Behringer Xenyx XL2400

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Doc Mol
    • Jun 2009
    • 4

    Behringer Xenyx XL2400

    Ik weet het, een vraag over Behringer.....Ik zit er sterk aan te denken om toch een Behringer te kopen, te weten de Xenyx XL2400, welke net nieuw is. Deze wil ik gebruiken voor een band met 1 drummer, 3 zangers/zangeressen, 1 x backing vocal, 2 x Sax, 2 x Trombone, 2 x Trompet, 1 x Basgitaar, 1 x lead gitaar, 1 x extra gitaar. De keuze van deze mengtafel is met name ook dat hij zowel geschikt is als stagetafel, en ook als stand alone. We gebruiken minimaal 4 monitoren (Waarvan 2 x Mackie SRM 450 V2), 2 x voor de zang welke zijn doorgelust, 1 voor de saxen en 1 voor de gitaristen. De drummer heeft een in-ear monitor. Zou volgens jullie deze tafel geschikt zijn, mede gezien de prijs, en het bugdet wat voorhanden is. Ik zou van jullie een eerlijk antwoord op prijs stellen, met misschien een ander voorstel voor een vergelijkbare mengtafel.........
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

    #2
    Originally posted by Doc Mol
    Ik weet het, een vraag over Behringer.....Ik zit er sterk aan te denken om toch een Behringer te kopen, te weten de Xenyx XL2400, welke net nieuw is. Deze wil ik gebruiken voor een band met 1 drummer, 3 zangers/zangeressen, 1 x backing vocal, 2 x Sax, 2 x Trombone, 2 x Trompet, 1 x Basgitaar, 1 x lead gitaar, 1 x extra gitaar. De keuze van deze mengtafel is met name ook dat hij zowel geschikt is als stagetafel, en ook als stand alone. We gebruiken minimaal 4 monitoren (Waarvan 2 x Mackie SRM 450 V2), 2 x voor de zang welke zijn doorgelust, 1 voor de saxen en 1 voor de gitaristen. De drummer heeft een in-ear monitor. Zou volgens jullie deze tafel geschikt zijn, mede gezien de prijs, en het bugdet wat voorhanden is. Ik zou van jullie een eerlijk antwoord op prijs stellen, met misschien een ander voorstel voor een vergelijkbare mengtafel.........
    Koop een Mackie daar heb je meer aan. Is geaccepteerd en degelijker en klinkt beter. Veel meer value voor iets meer money!

    Of een Allen & Heath/ Yamaha / Soundcraft

    En jah de tafel die je hebt uitgekozen is op zich wel geschikt.
    Last edited by MusicSupport; 29-06-09, 23:20.
    d&b Audiotechnik

    Comment

    • sis
      • Jul 2003
      • 3305

      #3
      Zie dit topic :

      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

      Comment

      • Doc Mol
        • Jun 2009
        • 4

        #4
        Eerste gebruik

        Heb toch maar de knoop doorgehakt, vrijdagmiddag de tafel xl3200 opgehaald, en zondagmiddag ons eerste optreden met de nieuwe tafel, en ik moet zeggen, ondanks alle kritiek op behringer toch een goed geluid, en geen ruis op de kanalen.....Er kwam ook een kinderkoor met 7 solisten - microfoons, dus de tafel zat gelijk bomvol, en toch ben ik de weg niet één keer kwijtgeraakt...can het begin af voelde ik mij thuis op deze tafel....Ik hou jullie op de hoogte

        Comment

        • Rv
          • Feb 2001
          • 1086

          #5
          Beste Doc Mol,

          ik wacht vol ongeduld op je gebruikerservaringen ... we hadden vroeger een Midas Venice 240, die is weg, ik ben nog een klein beetje bezig met geluid en aangezien de Behringer XL2400 qua gebruiksgemak een kopie is van de midas, ik helemaal geen midas kwaliteit nodig heb en daar dan ook niet voor wens te betalen vroeg ik me af of je XL3200 je bevalt?

