Xilica

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xvisionbelgium
    • Sep 2008
    • 50

    Xilica

    Wie heeft er ervaring met Xilica XP series en de bijhorende XConsole software ?

    Is dat goed materiaal ?
    Als ik de specs mag geloven van een XP8080 lijkt dat een aardig toestel welke mij een gehele 19" EQ rack kan vervangen...
  • peterwagner
    • Oct 2008
    • 317

    #2
    Ik ben groot fan van Xilica, ik heb er een tijdje mee gewerkt toen onze XTA ter reparatie was. Ik vind het nog steeds jammer dat we de XTA nu weer terug hebben.
    De Xilica vind ik veel opener klinken, waar de XTA in het laagmidden nog wel eens dichtslibt.
    De software werkt prima, tis overzichtelijk en heeft geen moeilijke menuutjes en dergelijke.
    Voor mij laat het de XTA ver achter zich, ook qua prijs is het een wereld van verschil.

    Comment

    • Cake Music NL
      • Sep 2008
      • 60

      #3
      Hmm, we schijnen wel eens van mening te verschillen Peter, meestal lijnrecht :-)
      De Xilica is voor zijn prijs momenteel het beste wat er te halen is op de markt, veel mogelijkheden, meer inputprocessing, volume's op de matrix.
      Alleen qua klank en gebruikkersvriendelijkheid van de software haalt hij het niet bij Lake en XTA.
      Inderdaad geen moeilijke menu's maar 1 hoofdscherm, maar dus ook gebrek aan kopieer en snelle edit functies.
      En als ik ergens een hekel aan heb is het wel handmatig 4 keer hetzelfde doen om 4 aktieve monitors in te programmeren/te wijzigen in plaats van cut/paste/copy.

      Juist in het midlaag heb ik het gevoel dat de xilica steeds achterblijft en dat er in de conversie of de bewerking steeds iets misgaat waardoor het er dunner uit komt. Leuk dat het zelfde verschijnsel door 2 mensen totaal anders wordt bekeken.

      Mijn mening : veel voor weinig, in zijn prijsklasse leider t.a.v. DBX, BSS en soms qua mogelijkheden van het niveau XTA, Lake. Maar qua klank en kwaliteit filters net niet van dat niveau, maar daar betaal je dan ook voor!

      Comment

      • xvisionbelgium
        • Sep 2008
        • 50

        #4
        Ik kan verkeerd zijn, maar dat Copy & Pate kan je volgens mij wel doen met de Xconsole software. Het linken van kanalen over verschillende toestellen lijkt mij ook een nice to have

        We hebben nu Driverack 260's... zou een XP8080 een betere zijn ?

        Originally posted by Cake Music NL
        Hmm, we schijnen wel eens van mening te verschillen Peter, meestal lijnrecht :-)
        De Xilica is voor zijn prijs momenteel het beste wat er te halen is op de markt, veel mogelijkheden, meer inputprocessing, volume's op de matrix.
        Alleen qua klank en gebruikkersvriendelijkheid van de software haalt hij het niet bij Lake en XTA.
        Inderdaad geen moeilijke menu's maar 1 hoofdscherm, maar dus ook gebrek aan kopieer en snelle edit functies.
        En als ik ergens een hekel aan heb is het wel handmatig 4 keer hetzelfde doen om 4 aktieve monitors in te programmeren/te wijzigen in plaats van cut/paste/copy.

        Juist in het midlaag heb ik het gevoel dat de xilica steeds achterblijft en dat er in de conversie of de bewerking steeds iets misgaat waardoor het er dunner uit komt. Leuk dat het zelfde verschijnsel door 2 mensen totaal anders wordt bekeken.

        Mijn mening : veel voor weinig, in zijn prijsklasse leider t.a.v. DBX, BSS en soms qua mogelijkheden van het niveau XTA, Lake. Maar qua klank en kwaliteit filters net niet van dat niveau, maar daar betaal je dan ook voor!

        Comment

        • prinsesa
          • Oct 2006
          • 4

          #5
          Xilica XP4080/8080

          Hallo, heb je al een keus gemaakt? Xilica of?

          Comment

          • xvisionbelgium
            • Sep 2008
            • 50

            #6
            Voor de ogenblik nog steeds driveracks...
            De Xconsole software kan mij niet bekoren...

            Ondertussen nog wat sparen... wie weet ooit eens een Lake...

            Originally posted by prinsesa
            Hallo, heb je al een keus gemaakt? Xilica of?

            Comment

            • DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

              #7
              Originally posted by xvisionbelgium
              wie weet ooit eens een Lake...
              Worden ze nog gemaakt? Of zijn de losse processors inmiddels ook overgenomen?

              Comment

              • qvt
                • Oct 2009
                • 721

                #8
                Originally posted by DJ Antoon
                Worden ze nog gemaakt? Of zijn de losse processors inmiddels ook overgenomen?
                Lab.Gruppen maakt een 2in, 6uit dingetje.. Met uiteraard de technologie van dolby, maar toch wel beperkter tegen over de LP4D12 met z,n mogelijkheid tot 4in, 12uit / 8in, 8uit..

