boeken voor speaker werking

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • robin_s
    • Jul 2009
    • 1

    boeken voor speaker werking

    hoi hoi

    ik ben op zoek naar informatie om meer te weten over het hoe waar waarom je een speaker inregelt

    er schijnt een boek te zijn van Founded by Dr Christian Heil (l-acoustics) maar heb dat nog niet kunnen vinden.

    wie kan mij helpen dit boek te vinden of zijn er andere interessante title`s

    het doel is om te snappen wat speakers onderling doen om zo zelf (slecht) ingerelde PA`s te corrigeren

    ik doe nu maar wat en dat gaat een fout (hopelijk niet trouwens maar meer kennis is meer potentieel mooi) als er dingen op geblazen worden

    alvast bedankt
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

    #2
    Het nieuwe boek van Bob mcArthy is erg goed en ik dacht dat er weer een cursus staat geplaned bij Matijssen van Magu .

    Comment

    • Koen van der K
      • Aug 2005
      • 1146

      #3
      Dingen "opblazen" zal toch niet zo snel voorkomen hopelijk ? teminste niet als je de meest essentiele (door de fabrikant opgegeven) parameters aanhoudt.
      Ik denk dat je daar dan ook wat nuttige info zal gaan vinden, check de sites JBL pro, EAW, Meyer, etc. eens met de zoekterm "systempresets" of "system setup", of download eens de volledige manual van (JBL) Vertec of de whitepapers van EAW of Meyersound.

      Groeten !
      Meer is minder, minder is meer

      Comment

      • Poelmans
        • Feb 2004
        • 806

        #4
        in handleidingen van systeemprocessors vindt je hier en daar ook wel wat. Vooral het hoe en waarom van delay kan nuttig zijn.

        Enja, veel handleidingen van speakers doorspitten. White papers lezen. Er is veel te vinden op internet.

        Comment

        Working...