          Een Behringer XL2400 kost een goei 600 euro, dat is voor een tafel met 24 ingangen en alle faciliteiten bijna niks. Is de kwaliteit ook 'bijna niks' of ben je nog steeds tevreden.

          Enjaja, A&H is beter, yahama ook, midas ook, weet ik hoor, dat is de vraag niet!


          Ik hoor het wel!
          Alvast bedankt!
          ____
          Rv.
          ____

          Comment

          • DJ_Progrezz
            • Apr 2008
            • 104

            #6
            Gebruiken deze grote Xenyx' dezelfde pre-amps en eq als hun kleine broertjes? Zoja kan ik maar moeilijk geloven dat er echt goed geluid uit komt. Tenzij je bijna geen eq nodig hebt, maar zelfs dan heb ik persoonlijk niet echt goede ervaringen aan die reeks.

            Lijkt precies op een Fisherprice Mackie Onyx kopie


            Maar als jij er tevreden mee bent, des te beter. Ik kan maar moeilijk gaan verkondigen wat jij goed moet vinden.

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Originally posted by DJ_Progrezz
              Gebruiken deze grote Xenyx' dezelfde pre-amps en eq als hun kleine broertjes? Zoja kan ik maar moeilijk geloven dat er echt goed geluid uit komt. Tenzij je bijna geen eq nodig hebt, maar zelfs dan heb ik persoonlijk niet echt goede ervaringen aan die reeks.

              Lijkt precies op een Fisherprice Mackie Onyx kopie


              Maar als jij er tevreden mee bent, des te beter. Ik kan maar moeilijk gaan verkondigen wat jij goed moet vinden.
              Alle waar moet je natuurlijk wel naar zijn geld beoordelen.
              Belangrijker dan de geluidskwaliteit in deze zou ik de bedrijfszekerheid vinden.
              Een mindere geluidskwaliteit weet je en daar kies je voor, elke prijs is te hoog voor een tafel die niet betrouwbaar is.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • sis
                • Jul 2003
                • 3305

                #8
                Originally posted by DJ_Progrezz
                Gebruiken deze grote Xenyx' dezelfde pre-amps en eq als hun kleine broertjes? Zoja kan ik maar moeilijk geloven dat er echt goed geluid uit komt. Tenzij je bijna geen eq nodig hebt, maar zelfs dan heb ik persoonlijk niet echt goede ervaringen aan die reeks.

                Lijkt precies op een Fisherprice Mackie Onyx kopie


                Maar als jij er tevreden mee bent, des te beter. Ik kan maar moeilijk gaan verkondigen wat jij goed moet vinden.
                Bij deze kan ik dit bevestigen. ( van Behringer Xenyx gebruikers zelf )
                De Xenyx preamps zijn allemaal dezelfde , zowel bij de kleine als bij de grotere tafels.
                Eerlijk gezegt ( sorry ik ben een freelance studiomuzikant, producer enz...) de preamps zijn dus ECHT niet goed.
                Ik druk mij dan heel voorzichtig uit , maar echt jongens , dit is het allerlaagste wat ik al mee gemaakt heb .
                Dit vind ik een drama in drie bedrijven ...
                Zelfs de vorige UB reeks was beter , echt schamelijk nu .
                Ik geef het toe ( heb er eentje staan ) mijn zoontje van 12 is er tevreden mee
                Jammer voor deze behringer reeks.
                Voor mijn part is dit goed voor de schroothoop.
                Echt een gemiste kans...
                sis
                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                Comment

                • DJ_Progrezz
                  • Apr 2008
                  • 104

                  #9
                  Ik snap gewoon niet goed dat je een 32 kanaals behringer koopt. Als je 32 kanalen volsteekt met instrumenten en microfoons, dan heb je toch al een heleboel geld uit gegeven en praten we niet meer over kleine producties.

                  Dan is een tweedehands Mackie Onyx, A&H GL of een Soundcraft K2 al niet zo'n gekke kost meer.

                  Comment

                  • Capazity
                    • Oct 2009
                    • 4

                    #10
                    De Allen&Heath ZED-14 of Soundcraft EPM-8 mixer?