                Of de software en opties verder hetzelfde zijn durf ik niet te zeggen

                Ff back ontopic.. Is de XD4080 een betere keus tegenover de XP4080 en weet er iemand of deze zich kan meten met XTA en de betere dbx'en ?
                There is no substitute for imagination

                Comment

                • rolanddeg
                  • Nov 2004
                  • 337

                  #9
                  Ik werk zelf zeer vaak met de Xilica XP4080: een heilig apparaat! Gaat altijd met me mee als ik niet precies weet wat ik op een klus ga aantreffen. Klinkt gewoon goed, XConsole werkt erg prettig (je moet even weten waar alles zit, maar settings kopieren kan gewoon!) Nadeel: de limiter is geen hard-brick limiter. Het is dus moeilijk om het systeem milieudienst-proof te maken bij vaste installaties. Maar voor het geld... Zeker niet laten! Er zit overigens ook een netwerk-aansluiting op, echter die heb ik nog niet aan de praat gekregen. Misschien is daar inmiddels nieuwe software voor, de firmware van mijn apparaat is enigszins gedateerd...

                  Verschil XP-serie en XD-serie:

                  De XP serie is voorzien van een grafische eq (31 bands) op de inputs en een (uit m'n hoofd gezegd) 7 bands parameet op de uitgangen. De XD serie Heet zowel parametrisch als grafisch op in- en uitgangen. De limiters van de XD-serie zijn wél hard-brick. Verder zit er op de XD-serie AES/EBU in- en uitgangen, is de DSP iets krachtiger en nog wat andere troepjes. Maar daar betaal je dan ook voor...

                  Comment

                  • Watt Xtra
                    • Oct 2004
                    • 1119

                    #10
                    Ik gebruik nu ook iets meer dan een jaar naar volle tevredenheid XP processors van Xilica. Ik gebruik ze draadloos via de ingebouwde ethernetkaart, router eraan, x console downloaden en je hebt draadloos toegang tot je processors!
                    Klank is gewoon erg goed, de nieuwste software heeft een aantal extra handige toevoegingen, maar copyen, linken, resetten enz van diverse kanalen is gewoon mogelijk hoor!

                    Hier een foto van X console in gebruik met een EEE pc touchscreen flaptop.
                    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

                    Comment

                    • cobi
                      • Aug 2002
                      • 1083

                      #11
                      Ik heb me eigenlijk nooit verdiept in dit merk. Net voor de gein effe het edit programma gedownload.

                      Ziet er wel echt tablet proof uit, er goed! Dat mis ik toch een beetje bij de XTA software (al zijn het wel te gekke processors). bij het EQ-en kan je bijvoorbeeld niet de q-factor veranderen in het grafische scherm, moet je toch weer op knopjes lopen trutten. Bij de Xillica hebben ze goed opgelost.
                      Spelingvouten onder voorbehout...

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #12
                        Ik lees hier eigenlijk nooit iets over Apex processors.
                        Zelf heb ik de Intelli-X48, echt een top processor.
                        Geweldige limiters, makkelijke software en de klank is ook nog eens super.
                        Valt met een adviesprijs van rond de € 4000,- wel in het duurdere segment.
                        Enige wat ik nooit heb begrepen is waarom er een hoofdtelefoon aansluiting op zit.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • FiëstaLj
                          • Oct 2000
                          • 2068

                          #13
                          Heeft iemand wel eens meerdere xilica's in een netwerk gehangen ? Ik heb 2 xp3060's in een rack zitten. Ethernet switch erin en utp kabeltje naar de laptop, maar krijg altijd maar verbinding met 1 van de 2 processors.

                          Pingen etc, is geen enkel probleem dus de netwerkverbinding is er. Snelheid is 100mbit. Moet toch voldoende zijn zou je zeggen.

                          Zal het soms aan windows vista liggen ??
                          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                          Comment

                          • jadjong
                            • Oct 2003
                            • 654

                            #14
                            Originally posted by FiëstaLj
                            Heeft iemand wel eens meerdere xilica's in een netwerk gehangen ? Ik heb 2 xp3060's in een rack zitten. Ethernet switch erin en utp kabeltje naar de laptop, maar krijg altijd maar verbinding met 1 van de 2 processors.

                            Pingen etc, is geen enkel probleem dus de netwerkverbinding is er. Snelheid is 100mbit. Moet toch voldoende zijn zou je zeggen.

                            Zal het soms aan windows vista liggen ??
                            Neem aan dat alle apparaten een verschillend ip-adres hebben....

                            Comment

                            • RenéE
                              • Oct 2006
                              • 291

                              #15
                              Jep, IP-adressen op de processoren kun je naar believen instellen. Vervolgens kun je in Xconsole onder Setup>>Port connection die IP-adressen invoeren voor 16 processoren, met behulp van een selectiemenu'tje. Zou vervolgens eigenlijk moeten werken. (na heropstarten van Xconsole geloof ik)

                              Comment

                              Working...