/Systune, plus je remote software voor je processor dozen) draait op Windows. Een Windows laptop is relatief goedkoop en draait prima met deze software. Ik zal minder tranen laten om een overleden of gestolen Asusje van 500 euro, dan een Apple product wat minstens het dubbele kost en niet echt toegespitst is op het doel.

            Het remote desktop verhaal heb ik nooit lekker draaiend gekregen. Het klinkt zo ideaal: een stabiele laptop op FOH met alles draaiend, en een wandel PC om rond te lopen. De verbinding heb ik nooit 100% gekregen, en de snelheid was nooit afdoende om de RTA van Smaart bruikbaar te zien.

            Wat ik overigens vaak doe is gebruik maken van de interne mic voor Smaart op de wandellaptop. Het is absoluut geen betrouwbare referentie, maar daarvoor heeft Onze Lieve Heer oren uitgevonden. Wel is het lekker om tijdens een show probleemgebieden op een bepaalde plek te kunnen vastnagelen. Even bij de outfill gaan staan, Smaart op infinity zetten en kijken waar die rommel nou precies zit. Dan hoef je ook geen +15 dB punten te trekken tijdens een show om je rommel op te zoeken, en de filter die je vervolgens toepast, is nagenoeg perfect om de rommel weg te halen.

            Bij grote producties zal ik altijd de Macbook gebruiken op FOH (Smaart) en de wandel PC als systeemlaptop gebruiken. Het idee is echter ook ontstaan omdat ik nu bij clubtours die Macbook mee moet nemen om Smaart te draaien en eventuele playback dingen moet starten. Een mini laptopje is in dat geval een stukje makkelijker en deze past dan ook veel beter in de rugtas met HD25, M-audio doosje en het rolletje tape...

            Dat Teamviewer... Is dat freeware?

            Comment

            • Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

              #7
              wat is er tegen een Remote Desktop op je I-phone / I-touch?

              Comment

              • gertgeluid
                • Dec 2006
                • 520

                #8
                Originally posted by MacGyverSounds
                wat is er tegen een Remote Desktop op je I-phone / I-touch?
                Niks. Ik wil echter een machine die ook standalone de apps kan draaien, en ik heb Smaart voor de iPhone nog niet gevonden

                De Macbook moet zeg maar ook thuis kunnen blijven voor "kleinere" klussen.

                Heb jij het 100% vloeiend draaien op je iGeval?

                Comment

                • Stoney3K
                  • Sep 2007
                  • 1399

                  #9
                  Originally posted by gertgeluid
                  Niks. Ik wil echter een machine die ook standalone de apps kan draaien, en ik heb Smaart voor de iPhone nog niet gevonden

                  De Macbook moet zeg maar ook thuis kunnen blijven voor "kleinere" klussen.

                  Heb jij het 100% vloeiend draaien op je iGeval?
                  Ik heb inmiddels een T91'tje liggen, best goed bruikbaar apparaat!

                  Zowel Chamsys als SMAART al erop getest, loopt zonder problemen, genoeg rekenkracht. 'in het veld' moet ik nog een en ander uitproberen, maar ik verwacht niet al te veel gekke resultaten.

                  Toch wel handig, gewoon een lichttafel en analzyer waar je zo de zaal mee rond kan sjokken, ArtNet over 802.11a versturen en een AP'tje in het rack waar een Enttec dongle aan hangt die weer ArtNet opvangt. Geen snoertjes meer
                  First make it work, then make it look pretty!

                  Comment

                  Working...