                    Beste leden,

                    Ik sta op het punt om 1 van de 2 onderstaande mixers te kopen. Welke vinden jullie beter en waarom?
                    (Ik vind ruis, geluidskwaliteit en de duurzaamheid het belangrijkste.)

                    Buy Allen & Heath ZED-14 USB Mixing Console | Unpowered Mixers | Musician's Friend

                    Buy Soundcraft EPM8 8-Channel Multi-Format Mixer | Unpowered Mixers | Musician's Friend

                    Comment

                    • Doc Mol
                      • Jun 2009
                      • 4

                      #11
                      Beste Mensen....Ik weet wat jullie zeggen.....krakende faders, slechte preamps ect.... wat ik probeer te doen is gewoon uittesten en kijken hoever ik ermee uit de voeten kan. Ik weet wel dat je voor deze investering geen mercedes mag en kan verwachten, maar ik probeer gewoon uit wat je dan wel kan verwachten. Tot nu toe heb ik geen krakende faders. Op de repetitie's gaat het best goed, ik gebruik twee Mackie 450 V2 speakers en ik moet zeggen dat het geluid goed is. Het is niet alleen de tafel, maar ook de randapparatuur die het verschil maakt, dus goede microfoons en luidsprekers cq effectenbank. Binnenkort weer een optreden met de band, ik hou jullie op de hoogte!!!

                      Comment

                      • CasB
                        • Oct 2008
                        • 24

                        #12
                        Het klopt dat elk onderdeel van de signaalketen deel uitmaakt van je geluid, maar als er dus 1 ding tussenzit die ruis of wat dan ook veroorzaakt, dan zul je dat horen.

                        Je kan wel een goede microfoon hebben en goede speakers, maar als de pre-amps van de mixer slecht zijn, zal het geluid alsnog niet geweldig zijn. Daarnaast zullen goedkopere mixers pre-amps hebben die genoeg gain hebben om microfoons als een SM57 en SM58 goed te versterken als er een lage input is (zachte stem, etc).

                        Als je aan het begin van het signaal al het zwakke punt is, zal het door de rest (eq, effecten) alleen maar erger gemaakt worden.

                        Comment

                        • DJ_Progrezz
                          • Apr 2008
                          • 104

                          #13
                          Ik ga me zometeen een 2dehands Mackie Onyx 1640 kopen. 16 kanalen is voorlopig voldoende en het heeft net de lay-out en functies die ik zoek. Ik denk niet dat ik een miskoop ga doen

                          Comment

                          • sis
                            • Jul 2003
                            • 3305

                            #14
                            Originally posted by DJ_Progrezz
                            Ik ga me zometeen een 2dehands Mackie Onyx 1640 kopen. 16 kanalen is voorlopig voldoende en het heeft net de lay-out en functies die ik zoek. Ik denk niet dat ik een miskoop ga doen
                            Gefeliciteerd, je hebt de éérste prijs gewonnen
                            sis
                            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                            Comment

                            • Doc Mol
                              • Jun 2009
                              • 4

                              #15
                              Er moet me toch even wat van het hart.....Niet iedereen is in de gelukkige omstandigheid om te kunnen beschikken over "Topmateriaal". Wij zijn bijvoorbeeld een band met nul budget, alles moet komen van de inbreng van de leden en van de weinige optredens. Tot nu toe heb ik alles op persoonlijke voet gefinancieërd, met als gevolg dat je keuzes qua prijs moet maken. We hopen in de toekomst betere spullen te kunnen aanschaffen, maar in de tussentijd moeten we het hiermee mee doen. Ik dacht en had verwacht dat jullie dat wel begrepen zouden hebben, en tevens dat jullie opgepikt zouden hebben dat ik jullie alleen wilde laten weten hoe ver je komt met deze spullen. Dit blijkt dus niet waar te zijn. toch jammer.........Toch hou ik jullie op de hoogte van mijn bevindingen.......

                              Comment

                              Working...